Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

släppas i framtiden

Startat av moviefan, 6 april 2018 kl. 16:26:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Det finns så många filmer som inte har släppts på länge. Finns det någon chans, att det blir nyutsläpp i framtiden ? Många av Bluth filmer har inte släppts. De som finns att få tag i är Anastasia och Tummelisa, då med bara svensk text. Bland Warner Bros filmer, som tex Deep Blue Sea, Ghost Ship, Det Magiska Svärdet mfl, har utgått för längesedan. Släpps dessa inte igen pga att bolagen, tror att de inte säljer ?

Henkow

Anastasia har väl ändå släppts med svenskt tal?

Alexander

Citat från: Henkow skrivet  6 april 2018 kl. 16:35:48
Anastasia har väl ändå släppts med svenskt tal?

Jodå, men hon menade främst bara Tummelisa i inlägget.

moviefan

Anastasia har släppts med svenska ljudspåret. Vore kul att återse Det Magiska Svärdet, Järnjätten, Joe Jättegorillan mfl igen. Varför blir det nyutgåvor av vissa titlar ? Och vissa är borta från marknaden länge.

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet  8 april 2018 kl. 18:32:19
Anastasia har släppts med svenska ljudspåret. Vore kul att återse Det Magiska Svärdet, Järnjätten, Joe Jättegorillan mfl igen. Varför blir det nyutgåvor av vissa titlar ? Och vissa är borta från marknaden länge.

Jag tror att en del av anledningen till att somliga filmer är borta länge från marknaden är hur bra filmen i fråga sålde under tiden den fanns ute.  Stort försäljningstryck gör att det är mer troligt att filmen kommer ut igen.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Hoppas Babe - Den modige lille grisen, släpps med svenska dubbningen.  ;)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 19 juli 2019 kl. 17:49:29
Hoppas Babe - Den modige lille grisen, släpps med svenska dubbningen.  ;)

Jag också! (även 2an, även om jag inte riktigt gillar karaktärernas nya röster i filmen så är iallafall de nya karaktärerna bra dubbade)

Dessutom också Disney's Djungel George, Joe Jättegorillan och Gadget (har inte hört den svenska dubbningen ännu, men jag hoppas att jag hittar den så småningom), 20th Century Fox Ferngully, Casper och Dr Dolittle, Warner Bros Den Lilla Pandan, samt Don Bluth's Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken, Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen...

Simon Axelsson

Vill gärna ha fysiska kopior av all American Pie-filmerna, har tvåan och vet att två av spin-offerna och Reunion finns tillgängliga med svensk text här i Sverige, men inga fler. Det är ju ändå den första filmens 20 års jubileum i år, så det känns ju passande att de skulle släppa dem på nytt som "20 year anniversary edition", hoppas det sker då de är skitroliga i mitt tycke.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats