Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DisneyLife

Startat av Samlaren, 1 januari 2018 kl. 16:19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet  1 januari 2018 kl. 22:50:46
Det tål och se, men jag tvivlar.

Förstår inte varför de inte bara släpper allt på en gång om de vill mota bort konkurreterna.

Tid är pengar, som man säger.

Det är nog mer jobb än vad man kan föreställa sig att plocka fram och iordningställa materialet till en sån sajt. Man får acceptera att allt inte kan finnas där från första dagen.

Dessutom skulle det säkert inte vara någon god affär för Disney att lägga upp allt de har redan från början. Eftersom det är en prenumerationstjänst måste de hela tiden ha material att fylla på med för att hålla kvar intresset från kunderna.

Fem pund i månaden låter kolossalt billigt för den här tjänsten...

Richardo

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 januari 2018 kl. 08:12:13
Det är nog mer jobb än vad man kan föreställa sig att plocka fram och iordningställa materialet till en sån sajt. Man får acceptera att allt inte kan finnas där från första dagen.

Dessutom skulle det säkert inte vara någon god affär för Disney att lägga upp allt de har redan från början. Eftersom det är en prenumerationstjänst måste de hela tiden ha material att fylla på med för att hålla kvar intresset från kunderna.

Fem pund i månaden låter kolossalt billigt för den här tjänsten...

Visst, men i och med att det finns material som de excluderar, så förlorar de pengar och skapar inget intresse.

Visst är det billigt men materialet är något som vissa inte tycker så mycket om.

Jag är rädd för att jag inte förstår vad som skulle kräva så mycket arbete med tanke på att TV4 kan streama sitt material samtidigt som det visas på TV4 Play och allt Disneys material är redan digitaliserat så vitt jag vet.

Om man vill skapa ursäkter, så kan listan bli väldigt lång ...

Som produkt, varför skulle någon i nuläget välja DisneyLife över Disney Channel eller dylikt, när materialiet är nästintill samma?

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 10:41:06
Jag är rädd för att jag inte förstår vad som skulle kräva så mycket arbete med tanke på att TV4 kan streama sitt material samtidigt som det visas på TV4 Play och allt Disneys material är redan digitaliserat så vitt jag vet.

Det har jag svårt att tro. Var har du fått den uppgiften ifrån, d.v.s. att allt Disneys material redan skulle vara digitaliserat?

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 10:41:06
Som produkt, varför skulle någon i nuläget välja DisneyLife över Disney Channel eller dylikt, när materialiet är nästintill samma?

Även om utbudet skulle vara exakt det samma är det stor skillnad mellan att se en tv-kanal med fasta tablåer och en streamingtjänst där man kan välja fritt oberoende av sändningstider. Båda har sitt berättigande.

Beroende på operatör kan det också bli mycket dyrare med Disneys tv-kanaler. Om man t.ex. väljer ur Com Hems a la carte-utbud kostar de tre Disneykanalerna 59 kronor stycket i månaden. Man måste förmodligen ha alla tre (177 kronor) för att få ett utbud som är jämförbart med DisneyLife.


Richardo

Nuförtiden får man väl en playtjänst tillsamans med boxer från Canal Digital eller Telia?

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 11:30:20
Nuförtiden får man väl en playtjänst tillsamans med boxer från Canal Digital eller Telia?

TV-operatörernas playtjänster är visserligen användbara, men ingen ersättning för riktiga streamingtjänster.

Man kan bara se program som sänts några dagar tillbaka i tiden, och inspelningarna sker helt blint på de tider som anges i tablåerna. Eftersom Disneys kanaler inte är speciellt bra på att hålla tiderna är det inget ovanligt att delar av ett program hamnar på föregående eller efterföljande inspelning.

Richardo

Det jag undrar är varför man inte införda en playtjänst i boxern tidigare?

Det vore ju fiffigt att ha för ett decennium sedan.

Richardo

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 januari 2018 kl. 11:19:49
Det har jag svårt att tro. Var har du fått den uppgiften ifrån, d.v.s. att allt Disneys material redan skulle vara digitaliserat?

Jag antar att allt material som någonsin har släppts på DVD måste varit digitaliseratt för att ens brännas, eller?

TrondM

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 17:10:48
Jag antar att allt material som någonsin har släppts på DVD måste varit digitaliseratt för att ens brännas, eller?

Selvfølgelig. Men det er veldig mye av Disneys material som ikke er gitt ut på DVD.

Richardo

Det är sant, med i och med deras "Disney Treasures" serie så finns det mycket material som är digitaliserade och många skulle vilja se.

Och så har vi Disneys gamla tv-serier som gick på "Toon Disney" och dylikt.

TecknatÄlskare

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 10:41:06
Som produkt, varför skulle någon i nuläget välja DisneyLife över Disney Channel eller dylikt, när materialiet är nästintill samma?

Disney Channel är enligt mig långt från Disney Life, på Disney Life finns det betydligt fler serier och även serier som inte sänts på ett tag t.ex Jimmy Cool som jag minns sändes på Jetix, American Dragon Jake Long det var inte så längesedan denna serien sändes men det finns fortfarande gott med bra material där om man jämför med skräpet som sänds på Disney Channel (Självklart är inte allt klart på Disney och dess kanaler men majoriteten är det enligt mig)