Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneys introlåter släpps digitalt (Disney TV-klassiker)

Startat av Mathias, 27 oktober 2017 kl. 09:08:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias

"Nu på fredag, den 27 oktober, släpps Disney TV-Klassiker på alla digitala musiktjänster. Det är en samling med introlåtar från klassiska Disneyserier som vi alla säkert känner igen. Dessa har tidigare inte givits ut men nu är det alltså snart dags. Frossa bland härliga intron som det till Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Bumbibjörnarna och Ankliv. Härliga barndomsminnen!"

http://tjock.se/sinnet/art/372869/disneys_introltar_slpps_digita/

Samlaren


TonyTonka

Någon som vet vilken dubbningsversion av te.x DuckTales och Nya äventyr med Nalle Puh som kommer vara med på skivan? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet 27 oktober 2017 kl. 12:38:10
Någon som vet vilken dubbningsversion av te.x DuckTales och Nya äventyr med Nalle Puh som kommer vara med på skivan? ^^
Har inte ännu lyssnat igenom för att kolla Nalle Puh men till Ducktales ska det vara 2017 versionen.  :)

Erik Friman

Citat från: TonyTonka skrivet 27 oktober 2017 kl. 12:38:10
Någon som vet vilken dubbningsversion av te.x DuckTales och Nya äventyr med Nalle Puh som kommer vara med på skivan? ^^
Här kan man provlyssna av albumet runt 30 sekunder från spotify.

https://open.spotify.com/album/6RDMoZeHRKIAL6PdjzplXi

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 27 oktober 2017 kl. 12:38:10
Någon som vet vilken dubbningsversion av te.x DuckTales och Nya äventyr med Nalle Puh som kommer vara med på skivan? ^^
För DuckTales finns både ledmotivet till 2017 års serie (som har premiär idag) och Media Dubbs dubbning av 1980-talsserien. För Media Dubbs dubbning har dock Haakon Pedersen felaktigt crediterats som sångare på albumet; åtminstone på Spotify...

Sångerna från Nya äventyr med Nalle Puh och Piff & Puff - Räddningspatrullen har KM Studios dubbning.

Ledmotivet till Luftens hjältar har märkligt nog inte det autentiska ljudet från TV-serien, utan istället den förlängda nyinspelningen som gjordes för CD-skivan Disneydags på 1990-talet. Den versionen har ju visserligen samma sångtexter som i TV-dubben, men är nyinspelad och förlängd. Övriga sånger har såvitt jag kan bedöma autentiskt ljud från respektive serie.

Alexander

#6
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2017 kl. 13:29:18
För DuckTales finns både ledmotivet till 2017 års serie (som har premiär idag) och Media Dubbs dubbning av 1980-talsserien. För Media Dubbs dubbning har dock Haakon Pedersen felaktigt crediterats som sångare på albumet; åtminstone på Spotify...

Sångerna från Nya äventyr med Nalle Puh och Piff & Puff - Räddningspatrullen har KM Studios dubbning.

Ledmotivet till Luftens hjältar har märkligt nog inte det autentiska ljudet från TV-serien, utan istället den förlängda nyinspelningen som gjordes för CD-skivan Disneydags på 1990-talet. Den versionen har ju visserligen samma sångtexter som i TV-dubben, men är nyinspelad och förlängd. Övriga sånger har såvitt jag kan bedöma autentiskt ljud från respektive serie.

Ja, men den inspelningen av Luftens hjältar är med i TVserien också som introt till t.ex avsnitt 23 "A Star is torn".  :)
Men som sagt kanske det skiftar band från band.

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2017 kl. 13:29:18
För DuckTales finns både ledmotivet till 2017 års serie (som har premiär idag) och Media Dubbs dubbning av 1980-talsserien. För Media Dubbs dubbning har dock Haakon Pedersen felaktigt crediterats som sångare på albumet; åtminstone på Spotify...

Sångerna från Nya äventyr med Nalle Puh och Piff & Puff - Räddningspatrullen har KM Studios dubbning.

Ledmotivet till Luftens hjältar har märkligt nog inte det autentiska ljudet från TV-serien, utan istället den förlängda nyinspelningen som gjordes för CD-skivan Disneydags på 1990-talet. Den versionen har ju visserligen samma sångtexter som i TV-dubben, men är nyinspelad och förlängd. Övriga sånger har såvitt jag kan bedöma autentiskt ljud från respektive serie.

Till introt i några avsnitt i serien bl.a "A star is torn" används det en förkortad version av CD versionen till Luftens Hjältar.  :)

Richardo

Disney har släppt albumet Disney TV-klassiker där många intro sånger till Disney tv-serier har släppts.

Är det jag eller är kvalitén på många TV-serier inte så bra som den kan vara?

Själv ser jag inte någon skillnad mellan intro-sångerna på DVD & VHS och det nya albumet.