Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Foofur Hanna-Barbera(1986)

Startat av Joakim, 18 januari 2017 kl. 20:41:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim

Jag har länge funderat på denna serien så jag hoppas att någon på forumet eller på worldwideweb vet mer information om denna hundserien utav Hanna-Barbera productions och  SEPP International S.A. Serien visades första gången på TV1000 1989 och senare på TV3 1992 - 1993. Därefter och åren mellan har serien varit spårlöst försvunnen tråkigt nog då det är en väldigt bra serie enligt mig själv. Det verkar som att endast Säsong 1 har dubbats till svenska men jag är inte säker i nuläget. Seriens svenska titel är "Vilket Hundliv".

Intro för serien på youtube (text skylten för Foofur i klippet är dock nyproducerad av någon märklig anledning) 
https://www.youtube.com/watch?v=B9Da9Dg7m1Y

Är det någon som vet -
Dubbningsbolag / Röster -
Översättare - (kanske?) Per Sandborgh




Karaktärer i serien
http://foofur.wikia.com/wiki/Characters

Foofur - Per sandborgh
Rat Gang - Steve Kratz

Ta gärna en titt på listan och se om ni minns några av karaktärerna. I vissa av länkarna på sidan finns bilder på respektive karaktär så då är det nog lättare, medans det på andra inte finns någon länk skapad alls i dagens läge.  :(



jimstrom

Minns inte jätte mycket från denna, men jag minns klart och tydligt Louise Raeder som ilskna chichuan Pepé
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Hanna

Jag kommer väl ihåg denna serie.. älskade den. Men omöjlig att få tag på med svensk dub verkar det som 😣

Jabberjaw

Citat från: Hanna skrivet 27 mars 2017 kl. 18:22:35
Jag kommer väl ihåg denna serie.. älskade den. Men omöjlig att få tag på med svensk dub verkar det som 😣

Jag har 4 av 13 avsnitt från första säsongen på svenska inspelade från TV1000 1989-1990 (2st) och TV3 (2st) 1993.
Om någon annan har avsnitt kanske det går att dels få Foofur komplett men också utröna hurevida säsong 2 någonsin dubbades, eller ej. Serien visades utan credits på båda kanalerna så därför uppskattas fortfarande namn på röstskådespelare som medverkar.

Kan komma med röst-samples