Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skriv svar

Meddelandet har följande fel som måste rättas till innan du kan fortsätta:
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Varning - medan du läste inläggen, hann 2 nya svar postas i ämnet. Du kanske bör se över ditt inlägg.
Begränsningar: 10 per inlägg (10 återstår), Maximal total storlek 7,81 MB, maximal storlek per fil 6,84 MB
Kryssa av de bifogade filer du inte längre vill bifoga
Dra och släpp dina filer hit, eller använd knappen för att lägga till filer.
Andra tillval
Verifiering:
Lämna detta fält tomt:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Är du en spamrobot? Skriv "Ja" eller "Nej" (utan citattecken):
Kortkommandon: ALT+S för att skicka/posta eller ALT+P för att förhandsgranska

Ämnessammanfattning

Skrivet av Daniel Hofverberg
 - 15 mars 2022 kl. 03:39:53
Citat från: Elios skrivet 15 mars 2022 kl. 03:26:33
Kan man fortfarande få Disney Channel på Comhem eller tog dem bort det iom at Disney Plus kom?!  ::) ???
Nej, vare sig ComHem eller Boxer har kvar Disney-kanalerna längre - de lyckades tyvärr inte komma överens med Disney om ett nytt avtal. :(

Vilket också innebär att HD-versionen av Disney Channel helt försvunnit från Sverige, då ComHem var enda leverantören som hade det. Så av de nordiska länderna är det nu bara i Danmark som Disney Channel finns i HD (om inte Norge har fått HD-version på sistone?)...
Skrivet av Elios
 - 15 mars 2022 kl. 03:26:33
Kan man fortfarande få Disney Channel på Comhem eller tog dem bort det iom at Disney Plus kom?!  ::) ???
Skrivet av Artan1528
 - 30 december 2017 kl. 21:18:40
Fejlen ER i london. Men Disney vil ikke stå ved deres fejl, selvom jeg har sendt screenshot at min TV-udbyder OGSÅ havde fejlen. De Syntes jeg irriterede dem, så de blokerede mig :( Heldigvis prøvede yousee at tage at på dem.

Nu virker den heldigvis, og jeg håber ikke den vil hakke igen :)
Skrivet av Daniel Hofverberg
 - 30 december 2017 kl. 21:05:38
Trevligt med användare från Danmark, och jag är säker på att vi alla förstår danska utan problem (i alla fall skriftligt; muntligt är det inte lika lätt...).

Ditt klipp påminner väldigt mycket om de problem jag själv haft både hos Boxer och hos Sappa i Sverige. Har faktiskt inte kollat de senaste dagarna om det har blivit bättre, men just innan jul var det i alla fall fortfarande små korta ljudbortfall.

Var problemet närvarande både på svenska och danska ljudspåret, trots att det ju för Disney Channel numera är separata kanaler för varje land, så låter det ju som att felet ligger vid själva utsändningen från London.
Skrivet av Artan1528
 - 30 december 2017 kl. 20:36:05
Jeg vil bare sige at jeg er ny på siden, og jeg er fra Danmark. Jeg er ikke så god til svensk, men jeg forstod godt det meste.

Jeg håber i kan forstå dansk.

Jeg vil starte med at sige at jeg ser Disney Channel HVER DAG. Lyden hakkede også her i Danmark (Sverige, norge og finland).
Det startede i september og blev fikset 1. oktober. Men 9. November begyndte det at hakke igen.  I december virkede lyden nogle dage, men andre dage hakkede den. Kan ikke huske præcist hvornår, men cirka den 20-22 december blev det fikset (Lyden virker stadig i dag).

Undskyld mit sprog. Men det var F***ing irriterende at høre på den lyd. Man kunne nogle gange ikke forstå sammenhængen, fordi ordene hakkede.

Jeg skrev så til Disney Channel på instagram i september i 10-11 dage i træk, indtil den blev fikset 1. oktober.
Da lyden begyndte at hakke igen i november skrev jeg igen. De sagde det var min tv's skyld. Men det skete for alle mine venner og familie også. De troede ikke på mig, så de blokerede mig både fra sverige og danmark.
Så jeg skrev til Yousee (Min tv-udbyder). De kunne OGSÅ høre at der var hak i lyden, så de ville tage fat i Disney.
Jeg skrev så til Disney på facebook at Yousee også havde problemet, og jeg sendte dem også screenshot hvor yousee selv sagde at de kunne høre hakken. Men de læste ikke screenshotet, så de sagde at yousee IKKE kunne høre det. Så de ignorerede mig igen.

Jeg ved ikke hvordan det blev fikset, men nu virker det.

Jeg optager også alle serierne og filmene til min computer. Alle de ting jeg optog i de 3 måneder, skal jeg nu optage om igen. :(


Jeg hader at Disney Channel er ligeglade med deres seer i skandinavien. :(

Jeg har lavet en lille montage hvor lyden hakkede. Men Disney troede ikke på mig da jeg viste den til dem

https://www.youtube.com/watch?v=vCb4OQayJdg
Skrivet av TecknatÄlskare
 - 30 december 2017 kl. 19:04:34
Citat från: Richardo skrivet  4 december 2017 kl. 19:31:07
Skulla du kunna spela in ett avsnitt via Telias play-tjänst på datorn också? Om man har boxer av Telia har man också automatisk tillgång till deras play-tjänst på webben.

