Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Finns det några filmer som ni inte gillar.

Några filmer som jag ogillar är bland annat:

Emoji Movie
Angry Birds Movie
Micke och Molle 2
Ice Age 5

finns fler men det skriver jag senare

TonyTonka

Har du någon motivering till varför du inte gillar de filmerna? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

#2
Lorgnga Masrin och Datanjang hatar jag och jag gillar verkligen inte Lassie. Jag tycker välidigt illa om förortsungar. Alla dom tre filmerna såg jag med skolan och det var nog blan dom smästa filmer jag sätt en annan rikigt dålig film Sci Fi filmen Nightfall baserad på en bok av hans son skrev Do Androids Dream of Electric Sheap som blev till filmen Blade Runner. 
Sen gillar inte the cold light of day eller Ghostbusters. Det finns två Star Strek filmer som väldigt tråkiga Resan hem och den Alldra första. Obelivion och Jan Långben the movie har också till dom smästa filmer jag sett.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

#3
Citat från: TonyTonka skrivet 15 november 2018 kl. 12:42:25
Har du någon motivering till varför du inte gillar de filmerna? :)
Absolut

Ice Age 5: det känns som att dom som gör filmerna får slut på idéer, jag tyckte humorn var tråkig och situationer som sägs i filmen sägs aldrig igen.

Emoji Movie: det känns löjligt att se Emojisar på film

Angry Birds Movie: spelbaserade filmer brukar bli floppar och denna är inget undantag

Micke och Molle 2: den är mycket färggladare än 1:an och handlingen stämmer inte överens med 1:an

E

Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 12:49:47
Lorgnga Masrin och Datanjang hatar jag och jag gillar verkligen inte Lassie. Jag tycker välidigt illa om förortsungar. Alla dom tre filmerna såg jag med skolan och det var nog blan dom smästa filmer jag sätt en annan rikigt dålig film Sci Fi filmen Nightfall baserad på en bok av hans son skrev Do Androids Dream of Electric Sheap som blev till filmen Blade Runner. 
Sen gillar inte the cold light of day eller Ghostbusters. Det finns två Star Strek filmer som väldigt tråkiga Resan hem och den Alldra första. Obelivion och Jan Långben the movie har också till dom smästa filmer jag sett.
Menar du NYA Ghostbusters eller GAMLA

E

Lego Ninjago Movie och Lego Batman Movie gillar jag inte heller

För att handlingen och humorn i båda 2 var tråkig

Bilar 2 gillar jag inte för att:

I 1:an var temat RACING men i 2:an var det AGENTER. Dessutom är Bärgarn huvudperson istället för Blixten. Han kan vara jobbig i filmen ibland

gstone

#6
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 13:08:35
Menar du NYA Ghostbusters eller GAMLA

Gamla fakiskt. Jag tykte det inte var rolig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#7
Egentligen är detta ett tråkigt ämne, men det går väl att diskutera detta utan personangrepp...

Jag tycker illa om flera mörka film-franschiser som Harry Potter, Sagan om Ringen, Gudfadern, Scary Movie, Hot Shots, Twilight, Star Wars, osv.

För att inte tala om de otecknade Disney Channel filmerna såsom Hanna Montana*...

(jag har förvisso ej sett Lego Filmen, Angry Birds, Emoji Movie, Babybossen eller Kapten Kalsong, men att döma av reklamen, handlingen, mm. i filmerna så tycker jag inte att de är något vidare alls...)

Detta var bara exempel, jag orkar inte ta upp alla...

*Jag menade HighSchool Musical, som är långfilmer som har likheter med Disney Channel serierna Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, m.fl.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 17:08:05
Egentligen är detta ett tråkigt ämne, men det går väl att diskutera detta utan personangrepp...

Jag tycker illa om flera mörka film-franschiser som Harry Potter, Sagan om Ringen, Gudfadern, Scary Movie, Hot Shots, Twilight, Star Wars, osv.

För att inte tala om de otecknade Disney Channel filmerna såsom Hanna Montana...

(jag har förvisso ej sett Lego Filmen, Angry Birds, Emoji Movie, Babybossen eller Kapten Kalsong, men att döma av reklamen, handlingen, mm. i filmerna så tycker jag inte att de är något vidare alls...)

Detta var bara exempel, jag orkar inte ta upp alla...

Så du gillar inte mörka filmer alls ?  Konstigt att inte gilla Gudfarden, Sagan om Ringen och Star Wars. Star Wars filmerna och Gudfader filmerna är ju jätte bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 18:22:56
Så du gillar inte mörka filmer alls ?  Konstigt att inte gilla Gudfarden, Sagan om Ringen och Star Wars. Star Wars filmerna och Gudfader filmerna är ju jätte bra.
Jag gillar också Gudfadern, Star Wars och Sagan om Ringen. Fast alla har ju olika åsikter :)

Disneyfantasten

#10
Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 18:22:56
Så du gillar inte mörka filmer alls ?  Konstigt att inte gilla Gudfarden, Sagan om Ringen och Star Wars. Star Wars filmerna och Gudfader filmerna är ju jätte bra.

Enligt dig, ja, det är ju din åsikt!  :)

Kan tillägga att Star Wars ju är uppköpt av Disney och jag har svårt att koppla Star Wars till Disney! (likaväl som Indiana Jones och Marvel, även om jag gillar dessa)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 13:07:00
Absolut.

Ice Age 5: det känns som att dom som gör filmerna får slut på idéer, jag tyckte humorn var tråkig och situationer som sägs i filmen sägs aldrig igen.

