Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare i Lyxfällan

Startat av Joppe, 2 december 2010 kl. 23:34:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joppe

Hej!

Vad heter dubbaren som var med i Lyxfällan på tv3 ikväll? Jag känner så väl igen honom. Men jag kan inte placera mannen.

http://www.tv3play.se/play/237763 rulla fram till 22:11 så besöker Lyxfällan Eurotroll.

Med vänliga hälsningar:
Joppe

Joppe

Jag kom på det själv!

Hasse Jonsson var det.

Daniel Hofverberg

Tack för länken - jag hade inte sett inslaget, då jag aldrig ser dylika TV-program.

Regissören/teknikern presenterade sig ju faktiskt som Hasse, och mig veterligen har Eurotroll aldrig haft någon annan tekniker med det förnamnet än Hasse Jonsson, så det kändes ju ganska uppenbart även om man (i likhet med undertecknad) inte visste hur han såg ut innan.

Dock tycker jag det är svagt att de inte kunnat sätta ut någon namnskylt på honom, som trots allt brukar vara vedertaget vid alla TV-program.

SwedishKuriboh

Av ren nyfikenhet: Vad var det för film han dubbade (den otecknade) och fick han den rollen?

Joppe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2010 kl. 00:04:40
Tack för länken - jag hade inte sett inslaget, då jag aldrig ser dylika TV-program.

Regissören/teknikern presenterade sig ju faktiskt som Hasse, och mig veterligen har Eurotroll aldrig haft någon annan tekniker med det förnamnet än Hasse Jonsson, så det kändes ju ganska uppenbart även om man (i likhet med undertecknad) inte visste hur han såg ut innan.

Dock tycker jag det är svagt att de inte kunnat sätta ut någon namnskylt på honom, som trots allt brukar vara vedertaget vid alla TV-program.


Varsågod!

Där ser man! Då var det väl jag som kollade avsnittet lite slarvigt. Inte lätt att veta hur folk ser ut. Jag kollade upp namnet på imdb och gick på att jag kom på att jag sett honom i Vinterviken som Bergkvists polare.

Helt otroligt! Hade jag varit Jonsson hade jag ställt till ett himla rabalder just för att det fanns väl namnskylt på alla andra som var med i programmet.

mvh:
Joppe

JRL

Kan bekräfta att det där är Hasse Jonsson. Notera att det är samma kille som är med i "Beck - Monstret".
Otroligt att han låter så "vanlig" när han pratar normalt, hans röst när han dubbar är onekligen speciell. Man tror ju att han ska låta som Sprattsmurfen när han pratar vanligt också :)

Elios

Fick Martin som var med i det avsnittet fortsätta dubba sen? Eller ja man kan ju undra vad Hasse Jonssin tyckte om hans insats?!