Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney Konserter Och Andra Evenemang

Startat av moviefan, 17 maj 2018 kl. 20:51:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Har ni varit på någon Disney relaterad konsert ?  Jag har bara varit på Disney On Ice samt Lejonkungen musikalen i London.

Disneyfantasten

Jag har gått på samtliga Disney On Ice föreställningar med start 2010!  :)

Enligt hemsidan som TonyTonka länkade till mig i tråden "Om alla dubbningsbolag gick ihop" (se; woc.se/index.php/doi_arkiv/ ) så var den första föreställningen 1992.

Det är synd att det inte finns bevarat vilka som gjorde rösterna till vilken karaktär i alla föreställningar och att det inte finns sparade filmningar från föreställningarna, för då skulle vi nog kunna se/höra dem och få bilda en del av föreställningshistorien...  :(

TonyTonka

Personligen har jag sett Disney on Ices föreställningar mellan 2003-2011, samt 2014-2015. Jag minns dock även att jag såg 2000 års föreställning, men då jag var rädd för mörkret och skådespelarna som spelade dalmatinerna kom upp i publiken under pausen blev jag så rädd att vi fick åka hem. Sedan tror jag också att vi var på ett par föreställningar, bland annat 1996, 1998 och 1999 års föreställningar, då vi har muggar från de föreställningarna, samt Pocahontas-skedar.

Vad gäller de svenska rösterna har jag sett korta klipp på svenska på youtube, men långt ifrån hela föreställningar. För övrigt har jag troligen också videoklipp från i alla fall 2015 års föreställning av Disney on Ice på svenska, som jag själv filmade i Skandinavium.

Dessutom vill jag minnas att jag läst en tråd på MagicMovies forum där någon skrev att hans son gjort rösten till Dash i 2008 års Disney on Ice-föreställning, och att sonen medverkat i bland annat Nemo och Lejonkungen, vilket gör att jag misstänker att det är Daniel Andersson som är Dashs röst i den föreställningen.

I övrigt har jag inte varit på något Disney evenemang, om man inte räknar några parader jag såg när jag var på Disneyland Paris sommaren 2008. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

#3
Citat från: TonyTonka skrivet 14 september 2018 kl. 16:29:14
Personligen har jag sett Disney on Ices föreställningar mellan 2003-2011, samt 2014-2015. Jag minns dock även att jag såg 2000 års föreställning, men då jag var rädd för mörkret och skådespelarna som spelade dalmatinerna kom upp i publiken under pausen blev jag så rädd att vi fick åka hem. Sedan tror jag också att vi var på ett par föreställningar, bland annat 1996, 1998 och 1999 års föreställningar, då vi har muggar från de föreställningarna, samt Pocahontas-skedar.

Vad gäller de svenska rösterna har jag sett korta klipp på svenska på youtube, men långt ifrån hela föreställningar. För övrigt har jag troligen också videoklipp från i alla fall 2015 års föreställning av Disney on Ice på svenska, som jag själv filmade i Skandinavium.

Dessutom vill jag minnas att jag läst en tråd på MagicMovies forum där någon skrev att hans son gjort rösten till Dash i 2008 års Disney on Ice-föreställning, och att sonen medverkat i bland annat Nemo och Lejonkungen, vilket gör att jag misstänker att det är Daniel Andersson som är Dashs röst i den föreställningen.

I övrigt har jag inte varit på något Disney evenemang, om man inte räknar några parader jag såg när jag var på Disneyland Paris sommaren 2008. :)

Ja, jag vet att det finns klipp uppladdade på YouTube, men tyvärr verkar många av dem vara borta numera, för jag vet att det till exempel fanns ett klipp på YouTube där Alice hade repliker och tack vare information av forumsmedlemmen Alexander så vet jag att vet var Alexandra Alm Nylén som gjorde Alice och jag vill minnas att hennes insats passade mycket bra inpå karaktären och jag har rösten i färskt minne också!

Tänk om någon kunde lägga upp samtliga av de svenska Disney On Ice föreställningarna...

Edit: Det var inte i Lejonkungen som Daniel Andersson gjorde rösten, utan endast i "Lejonkungen 3 Hakuna Matata", samt i en sådan slags bok som jag vill minnas gavs ut ca 2005-2007 (det fanns även en med Nalle Puh där dåvarande Guy De La Berg gjorde rösten, fanns även en spelbok med Askungen, som jag själv aldrig spelat, men man kan på goda grunder anta att det var Lizette Pålsson som gjorde rösten)

I "Lejonkungen" från 1994 så var det istället Johan Halldén som gjorde Simbas barnröst!

moviefan

Någon som ska gå på Disney On Ice när det blir igen ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 14 september 2018 kl. 17:46:53
Någon som ska gå på Disney On Ice när det blir igen ?

