Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skönheten och Odjuret (Emma Watson)

Startat av TonyTonka, 27 februari 2017 kl. 16:49:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 10 juni 2018 kl. 10:33:29
Jag har inget emot DisneyToon uppföljarna, men jag kan se att de uppföljarna som försökte ändra på den första filmens budskap/berättelses slut för mycket skadade nog njutningen av första filmen mer än vad de borde t.ex Pocahontas 2: Resan till en annan värld. Första Pocahontas filmens budskap blir inte lika starkt när man tar tvåan i beräkning, oavsett om man tycker om tvåan eller inte. Medan man kan se på en live-action remake och om man inte tycker om den så gör det inget för den har inga kopplingar till den tecknade.
Jag hoppas du förstår lite hur jag tänker, man får ju tolka som man vill.

Ja, nu gör jag det, tack!

Nej, Pocahontas 2 är absolut ingen höjdare!

Disneyfantasten

Vilka spelar Glenn Edell, John Alexander Eriksson, Cecilia Wrangel Schoug, Charlotte Ardai Jennefors, Simon Strömstedt, Annika Herlitz, Gunnar Olofsson, Magnus Roosmann, Anette Belander, Sanna Martin, Julius Alfvén Starkenberg, Edvin Henrikson, Axel Nyberg, Sebastian Kahrton, Ester Lejdemyr, Alba Wadman, Robin Rothlin Svensson och Susann Végh i filmen?

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2020 kl. 13:40:07
Vilka spelar Glenn Edell, John Alexander Eriksson, Cecilia Wrangel Schoug, Charlotte Ardai Jennefors, Simon Strömstedt, Annika Herlitz, Gunnar Olofsson, Magnus Roosmann, Anette Belander, Sanna Martin, Julius Alfvén Starkenberg, Edvin Henrikson, Axel Nyberg, Sebastian Kahrton, Ester Lejdemyr, Alba Wadman, Robin Rothlin Svensson och Susann Végh i filmen?

Jag har för mig Charlotte Ardai Jennefors gör rösten till Clothilde, Magnus Roosmann gör läraren/rektorns (vad han nu var...) röst och Julius Alfvén Starkenberg är prinsens (som ung, alltså) röst.

Resten har jag ingen direkt koll på, men misstänker flera av dem enbart körar.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 13 oktober 2020 kl. 15:35:19
Jag har för mig Charlotte Ardai Jennefors gör rösten till Clothilde, Magnus Roosmann gör läraren/rektorns (vad han nu var...) röst och Julius Alfvén Starkenberg är prinsens (som ung, alltså) röst.

Resten har jag ingen direkt koll på, men misstänker flera av dem enbart körar.

Du råkar händelsevis inte veta vilka som spelar Belle som barn, Belles Mamma och den tredje Bimbittén? (de två andra Bimbittéerna spelas av Amanda Renberg och Mikaela Tidermark)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2020 kl. 15:38:24
Du råkar händelsevis inte veta vilka som spelar Belle som barn, Belles Mamma och den tredje Bimbittén? (de två andra Bimbittéerna spelas av Amanda Renberg och Mikaela Tidermark)

Nej, tyvärr... :(

Jag är för övrigt inte helt säker på om det verkligen är Charlotte Ardai Jennefors som gör rösten till Clothilde, det låter som henne i låten "Pöbelns sång", men i en annan låt ("Belle", vill jag minnas) låter det som en annan skådis gör rösten...

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 13 oktober 2020 kl. 16:20:13
Nej, tyvärr... :(

Jag är för övrigt inte helt säker på om det verkligen är Charlotte Ardai Jennefors som gör rösten till Clothilde, det låter som henne i låten "Pöbelns sång", men i en annan låt ("Belle", vill jag minnas) låter det som en annan skådis gör rösten...

Så du menar alltså att karaktären teoretiskt möjligt kan spelas av två olika skådespelare? (på samma sätt som med titelrollen i omdubbningen av Bambi med andra ord, där han som barn spelas av både Rickard Barrefelt och Johan Åkerblom, varför Doreen Denning valt att ha två olika skådespelare i titelrollen som barn är iallafall bortom mitt förstånd)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2020 kl. 16:30:20
Så du menar alltså att karaktären teoretiskt möjligt kan spelas av två olika skådespelare? (på samma sätt som med titelrollen i omdubbningen av Bambi med andra ord, där han som barn spelas av både Rickard Barrefelt och Johan Åkerblom, varför Doreen Denning valt att ha två olika skådespelare i titelrollen som barn är iallafall bortom mitt förstånd)

Nu när jag lyssnar igen, så låter rösten lite förställd i "Belle"... Det kan vara anledningen till varför Clothilde låter annorlunda där. Du kan själv lyssna
här, vid 1:48 ("Vill ha sex ägg! Dom är för dyra!").

gstone

I fall ni inte redan vet så blir inte den lanarade planerad prequel showen om Gaston och LeFou av :(

https://deadline.com/2022/02/beauty-and-the-beast-prequel-series-not-going-forward-disney-plus-1234931115/

Briana Middleton, Fra Fee och Jelani Alladin skule också varit med.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 15 april 2023 kl. 19:06:05I fall ni inte redan vet så blir inte den lanarade planerad prequel showen om Gaston och LeFou av :(

https://deadline.com/2022/02/beauty-and-the-beast-prequel-series-not-going-forward-disney-plus-1234931115/

Briana Middleton, Fra Fee och Jelani Alladin skule också varit med.
Alan Menken och Glenn Slater skulle ha skrivet nya såmger för serien
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.