Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Är de som bestämmer vad som visas på Barnkanalen höga eller bara dumma?

Startat av Cadpig, 26 december 2007 kl. 22:43:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Det är ett sånt konstigt "system" (om de nu har något) på Barnkanalen. De bokstavligen kastar in en handfull avsnitt av en serie sen försvinner den och dyker kanske upp något år senare. Det är inte något som händer bara någon enstaka gång, hela tiden är det så. De verkar ha noll struktur eller strategi. Irriterande!

Daniel Hofverberg

Tja, jag kan inte påstå att jag är så jätteinsatt på Barnkanalen (jag ser mycket sällan på kanalen, fast jag har haft den i flera år), men visst ligger det någonting i det du säger. Men du kan ju ta och kontakta SVT, och höra vad de säger...? Men i så fall rekommenderar jag att du undviker ord som "höga" och "dumma" - annars får du nog inget bra svar... ;)

Men i rättvisans namn ska det väl påpekas att i stort sett alla barnkanaler i Sverige har sina irriterande egenheter och konstigheter, på ett eller annat sätt. Disney Channel har ju exempelvis bättre struktur på tablåplaneringen, men istället den irriterande egenheten att de visar serier helt utan ordning, och blandar både avsnitt och hela säsonger till synes helt utan logik. Om avsnitt 14 i säsong 3 av en serie visas idag, så kan det imorgon mycket väl visas avsnitt 7 i säsong 2 (bara som exempel)...

Cadpig

Det du säger om de andra kanalerna stämmer till punkt och pricka. Men jag har alltid förknippat SVT med struktur och balans så därför blir jag extra frustrerad över hur de hanterar sina serier. Har du någon adress man kan kontakta de på? Jag ska försöka undivka olämpliga ord.

Daniel Hofverberg

Bra fråga, Jag hittar inte åt någon mailadress till Barnkanalen på SVTs hemsida nu, men adressen de hade senast jag kontaktade dem var: .

Annars kan du vända dig direkt till barn- och ungdomschefen på Sveriges Television, som bör vara den som har det övergripande ansvaret för Barnkanalen. Det är Kristina Colliander på adress: . De har bytt chef sedan jag senast hade kontakt med dem, men i alla fall den förra barn- och ungdomschefen var ganska hjälpsam och var snabb på att svara på mail angående Barnkanalen.

Cadpig

Tack så mycket. Vi får se hur det går. Det som triggade mig till hela den här tråden är att jag blev riktigt glad när jag såg att Den Fabulöst Festliga Farmen är tillbaka i tablån från och med idag... och måndag. Sen blir det inget mer! Vad är meningen?

Cadpig

Jag får nog ta tillbaka lite av min smutskastning (men bara lite) mot Barnkanalen. Den Fabulöst Festliga Farmen är tillbaka åtminstone så långt som till nästa onsdag! Hurra!!! Då kan jag kanske klippa alla episoderna av denna moderna kultklassiker! Jag undrar hur de engelska rösterna är. Öjebo äger i alla fall som fåren jämfört med den franska rösten, låter mer som smurfar än får.

Cadpig

Jag tar tillbaka att jag tog tillbaka delar av min kritik. Nu hoppade smartskallarna över episod 8 idag. Aldrig kan någonting bli perfekt!

Cadpig

Nu har de gått för långt, nu slutar de visa serien mitt i!!! Jag tror de är på episod 15 och nästa vecka är serien borta!? Vad i...

Soscla

It's so fluffy I'm gonna die!

Cadpig


Elios

Detta var riktigt irriterande förr ja.
Men på barnkanalen lade man ju märke till det allt bättre. Då brukade dem ju hålla sina avsnitt efter varandra till punkt och pricka.
Vad gäller Disney Channel så var det inte fullt lika rättvist. Ofta som ni sa så blandar dem bara och ger. Ena dagen är det säsong 1 och avsnitt 15 av Hannah Montana senare på kvällen säsong 3 med avsnitt 2. Men allra mest irriterande är det om det är några avsnitt som hänger ihop med varandra att det liksom blir fortsättning följer men så visar dem inte uppföljningen dagen efter.
Oftast brukar det ju vara så men inte alltid.

Samlaren

Undrar hur SVT tänker när de köper in serier till Barnkanalen och vet ni om de lyssnar på förslag?