Emoji Movie: det känns löjligt att se Emojisar på film. Dessutom fick filmen pris för 2017-års sämsta film

Angry Birds Movie: spelbaserade filmer brukar bli floppar och denna är inget undantag

Micke och Molle 2: den är mycket färggladare än 1:an och handlingen stämmer inte överens med 1:an

Jag gillar faktiskt Ice Age 5, bland annat då jag pillar att Sid äntligen får en partner, som både Manny och Diego fick i de tidigare filmerna, så nu behöver inte han känna sig utanför, jag gillar karaktären Brooke, hon ser snygg ut och passar Sid, kolla bara på hennes päls, den formar sig som en klänning.

Jag har förvisso inte sett Emoji Movie eller Angry Birds Movie, men att döma av reklamerna och miljön är det absolut inga höjdare...

Jag håller med dig om Micke och Molle 2, och din motivering är också av samma orsak till att jag inte gillar den, animationen är det enda som riktigt håller (de svenska rösterna är dock godkända)
(när jag tänker på det är jag inte heller vidare förtjust i Pocahontas 2, Ringaren i Notre Dame 2, Tarzan 2 eller Atlantis 2)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 14:09:03
Lego Ninjago Movie och Lego Batman Movie gillar jag inte heller

För att handlingen och humorn i båda 2 var tråkig

Bilar 2 gillar jag inte för att:

I 1:an var temat RACING men i 2:an var det AGENTER. Dessutom är Bärgarn huvudperson istället för Blixten. Han kan vara jobbig i filmen ibland

Jag har inte sett någon av de Lego-filmer du nämner, men jag är inte särskilt förtjust i Lego-animering...

Bilar 2 tycker jag är helt okej ändå, även om den kommer längst ner på min lista över Pixars långfilmer!  :)

Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 12:49:47
Lorgnga Masrin och Datanjang hatar jag och jag gillar verkligen inte Lassie. Jag tycker välidigt illa om förortsungar. Alla dom tre filmerna såg jag med skolan och det var nog blan dom smästa filmer jag sätt en annan rikigt dålig film Sci Fi filmen Nightfall baserad på en bok av hans son skrev Do Androids Dream of Electric Sheap som blev till filmen Blade Runner. 
Sen gillar inte the cold light of day eller Ghostbusters. Det finns två Star Strek filmer som väldigt tråkiga Resan hem och den Alldra första. Obelivion och Jan Långben the movie har också till dom smästa filmer jag sett.

Jag håller verkligen inte med om Janne Långben The Movie, som jag tycker är en högkvalitaiv och bra film, det är förvisso inte världens bästa film, men ändå mycket bra!

När det kommer till den svenska dubbningen så tycker jag att den är en mycket bra sådan, även om Jan Modin som Långben inte riktigt passar... (helt åt skogen är insatsen dock inte)

Jag tycker också att Loranga, Masarin och Datanjang är en rätt trevlig film, den är inte världens bästa film, men inte heller världens sämsta film...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 18:38:41
Jag gillar också Gudfadern, Star Wars och Sagan om Ringen. Fast alla har ju olika åsikter :)

Du har en poäng där, jag tycker egentligen att det är ohyfsad att tala illa om filmer, men jag har ju ändå gjort det sakligt i denna tråd utan personangrepp...  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 18:48:39




Jag håller med dig om Micke och Molle 2, och din motivering är också av samma orsak till att jag inte gillar den, animationen är det enda som riktigt håller (de svenska rösterna är dock godkända)
(när jag tänker på det är jag inte heller vidare förtjust i Pocahontas 2, Ringaren i Notre Dame 2, Tarzan 2 eller Atlantis 2)

Jag gillar faktiskt Milos återkomst. Jag tycket den är så bra. Sen gillar Pochonthas 2. Dom gav ju henne det kärleks interse hon hade på rikitgt. Och Radcliffe och Fru Jekins är roliga karatärer.  Inget är som det ser ut är också en sång jag gillar välidigt mycket.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#12
Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 21:31:27
Jag gillar faktiskt Milos återkomst. Jag tycket den är så bra. Sen gillar Pochonthas 2. Dom gav ju henne det kärleks interse hon hade på rikitgt. Och Radcliffe och Fru Jekins är roliga karatärer.  Inget är som det ser ut är också en sång jag gillar välidigt mycket.

Att jag inte gillar Atlantis 2 kan till största delen bero på att jag inte räknar Atlantis till mina favoriter bland Disneyfilmerna, även om det överlag är en hyfsad och sevärd film...

Jag tycker verkligen illa om Pocahontas 2 för att hon blir inte blir tillsammans med John Smith som hon SKA vara! (visserligen beror det på att det blev så i verkligheten, men jag gillar det inte ändå) Jag gillar verkligen inte de nya karaktärerna i varesig den eller Tarzan 2!

Ringaren i Notre Dame 2 skiljer sig för mycket från första filmen sett till handlingen och animationsstilen och även skurken Sarousch blev en besvikelse, det enda jag gillar med filmen är Madeleine!

jimstrom

Gäller det enbart tecknade filmer med dubbning, eller filmer överlag?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Jag har alltid hatat Kalle och Chokladfabriken från 2005 och har själv sagt att det är den sämsta filmen jag har sett sedan den kom ut. Men ja jag såg om den i våras och kom fram till att okej jag gillar den fortfarande inte men den är iallafall bättre en Gravity.
Och anledningen varför jag inte gillar Kalle och Chokladfabriken är för att allt känns så uppenbart och allt känns så bedrövligt i den.  :-\