Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fråga om Lady Oscar Del 1 speltid

Startat av krs, 5 oktober 2017 kl. 17:35:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krs

Hej,

Jag hyrde Wendros-kassetterna med Lady Oscar då de var nya på hyrvideo. Jag köpte häromdagen köpfilmsutgåvan av den första kassetten, utgiven av Video Pocket Klubben, och till min besvikelse var kassetten nedkortad till ynka 40 minuter, alltså endast 2 avsnitt istället för 4. För visst hade hyrfilmsversionen 4 avsnitt (strax över 80 minuter)?? Kan någon bekräfta om Lady Oscar Del 1 var drygt 80 minuter / 4 avsnitt?
Jag såg alla dessa tecknade serier på hyrfilm, men detta med att korta ned hyrversionerna när man släppte köpfilmer verkar vara ett återkommande fenomen, då jag börjat försöka samla på mig de serier jag brukade hyra, dock är det nästan uteslutande köpfilmer på siter som Tradera, men just nu är jag verkligen trött på att råka ut för dessa nedkortade versioner.
Samma sak med Trefa Videos BraveStarr kassett 1 och 2... Vet att hyrfilmerna innehöll 3 avsnitt vardera, nu när jag köpte köpfilmerna så hade man kapat bort 1 avsnitt på varje kassett, så jag fick bara 2 avsnitt på varje band.
Detta gjorde även Wendros med köpfilmerna av Galaxy Express 999 del 1 (3 episoder istället för 4), och Superfamiljen del 1 (3 avsnitt istället för 4). Dessvärre saknar även deras officiella DVD-utgåvor av dessa två serier samma episoder, så det är endast originalutgåvorna på hyrvideo som har dessa avsnitt.

Elios

Varför finns det så få exemplar av Lady Oscar!?