Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Herman & Katnip - Owly to Bed

Startat av Beck, 27 oktober 2015 kl. 20:46:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Jag vet att den här kortfilmen, Herman & Katnip - Owly to Bed, har visats i svensk TV - men vilken kanal var det?
Det var nog sent 80-tal eller tidigt 90-tal, jag minns att den var textad på svenska.

Vid 5:08 kommer jag ihåg att han sa "Godnatt Truls" (textat på svenska).

Herman & Katnip - Owly to Bed

https://www.youtube.com/watch?v=QjRBLhwBnNw

Jag tror att den ingick i någon serie med tecknade kortfilmer, bl.a. det snälla spöket Casper.
Kan det ha varit på Filmnet? Någon som vet/minns något?

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr inget spontant minne av just den kortfilmen, men det känns mycket troligt att den skulle ha sänts på FilmNet; då dem som utfyllnadsprogram mellan serierna ofta sände bl.a. just kortfilmer från Harvey Films (i textad originalversion).

Det kan förstås ha varit på andra kanaler också, men jag kan inte minnas att exempelvis SVT brukade sända kortfilmer från just Harvey Films. I de fall TV4 sände sådana kortfilmer (ofta som utfyllnad i olika barnblock) brukade de vanligtvis vara svenskdubbade.


Elios

Det här känns som en annan variant på Tom & Jerry faktiskt.

MOA

Citat från: Elios skrivet  3 februari 2023 kl. 18:01:48Det här känns som en annan variant på Tom & Jerry faktiskt.
De e en total knockoff som senare inspirerade Itchy & Scratchy

Elios