Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Barnfilmer/Familjefilmer Spelfilmer (Ej från disney)

Startat av moviefan, 12 mars 2017 kl. 13:32:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Det finns så många bra barnfilmer. Även dom som inte är Disney. Te.x  Rädda Willy filmerna, Spiderwick, Bron Till Terabithia, Månprinsessan mfl. Vilka gillar ni ? Vilka äger ni ?  Jag har dom som jag nämnt.  :D. Jag har även Dr Dolittle och Den Oändliga Historien (ettan).

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 12 mars 2017 kl. 13:32:14
Det finns så många bra barnfilmer. Även dom som inte är Disney. Te.x  Rädda Willy filmerna, Spiderwick, Bron Till Terabithia, Månprinsessan mfl. Vilka gillar ni ? Vilka äger ni ?  Jag har dom som jag nämnt.  :D. Jag har även Dr Dolittle och Den Oändliga Historien (ettan).

Någon som nappar ?  Har ni sett Ella den förtrollade ?  ;D

Richardo

Gone of the wind, Solsidan, Sjöolyckan, Emil, Pippi Långstrump, Karlsson på taket, Rasmus och Luffaren

Mackiie

Finns en hel drös med bra barnfilmer som inte är ifrån Disney  :D

Filmer av Don Bluth och Gary Goldman är väldigt bra gjorda, både visuellt och story-mässigt med bra musik i sig också!
Även Studio Ghibli har gjort många fina filmer  :)

TonyTonka

Trollkarlen från Oz (1939) och Willy Wonka & Chokladfabriken (1971) tycker jag är bra familjefilmer. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv är en rikigt bra famlije film som inte är Disney.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TBT_STR_QR

Kortfilmerna som är del av Loone Tunes, och filmer från studion Blue Sky, är några förslag.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Jag bara älskar Rädda Willy filmerna, särskilt 1an och 3an. Har ni sett 4an ?  (Den dubbades aldrig)