Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Toy Story 3

Startat av Elios, 16 oktober 2009 kl. 00:40:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Såg på Youtube en trailer med Toy Story 3 och jag undrar när ska den ha svensk bioprämiär?


Här är klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=v_FfHA5whXc&feature=popular

Daniel Hofverberg

Enligt Disneys nuvarande releaseplan kommer Toy Story 3 att få svensk biopremiär den 3 september 2010, d.v.s. om knappt ett år.

Den amerikanska premiären ska enligt uppgift ske i juni 2010.

Elios

Såg att inte Björn Skifs längre inte kommer göra rösten åt Woody utan han ersätts av Jan Mybrand men Anna Book ska tydligen fortfarande vara rösten som Jessie. :o

SwedishKuriboh

Citat från: Elios skrivet 10 juli 2010 kl. 00:13:11
Såg att inte Björn Skifs längre inte kommer göra rösten åt Woody utan han ersätts av Jan Mybrand men Anna Book ska tydligen fortfarande vara rösten som Jessie. :o
Jo... jag hade gärna sett att Anna Book byttes ut jag med...  :-\

Daniel Hofverberg

#4
För ett par månader sedan skrev jag följande i gästboken om det här:

"Disney brukar inte offentliggöra röstuppgifter förrän ganska sent, så någon komplett creditlista kan vi nog inte förvänta oss förrän tidigast 2 - 3 veckor innan premiären, som är den 27 augusti.

Det jag vet så här långt är att minst en tidningsartikel från TT (som publicerats i en rad svenska dagstidningar) har klargjort att Björn Skifs inte kommer att spela Woody i trean - om man läser mellan raderna i det som sagts i intervjun, så får man intrycket att han inte längre är godkänd av Disney i USA. Woody kommer istället att spelas av Jan Mybrand.

Övriga röster vet jag tyvärr ingenting om, men eftersom det inte stått något om det i samma artiklar så är det väl troligt att de flesta andra större rollfigurer kommer att få behålla sina tidigare röster."

I alla trailers som visats på bio verkar i alla fall resterande karaktärer förutom Woody ha samma röster som i de två första filmerna, men det behöver ju i och för sig inte betyda så mycket då det är mer regel än undantag att tidiga trailers har tillfälliga "skräp"-röster.

Som Elios säger är det som sagt klart att Anna Book fortfarande spelar Jessie - hon pratade om dubbningen av Toy Story 3 när hon gästade Hannah Montana Spotlight på Disney Channel häromveckan.

TonyTonka

något nytt om rösterna i Toy Story 3? om ett par veckor är det premiär.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Disney har nu färdigställt pressmaterialet till filmen, och där har de större rösterna offentliggjorts. Det här är de uppgifter som återfinns där:

Woody: JAN MYBRAND
Buzz Lightyear: FREDRIK DOLK
Jessie: ANNA BOOK
Hamm: OLLI MARKENROS
Rex: STEFAN FRELANDER
Slinky: GUY DE LA BERG
Mr. Potato Head: THOMAS ENGELBREKTSSON
Mrs. Potato Head: GUNNEL FRED
Kramgoa Teddybjörnen alias Teddy: BENGT JÄRNBLAD
Andy: LEO HALLERSTAM
Unga Andy: AMADEUS SÖGAARD HÄGGQVIST
Ken: RICKARD OLSSON
Barbie: ELLEN FJÆSTAD
Bonnie: ALICE SJÖBERG BRISE
Andys mamma: MYRRA MALMBERG
m.fl.

Dialogregissör: JOAKIM JENNEFORS

Det är väl en inte alltför vågad gissning att det är SDI Media som gjort dubbningen.

Jag skulle tro att det dröjer nån vecka till innan jag kan få kompletta dubbcredits från Disney, men jag ska försöka få fram det så fort som möjligt.

