Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ordlek - synpunkter och buggar

Startat av Daniel Hofverberg, 26 juli 2005 kl. 00:45:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Den här gamla tråden från betatestarnas tavla har nu flyttats hit, eftersom ordleken inte längre är i betastadiet. Diskutera gärna buggar, synpunkter, tips och annat vad gäller ordleken.

GaBBe

Men Daniel, nu har  jag faktskt  problem med att komma in på ordleken.. Det står


Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'dfamilyties-tv@localhost' (Using password: YES) in /home/httpd/vhosts/dubbningshemsidan.com.ru/httpdocs/ordlek/databaskoppling.inc.php on line 2
Unable to connect to DB: Access denied for user: 'dfamilyties-tv@localhost' (Using password: YES)

Daniel Hofverberg

Förlåt mig - tydligen har en gammal fil från mitt förra webbhotell smugit sig in. Nu är det fixat, och nu ska äntligen ordleken funka.

Både ordleken och sångtextsavdelningen funkar bra för mig i alla fall.

PAAATE

Detta är så nördigt det kan bli, men:

I ordleken, så är `ovanför POKÈMON fel. Alltså, Pokèmon, inte Pokémon, bara så du vet. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

#4
Tja, oavsett vad som är korrekt eller inte, så har åtminstone i Sverige filmerna blivit kända under namnet Pokémon (se exempelvis denna länk) - tydligen även i USA, av informationen på IMDB att döma.

Då jag har använt mig av svenska titlarna i ordleken, så spelar det därför ingen roll vad som rent grammatiskt råkar vara korrekt eller inte...

ddubbning

Såväl länken till "En helt ny värld" som länken till ordleken fungerar nu helt utan problem.

PAAATE

Jag tycker att topplistan på ordleken ska börja om regelbundet, typ en gång i månaden eller nåt. Blir bara svårare att ta sig in på den... :-\
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Det var en bra idé, tack för tipset.  :) Det kanske heller inte vore en dum idé att utöka till 20 poster istället för 10 på topplistan...

Jag har också själv hittat ett potentiellt problem... Efter att ha gått igenom loggfilerna på servern, så verkar det som att det antingen finns för få ord i databasen (vilket jag inte tror), eller så är det något som inte är riktigt hundra med slumpgeneratorn - för det är alldeles för många personer som fått samma ord i ordleken flera gånger i rad, och så borde det ju inte vara... Det måste jag undersöka. Någon annan som reagerat över att ha fått samma ord/fras flera gånger?

PAAATE

Hehe, vassego!  ;D

Jo, man får samma ord ganska ofta.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Ja, det måste jag kolla upp. Med tanke på att det för varje omgång slumpas fram 10 ord från en databas på omkring 260 ord, så borde chansen att få samma ord upprepade gånger vara ganska liten...

PAAATE

260!?

Det känns som högst 100, när man spelar... ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe


Daniel Hofverberg

Jag har kollat i databasen nu, och det finns faktiskt hela 278 ord.  ::)

Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka att orden upprepas väl ofta, i alla fall. Då ska jag ta och undersöka om det är något konstigt med slumpgeneratorn, så att den kanske favoriserar vissa ord eller nåt...

PAAATE

Ja, om ni frågar mig, så gillar den faxar VÄLDIGT mycket... :P

Ordet fax kommer upp ganska ofta för mig... :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Jag vet inte om du gjort nåt ännu, men slump-grejen funkar bättre nu. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?