Jag rekommenderar Bandicam.

Jag skulle inte rekommendera bandicam om du ska spela in via datan, utan OBS mycket bättre kvalité än de flesta inspelningsprogammen på datan.
Skrivet av Henkow
 - 20 december 2017 kl. 19:17:21
Intressant, så all reklam är alltså inte längre på danska? Med tanke på att feeden kommer från danmark, så bör således ljudet inte längre vara synkat med bilden under reklamen? Vill minnas att ljudspåret växlades över till det danska under reklamen, men kanske kommer ihåg fel.

Kan höra av mig till Comhem imorgon och höra med dem vad de gjorde åt mitt klagomål.
Skrivet av Anders M Olsson
 - 20 december 2017 kl. 18:01:49
Jag har just suttit och tittat på Disney Channel HD under en timmes tid, och jag kunde inte höra ett enda ljudavbrott på hela tiden. Så felet är kanske fixat!?

Dessutom kunde jag konstatera att reklamen växelvis hade svenskt, danskt och norskt tal. Inga fler irriterade melodislingor. Kanske har Comhem bytt till någon annan feed av kanalen?
Skrivet av Henkow
 - 20 december 2017 kl. 13:20:55
Vi kan spela in t.ex. en timme var under samma tidsperiod och jämföra.
Skrivet av Daniel Hofverberg
 - 20 december 2017 kl. 12:57:56
Jag har aldrig haft Com Hem, så jag har inget att jämföra med. Men jag har haft liknande problem som det ni beskriver med Disney Channel både hos Boxer och hos Sappa (vilket hos båda leverantörerna givetvis är i SD, då ju Com Hem är ensamma med att ha HD-versionen). Osäkert om det är exakt samma eller inte, då jag som sagt inte har tillgång till Com Hems utsändningar för jämförelse, men det har i närmare ett års tid där varit problem med återkommande ljudbortfall - väldigt korta sådana (blir oftast en stavelse i ord som försvinner), men tillräckligt för att vara störande. Oftast brukar det hända några gånger per halvtimme, som mest nån gång i minuten eller liknande.

Jag har reagerat på det här länge, men har inte jämfört samma program mellan Boxer och Sappa för att se om det händer vid samma tillfällen eller inte.

Vore intressant att veta om ljudbortfallen är på samma ställen som hos Com Hem, och om det är identiskt som där, eller om det här är två separata problem...
Skrivet av Henkow
 - 20 december 2017 kl. 10:45:23
Okej. Har själv inte hunnit kolla heller. Såg att jag blev uppringd av Comhem igår, får se om de ringer upp mig idag. Misstänker dock att de lär be mig starta om min box eller något i den stilen.
Skrivet av Anders M Olsson
 - 20 december 2017 kl. 06:22:22
Citat från: Henkow skrivet 18 december 2017 kl. 23:12:26
Har problemen löst sig med Disney Channel HD?

Vet inte. Jag har inte sett Disney Channel på en vecka, och senast jag tittade fanns felet fortfarande kvar. Jag sätter ett par avsnitt på inspelning i dag så får vi se - eller kanske snarare höra!
Skrivet av Henkow
 - 18 december 2017 kl. 23:12:26
Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 december 2017 kl. 06:28:02
Toppen! Tack för hjälpen Henkow!

Nu upptäckte jag på morgonen att jag har fått tillbaka Disney Channel i SD-version på kanalplats 154. Senast jag testade fick jag bara svart bild. Jag har ännu inte kollat om SD-versionen har samma ljudproblem som den högupplösta.

Har problemen löst sig med Disney Channel HD?
Skrivet av Anders M Olsson
 -  8 december 2017 kl. 09:00:36
Citat från: Henkow skrivet  6 december 2017 kl. 23:57:54
Aldrig använt Comhem Play och hittade inte åt Kim Possible där, men jag bör ju ha samma problem som dig där eftersom det strömmas över nätet.

Com Hem Play är faktiskt guld värd, så om du inte har använt det väntar en riktig aha-upplevelse!

Börja med att gå till
https://www.comhemplay.se/
och logga in. Du kan logga in med bank-id eller med Com Hem-konto.

Klicka sen på TV i linjalen längst upp så får du upp ett rutnät med de kanaler som du abonnerar på. Där kan du gå tillbaka och se program som har sänts de senaste dagarna, eller se kanalerna "live".

En annan möjlighet är att klicka på förstoringsglaset längt upp till höger. Då kan du skriva in namnet på ett program eller serie och få en översikt på avsnitt som har sänts den senaste veckan.

Mycket användbart!
Skrivet av Anders M Olsson
 -  8 december 2017 kl. 06:28:02
Toppen! Tack för hjälpen Henkow!

Nu upptäckte jag på morgonen att jag har fått tillbaka Disney Channel i SD-version på kanalplats 154. Senast jag testade fick jag bara svart bild. Jag har ännu inte kollat om SD-versionen har samma ljudproblem som den högupplösta.