Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Pixels

Startat av gstone, 6 augusti 2023 kl. 16:08:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

När Adam Sandlar TV spels filmen Pixels gick på bio visades den både textade och på svenska.

Vet ni något om dubbningen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 16:08:24När Adam Sandlar TV spels filmen Pixels gick på bio visades den både textade och på svenska.

Vet ni något om dubbningen ?
Jag tror du är felinformerad. Jag har i varje fall svårt att tro att man dubbat den. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 16:08:24När Adam Sandlar TV spels filmen Pixels gick på bio visades den både textade och på svenska.

Vet ni något om dubbningen ?
Även jag är skeptisk, då tillexempel DVD och Blu-ray utgåvorna inte har något nordiskt ljudspår alls utan bara text.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:12:17Även jag är skeptisk, då tillexempel DVD och Blu-ray utgåvorna inte har något nordiskt ljudspår alls utan bara text.
Det stod det på paperet över visingar som min lokal bio gav ut när filmen visades på bio.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:30:00Det stod det på paperet över visingar som min lokal bio gav ut när filmen visades på bio.
På Svensk filmdatabas kan man dock läsa...

Åldersgräns:
Tillåten från 11 år

Dialogspråk:
Engelska


https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=81560

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:35:31På Svensk filmdatabas kan man dock läsa...

[th]Åldersgräns[/th]
[/td][/tr]
[/table]
Tillåten från 11 år
[th]Dialogspråk[/th]
[/td][/tr]
[/table]
    Engelska


Det måste vara så för.

För dom gjord en "big deal" den gång dom visade filmen textade isället ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:36:55
Det måste vara så för.

För dom gjord en "big deal" den gång dom visade filmen textade isället ???
Förstår jag dig rätt nu? Du menar alltså att det blev en big deal för att den inte var dubbad? Du inser väl att vi bor i Sverige inte Tyskland det är helt normalt att en film som har 11-årsgräns inte dubbas.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:30:00Det stod det på paperet över visingar som min lokal bio gav ut när filmen visades på bio.
Förmodligen har de skrivit fel, kanske menade de 2D respektive 3D istället...? För jag hittar inget som tyder på att Pixels har dubbats till svenska - den har granskats av Statens Medieråd två gånger, en version i 2D och en version i 3D. Svensk Filmdatabas uppger heller ingenting om svenskt tal.

Jag har även kollat bioannonser från Svenska Dagbladet från 2015, och där står heller inte ett ord om svenskt tal - i Stockholm visades den vid premiären på 3 biografer i 2D och 8 biografer i 3D, men ingen notis om svenskt tal på någondera. Och om en film inte visats i Stockholm med svenskt tal, så kan vi nog kallt förutsätta att den inte har det i resten av Sverige heller...

Varken DVD- eller Blu-Ray-utgåvor eller digitala hyr- och köpfilmstjänster (såsom SF Anytime) har heller filmen med något annat än engelskt ljudspår och nordiska undertexter.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:30:00Det stod det på paperet över visingar som min lokal bio gav ut när filmen visades på bio.
Kan vi få se pappret om du har det tillgängligt?
Houba !

Elios

Ska detta ämne vara kvar här?