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2010 kl. 15:20:15
Disney har nu färdigställt pressmaterialet till filmen, och där har de större rösterna offentliggjorts. Det här är de uppgifter som återfinns där:

Woody: JAN MYBRAND
Buzz Lightyear: FREDRIK DOLK
Jessie: ANNA BOOK
Hamm: OLLI MARKENROS
Rex: STEFAN FRELANDER
Slinky: GUY DE LA BERG
Mr. Potato Head: THOMAS ENGELBREKTSSON
Mrs. Potato Head: GUNNEL FRED
Kramgoa Teddybjörnen alias Teddy: BENGT JÄRNBLAD
Andy: LEO HALLERSTAM
Unga Andy: AMADEUS SÖGAARD HÄGGQVIST
Ken: RICKARD OLSSON
Barbie: ELLEN FJÆSTAD
Bonnie: ALICE SJÖBERG BRISE
Andys mamma: MYRRA MALMBERG
m.fl.

Dialogregissör: JOAKIM JENNEFORS

Det är väl en inte alltför vågad gissning att det är SDI Media som gjort dubbningen.

Jag skulle tro att det dröjer nån vecka till innan jag kan få kompletta dubbcredits från Disney, men jag ska försöka få fram det så fort som möjligt.

Lite fler!

Bonnies mamma: Malin Berghagen

Trixie: Martina Haag

Herr Kotten: Björn Gedda

Skrattis: Björn Granath

Lifer: Bengt Magnusson

Daniel Hofverberg

GaBBe: Tack för informationen. Var har du fått de uppgifterna ifrån? Jag hittar inget sådant i pressmaterialet eller någon annanstans som offentliggjorts.

Jag har tyvärr ännu inte fått fram någon komplett creditlista till Toy Story 3. Tyvärr är Ellen Fjaestad tjänstledig från Disney, och det är hon som hittills hjälpt mig med creditlistor. Hennes ersättare har ännu inte behagat sig att svara, och jag vet inte vem annars som skulle kunna ordna sådant. Men jag hoppas få fram lista innan premiären nu på fredag i alla fall.

TonyTonka

varför står det ingen lista på creditssidan på dubbningshemsidan?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr ännu inte fått creditlista till Toy Story 3. Den nya pressansvarige på Disneys bioavdelning som ersatt Ellen Fjaestad (som är tjänstledig) verkar tyvärr inte alls ha lika fin service, och har än så länge inte svarat på något av mina mail. Men jag ska fortsätta försöka, då jag också gärna vill få ut credits.

TonyTonka

Undrar bara, vem gör rösten till Andys syster Molly i Toy Story 3?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Det här är visserligen ett gammalt ämne, men jag såg Toy Story 3 idag, och lyckades identifiera följande:

Stenis (Chunck) - Fredrik Hiller
Flugan (insektsfiguren) - Göran Berlander
Bläckis (Stretch) - Monica Silverstrand
Sid (Sopgubben som trummar på soptunnorna) - Johan Halldén
Segreanten - Fredrik Hiller
Kuggis (Bookworm) - Charlie Elvegård

Jag är inte 100% på Strechs röst, men i övrigt är jag rätt säker på att det stämmer, särskilt i fallet med Charlie Elvegård, vars röst inte går att ta miste på. Charlie gör för övrigt också rösten till en Gubben-i-Lådan liknande figur med en replik. ^^

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elias Prenbo

Är du säker? Jag trodde att det var Mikael Roupé som gjorde Sergeantens röst, han stod tom med i creditlistan.

Hursomhelst så vet jag att Bert-Åke Varg var med i creditlistan och jag undrar vem han spelade.

Vilka gjorde Rymdisarna och Molly?

Charlie Elvegård kan man känna igen om man utgår ifrån Kanin i Nalle Puh

Elias Prenbo

Förresten så tror jag att de tog in Johan Halldén och Leo Hallerstam för att man skulle kunna höra att de var äldre.

Vem gjorde förresten dockan Dolly?