Det ska jag, men så har jag ju gått sedan 2010 som sagt...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2018 kl. 17:40:19
Ja, jag vet att det finns klipp uppladdade på YouTube, men tyvärr verkar många av dem vara borta numera, för jag vet att det till exempel fanns ett klipp på YouTube där Alice hade repliker och tack vare information av forumsmedlemmen Alexander så vet jag att vet var Alexandra Alm Nylén som gjorde Alice och jag vill minnas att hennes insats passade mycket bra inpå karaktären och jag har rösten i färskt minne också!

Tänk om någon kunde lägga upp samtliga av de svenska Disney On Ice föreställningarna...

Edit: Det var inte i Lejonkungen som Daniel Andersson gjorde rösten, utan endast i "Lejonkungen 3 Hakuna Matata", samt i en sådan slags bok som jag vill minnas gavs ut ca 2005-2007 (det fanns även en med Nalle Puh där dåvarande Guy De La Berg gjorde rösten, fanns även en spelbok med Askungen, som jag själv aldrig spelat, men man kan på goda grunder anta att det var Lizette Pålsson som gjorde rösten)

I "Lejonkungen" från 1994 så var det istället Johan Halldén som gjorde Simbas barnröst!

Tekniskt sett medverkade ju Daniel Andersson i första Lejonkungen via sången "Morgonrapport" i specialutgåvan 2003 (som jag inte är vidare förtjust i), men anledningen till att jag skrev bara Lejonkungen var för att det var så jag hade för mig att inlägget på Magicmovies var. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 september 2018 kl. 19:47:54
Tekniskt sett medverkade ju Daniel Andersson i första Lejonkungen via sången "Morgonrapport" i specialutgåvan 2003 (som jag inte är vidare förtjust i), men anledningen till att jag skrev bara Lejonkungen var för att det var så jag hade för mig att inlägget på Magicmovies var. ^^

Justé, det hade jag ju nästan glömt, men det kan ju till stor del bero på att jag inte är vidare förtjust i "Morgonrapport", utan tvekan Disneys sämsta låt någonsin!

moviefan

Har det satts upp andra Disney konserter i Sverige, förutom On Ice ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 15 september 2018 kl. 09:16:49
Har det satts upp andra Disney konserter i Sverige, förutom On Ice ?

Året 2013 var det en "Disney Live" föreställning i Malmö Arena (där det även brukar vara Disney On Ice)

TonyTonka

Jag såg just ett klipp på youtube från årets svenska Disney on Ice-föreställning, och jag är rätt säker på att Bärgarn spelades av Dick Eriksson där i stället för Jan Modin.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 oktober 2018 kl. 20:39:26
Jag såg just ett klipp på youtube från årets svenska Disney on Ice-föreställning, och jag är rätt säker på att Bärgarn spelades av Dick Eriksson där i stället för Jan Modin.

Fanns det ett klipp med Toy Story 3 och Slinkys röst?

Har någon laddat upp ett klipp med Alexandra Alm Nyléns insats som Alice på nytt?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2018 kl. 21:17:10
Fanns det ett klipp med Toy Story 3 och Slinkys röst?

Har någon laddat upp ett klipp med Alexandra Alm Nyléns insats som Alice på nytt?

Det finns klipp på youtube med Toy Story 3 (och förmodligen med Slinky) men jag vet inte om det är Ole Ornered eller om man använde filmljudet där.

Jag har hittat klipp från Let's Celebrate, men hittils inget med Alice. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 oktober 2018 kl. 21:36:59
Det finns klipp på youtube med Toy Story 3 (och förmodligen med Slinky) men jag vet inte om det är Ole Ornered eller om man använde filmljudet där.

Jag har hittat klipp från Let's Celebrate, men hittils inget med Alice. :/

Hur tycker du med Ole Ornereds insats som Slinky?

Jag minns att jag såg årets Disney On Ice föreställning och vill minnas att rösten inte alls lät som varesig Rune Ek eller Guy De La Berg! Alltså borde det ha varit Ole Ornered!

Ole Ornered lät för mig, som en härlig blandning av Rune Ek och Guy De La Bergs röster, men samtidigt som något eget...

Jag tycker att både Guy och Rune gjorde rollen mycket bra, men jag anser Guy vara ett par strån vassare i och med mina nostalgikopplingar till 2an (har i och för sig nostalgiska kopplingar till båda, men lite mer går till 2an)

Förresten så skulle jag misstänka att Alexandra Alm Nylén är den nuvarande officiella rösten till Alice, i och med hennes medverkan i "Disney On Ice"...

moviefan


https://www.youtube.com/watch?v=y1DL3xh2D4Q

Har Anastasia on ice varit här ?  (Blev förvånad över att de har gjorts on ice föreställning, baserat på andra filmer än Disney)