Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

simon.bjornen

Sugen på att sälja några vhs:ser?  :)


Citat från: Jabberjaw skrivet 24 januari 2019 kl. 18:34:07
Har du något med Lloyd i Rymden eller andra serier utöver dom du skrev i inlägget från tidiga Disney Channel?


Jag har en bananlåda med utsorterade Disneydags band 5-6h inspelningar på varje band några innehåller äldre sändningar och några är nyare men det mesta är 1994-1996. Mycket Bonkers, Aladdin, Den lilla sjöjungfrun och Nalle Puh (nog mest Nalle Puh säkert 30-35 avsnitt totalt). Har inte haft ork eller tiden att föra över detta men det ligger även på min to-do list  :) Vad är det du söker hela programblock med Disneydags eller bara blandade inspelningar?

Jabberjaw

Jag skulle kunna byta dom mot något. Skicka mig gärna ett PM med vad du har inspelat från VHS-band (tv-sända serier endast!) inga köp och hyrfilmer så återkommer jag  :D :)
Dock vill jag gärna föra över en del från dom först men det går ju ganska fort.

Gustav Jonsson

#317
Citat från: Jabberjaw skrivet 24 januari 2019 kl. 18:34:07Jag har en bananlåda med utsorterade Disneydags band 5-6h inspelningar på varje band några innehåller äldre sändningar och några är nyare men det mesta är 1994-1996. Mycket Bonkers, Aladdin, Den lilla sjöjungfrun och Nalle Puh (nog mest Nalle Puh säkert 30-35 avsnitt totalt). Har inte haft ork eller tiden att föra över detta men det ligger även på min to-do list  :) Vad är det du söker hela programblock med Disneydags eller bara blandade inspelningar?

Kan du lägga ut dem någonstans så man kan se på dem?

TrondM

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 28 januari 2019 kl. 16:03:21Kan du lägga ut dem någonstans så man kan se på dem?

Først må de digitaliseres.

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 januari 2019 kl. 18:34:07Har inte haft ork eller tiden att föra över detta men det ligger även på min to-do list  :)


Daniel Hofverberg

För er som spelar in Disneydags kan det vara värt att förvarna om att imorgon (16 mars) verkar Disneydags vara längre än vanligt, enligt både SVTs webbsida, de tablåsajter och sett och alla EPG:er jag sett - det räcker 1 timme 15 minuter (09:00 - 10:15), och är alltså dryga 20 minuter längre än vanligt.

Tänker de klämma in något förlängt specialavsnitt/dubbelavsnitt av någon serie, varför programmet för första gången är längre än den sedvanliga tiden...?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2019 kl. 20:25:32
För er som spelar in Disneydags kan det vara värt att förvarna om att imorgon (16 mars) verkar Disneydags vara längre än vanligt, enligt både SVTs webbsida, de tablåsajter och sett och alla EPG:er jag sett - det räcker 1 timme 15 minuter (09:00 - 10:15), och är alltså dryga 20 minuter längre än vanligt.

Tack Daniel, det hade jag alldeles missat. Det var oväntat, och det har nog aldrig hänt förr att något Disneydags har blivit förlängt på det viset, i alla fall inte under de år som jag har följt serien. Jag brukar alltid kolla starttiden på programmet, men att det plötsligt skulle kunna vara 20 minuter längre än vanligt har aldrig fallit mig in.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2019 kl. 20:25:32
Tänker de klämma in något förlängt specialavsnitt/dubbelavsnitt av någon serie, varför programmet för första gången är längre än den sedvanliga tiden...?

Förra veckan visades sista avsnittet i första säsongen av Milo Murphys lag - Fungus Among Us. Det slutade med en cliffhanger. Då verkar det logiskt att fortsätta direkt med första avsnittet i andra säsongen, The Phineas and Ferb Effect, som är ett förlängt avsnitt på c:a 45 minuter.

Vanligtvis brukar förlängda avsnitt även finnas i delade versioner som kan visas som två avsnitt av normallängd, men kanske inte i det här fallet?

Daniel Hofverberg

Din gissning stämde, och idag sändes hela Phineas och Ferb-effekten (45 minuter), plus en kortfilm och Piff & Puff - Räddningspatrullen; totalt alltså ganska precis 1 timme 15 minuter. Det måste vara första gången som SVT har valt att förlänga Disneydags på det här sättet.

Jag vet faktiskt inte om det finns uppdelade versioner av det avsnittet, men med dubbelavsnitt av bl.a. Lejonvakten har ju SVT valt att stycka avsnitt ganska brutalt precis i mitten - där gissar jag att det inte varit officiella uppdelade versioner, då det inte funnits någon resumé i andra delen, "Fortsättning följer" i slutet av första delen eller ens intro i den andra delen; utan att de bara styckat avsnittet precis i mitten och sänt andra delen veckan därpå.

