Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Second hand butiker som har bra utbud av DVD/VHS

Startat av Jonas9881, 12 februari 2024 kl. 22:31:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Vet ni några second hand butiker som har bra utbud av äldre klassiska eller ovanliga DVD/VHS?

Har bara varit i Röda korset och Eriks hjälpen. Men var dåligt utbud, förrutom mitt senaste besök hos Röda korset.

Och skulle ni rekommendera någon speciell plats runt om i södra Sverige som har bra second hand butik och är billiga?

Har hört bra om Efi, men synd att man inte får några priser och deras sida verkar inte funka som det ska. Så har skickat ett mail till dom och frågat om det. Vet att facebook har priser på bilderna, men vill gärna ha sökfunktion eller liknande. 

Ja, ni kan väl ge mig lite tips och svar :) 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Om du har vägarna förbi Västervik någon gång, då rekommenderar jag dig att besöka Trippolos butik närmast hamnen. De hade tyvärr inga VHS-filmer senast jag var där, men däremot många DVD- och Blu-Ray filmer samt retrospel (som anekdot lyckades jag få tag på en kopia av Oliver och Gänget med originaldubbningen via de, till en riktigt billig peng).

Nu tänkte jag även nämna Artikel2 som öppnade för månader sedan här i Kista, även om det inte är i det område som du efterfrågar. Deras layout är lite förvirrande och de har en tendens att omstrukturera inne i butiken, men de har också många DVD-filmer att välja på i hyllorna. Samt ett antal VHS-filmer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2024 kl. 00:10:36Om du har vägarna förbi Västervik någon gång, då rekommenderar jag dig att besöka Trippolos butik närmast hamnen. De hade tyvärr inga VHS-filmer senast jag var där, men däremot många DVD- och Blu-Ray filmer samt retrospel (som anekdot lyckades jag få tag på en kopia av Oliver och Gänget med originaldubbningen via de, till en riktigt billig peng).

Nu tänkte jag även nämna Artikel2 som öppnade för månader sedan här i Kista, även om det inte är i det område som du efterfrågar. Deras layout är lite förvirrande och de har en tendens att omstrukturera inne i butiken, men de har också många DVD-filmer att välja på i hyllorna. Samt ett antal VHS-filmer.
Tack för tipsen!

Fick du dom billigare än mig? 2 kronor såldes det i min butik.

Och någon som vet vad det ska stå bakom texten "Artikel2" på deras hemsida? Något med "Emma...Stockholm"

Tyvärr tror jag inte iallafall att närmaste åren att jag kommer åka till Stockholm eller Västervik men man vet aldrig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Citat från: Jonas9881 skrivet 13 februari 2024 kl. 09:29:54Tack för tipsen!

Fick du dom billigare än mig? 2 kronor såldes det i min butik.

Och någon som vet vad det ska stå bakom texten "Artikel2" på deras hemsida? Något med "Emma...Stockholm"

Tyvärr tror jag inte iallafall att närmaste åren att jag kommer åka till Stockholm eller Västervik men man vet aldrig.
1. Nja, riktigt så billigt blev det inte för mig. Trippolo tog 20-30 kronor per film, medans Artikel2 tar 10-25 kronor styck.

2. Det ska stå "Emmaus Stockholm", vilket var deras tidigare namn.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2024 kl. 00:10:36Om du har vägarna förbi Västervik någon gång, då rekommenderar jag dig att besöka Trippolos butik närmast hamnen. De hade tyvärr inga VHS-filmer senast jag var där, men däremot många DVD- och Blu-Ray filmer samt retrospel (som anekdot lyckades jag få tag på en kopia av Oliver och Gänget med originaldubbningen via de, till en riktigt billig peng).
Jag var där och köpte flera säsonger av "Simpsons"  :)

Oscar Isaksson

Jag kan rekommendera ett besök på Artikel2 (tidigare Emmaus) vid Slussen i Stockholm. Dom har ett litet utbud av VHS-filmer.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 februari 2024 kl. 12:52:49Jag kan rekommendera ett besök på Artikel2 (tidigare Emmaus) vid Slussen i Stockholm. Dom har ett litet utbud av VHS-filmer.
Tack så mycket för tipset :D

Nu tänker jag åka ditt med pappa någon helg:D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

#7
Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2024 kl. 00:10:36Om du har vägarna förbi Västervik någon gång, då rekommenderar jag dig att besöka Trippolos butik närmast hamnen. De hade tyvärr inga VHS-filmer senast jag var där, men däremot många DVD- och Blu-Ray filmer samt retrospel (som anekdot lyckades jag få tag på en kopia av Oliver och Gänget med originaldubbningen via de, till en riktigt billig peng).
Det var där jag såg en Sega Saturn.