Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DuckTales kommer på DVD i USA

Startat av PAAATE, 12 augusti 2005 kl. 11:50:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PAAATE

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3889

Var nu duktiga, och gå till den sidan... ;D

Roliga nyheter! :D

Ändrat till en lite mer beskrivande rubrik, så att fler personer fattar vad det handlar om... /Daniel
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika


Daniel Hofverberg

Om det hade varit en svensk release av DuckTales, så hade jag verkligen sett fram emot det. Men region 1-releaser i USA/Kanada känns inte riktigt lika intressant, då jag definitivt vill ha DuckTales med både svenskt och engelskt ljudspår...

PAAATE

Mig kvittar det vilket, bara jag får se det på DVD.  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Dessutom krävs det ju då en regionsfri DVD-spelare, då det ju som sagt handlar om region 1. Och att man måste beställa det från uitlandet, då region 1-titlar inte får säljas i Sverige...

PAAATE

Regionsfri DVD-spelare fick jag av mina föräldrar när jag fyllde 14, så den biten är inga problem.  ;D

Men att beställa från USA får jag inte... Hoppas DVD:erna släpps snabbt i Storbritannien, så att man kan köpa de från Discshop. :-\

Discshop borde ta in Region 1-DVD:er också. Då hade jag älskat de ännu mer, än jag redan gör. ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Discshop får tyvärr inte sälja region 1-DVD:er. Av någon sinnessjuk anledning tillkom det en lag i Sverige häromåret som gör det förbjudet för företag i Sverige att sälja region 1-titlar. Det bryter mot allt sunt förnuft som finns i världen, men likväl så gick lagen igenom (antagligen påtryckning från filmbolagen)...

Närmaste ställe som har region 1-titlar blir därmed Danmark - bl.a. Axel Music, som är en vettig men ibland lite väl dyr affär.

Tyvärr är det alltför många filmer och TV-serier på DVD som aldrig släpps i Europa, utan som aldrig kommer utanför USA eller Kanada. Vi kan bara hoppas att det här inte är ett sådant fall...

PAAATE

Okej, då är det två lagar jag är emot nu...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3913

Lägg dock märke till att det står att nyheten kommer från en osäker källa, och att de inte kunnat bekräfta det.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

chribbe

Hmm, känns lite surt att det nu kanske kommer ut på dvd när jag äntligen lyckats skramla hem alla hundra avsnitten på datorn! Tog ju skitlång tid ju. Har ioförsig bara andra säsongen + ungefär hälften av första säsongen med svensk dubbning. Resten av den säsongen har jag bara med originaldubb.
Någon som har allt på svenska?

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Verkar rätt vettigt, förutom att det verkar som att Disney (enligt det Tvshowsondvd postade tidigare) inte ska ta med de fyra första avsnitten...  :(

Och sen skulle jag absolut vilja ha en svensk release - serien passar sig trots allt bättre i svenskdubbad form, i min personliga åsikt...

Christer

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2005 kl. 22:11:29
Disney (enligt det Tvshowsondvd postade tidigare) inte ska ta med de fyra första avsnitten...  :(

Men är inte de fem första avsnitten en flöjetong?

Daniel Hofverberg

#13
Bra fråga! Uppgifterna går isär om det där, i och med att de första avsnitten spelades in som en fristående långfilm ursprungligen. Enligt Tv.com var det 5 avsnitt, enligt Tvshowsondvd.com var det 4 avsnitt.

I vilket fall som helst, så verkar det alltså som att "Treasure of the Golden Suns" inte ska finnas med, utan DVD-boxen inleds alltså med avsnittet "Send in the Clones" - då får man kalla det för vilket avsnittsnummer man vill...  ::)

Edit: Okej, efter vidare undersökningar visade det sig att den inledande följetongen är på 5 avsnitt - de sajter som angav 4 har fel. Det bör alltså, enligt vad Tvshowsondvd skriver, innebära att DVD-boxen ska innehålla avsnitt 6 - 32. Men vi får hoppas att de tidigare uppgifterna är fel, och att det i själva verket ska vara med alla avsnitten från början...

Christer

Med tanke på att "Golden Sun" är bland de absolut, om inte allra, bästa avsnitten så får man hoppas det.