Förvånansvärt att de inte gjort så här, men kanske SVTs kontrakt anger att det här avsnittet inte får styckas upp, utan måste sändas i sin helhet vid ett tillfälle...?

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2019 kl. 11:44:29
Din gissning stämde, och idag sändes hela Phineas och Ferb-effekten (45 minuter), plus en kortfilm och Piff & Puff - Räddningspatrullen; totalt alltså ganska precis 1 timme 15 minuter. Det måste vara första gången som SVT har valt att förlänga Disneydags på det här sättet.

Jag vet faktiskt inte om det finns uppdelade versioner av det avsnittet, men med dubbelavsnitt av bl.a. Lejonvakten har ju SVT valt att stycka avsnitt ganska brutalt precis i mitten - där gissar jag att det inte varit officiella uppdelade versioner, då det inte funnits någon resumé i andra delen, "Fortsättning följer" i slutet av första delen eller ens intro i den andra delen; utan att de bara styckat avsnittet precis i mitten och sänt andra delen veckan därpå.

Förvånansvärt att de inte gjort så här, men kanske SVTs kontrakt anger att det här avsnittet inte får styckas upp, utan måste sändas i sin helhet vid ett tillfälle...?

Jeg er ret sikker på Phineas & Ferb Effekten ikke findes i 2 dele. Den er aldrig blevet vist i 2 dele før nogensinde i nogle lande. Den er kun blevet vist som 45-minutter. Den har også kun 1 produktionskode (201) og ikke (201-202).

Sig lige til om Lady Krillers bliver vist på Disneydags. Den er desværre bannet i hele Europa. Måske vil de vise den udenfor Disney kanalerne i Skandinavien? :)

Anders M Olsson

Citat från: Artan1528 skrivet 16 mars 2019 kl. 12:32:46
Sig lige til om Lady Krillers bliver vist på Disneydags. Den er desværre bannet i hele Europa. Måske vil de vise den udenfor Disney kanalerne i Skandinavien? :)

Om SVT fortsätter att följa produktionsordningen borde avsnittet dyka upp om fyra veckor, den 13 april.

Å andra sidan har det hänt förr att SVT har hoppat över avsnitt av oklar anledning, eller angett svepskäl för att inte visa vissa avsnitt.

Våren 2014 hoppade SVT över avsnittet Lilla draken vid reprisvisningen av serien Små Einsteins. De påstod att det var för att "programmet innehöll faktafel". Men säg vilket avsnitt av Små Einsteins som inte innehåller några faktafel. När man ser avsnittet framträder ett helt annat "problem" som skulle kunna reta upp vissa lättkränkta individer...

Våren 2016 hoppade SVT över ett helt avsnitt av Disneydags och satte istället in en repris av ett tidigare sänt avsnitt. Det överhoppade avsnittet har aldrig visats. Jag har ställt frågan om varför till SVT, men tyvärr har de inte brytt sig om att svara alls.

Erika

Citat från: Artan1528 skrivet 16 mars 2019 kl. 12:32:46
Sig lige til om Lady Krillers bliver vist på Disneydags. Den er desværre bannet i hele Europa. Måske vil de vise den udenfor Disney kanalerne i Skandinavien? :)

Det avsnittet visades idag på Disneydags.

Disneyfantasten

Vilka spelar Kajsas kusin Armanda och Panchito i det här klippet?; www.youtube.com/watch?v=pAixEH0Z46c (tycker att Panchito låter litegrann som Kenneth Milldoff, vilket inte kan stämma då han gick bort 2015)

Erika

Panchito låter som Christian Fex. Jag känner igen Armandas röst, men kan inte placera in den.

Daniel Hofverberg

Jag känner också mycket väl igen Armandas röst, som låter oerhört bekant, men jag lyckas tyvärr inte heller att placera in henne. :( Kanske är det den (fejkade) portugisiska brytningen som gör att jag blir lurad, och därför inte lyckas placera in rösten...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 april 2019 kl. 08:15:17
Vilka spelar Kajsas kusin Armanda och Panchito i det här klippet?; www.youtube.com/watch?v=pAixEH0Z46c (tycker att Panchito låter litegrann som Kenneth Milldoff, vilket inte kan stämma då han gick bort 2015)

Armanda låter som Amanda Renberg och Panchito låter som Christian Fex.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 april 2019 kl. 22:57:09
Armanda låter som Amanda Renberg och Panchito låter som Christian Fex.  :)

Tack för hjälpen!

Misstänkte att det var något bekant med Panchitos röst, men det är klart att det är Christian Fex, hans röst är ju ganska lätt att känna igen! (förresten så spelar han väl också Klasse Häst i samma serie)

Förresten så verkar det vara första gången som Amanda Renberg medverkat i en Disney TV-serie... (har hon gjort fler roller än Alice Kingsleigh förresten?)