Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doos talfel

Startat av Lennartsson, 11 februari 2024 kl. 13:44:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lennartsson

Scooby brukar på engelska byta ut bokstäver mot r gör han det på svenska också? Har aldrig reagerat på det

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 11 februari 2024 kl. 13:44:02Scooby brukar på engelska byta ut bokstäver mot r gör han det på svenska också? Har aldrig reagerat på det
Det är inte etablerat i Sverige men det har förekommit. Jag vill minnas att Steve Kratz gör det i någon av Mediadubb Internationals dubbningar. Och Stefan Frelander började med det i och med spelfilmerna från början av 2000-talet.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 13:48:44Det är inte etablerat i Sverige men det har förekommit. Jag vill minnas att Steve Kratz gör det i någon av Mediadubb Internationals dubbningar. Och Stefan Frelander började göra med det i och med spelfilmerna från början av 2000-talet.
Gäller detta fortfarande? inte för att jag är intresserad men ändå

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 februari 2024 kl. 13:51:30Gäller detta fortfarande? inte för att jag är intresserad men ändå
Gäller vilket? Stefan Frelander har ju inte spelat Scooby sedan 2015. Om du menar mer allmänt så gjorde även Steve Kratz det i biofilmen Scoob! som visserligen aldrig gick på bio men ändå dubbades som biofilm.