Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bevara tecknade action serier projekt

Startat av sickstew, 1 december 2017 kl. 07:18:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sickstew

Tja

Söker tecknade tv-serier.
Serier såsom Bravestarr, Swat Kats, The mask, pirater i mörka vatten(Avsnitt 15-21), He-man 2002 serien (Avsnitt S02E10). Men även annat.
Har själv en hel del serier att erbjuda, skriv era önskemål och vad ni har. Här eller i pm.

Daniel Hofverberg

Vad exakt menar du med att bevara, som du skriver i rubriken...? Är det du själv som söker serierna för privat bruk, eller har du tänkt dig att synka om dessa till bättre bildkällor eller något annat som gagnar fler personer än dig? Du får nog förklara lite mer vad du egentligen har tänkt dig med ditt "projekt".

Jag har dock alla avsnitt av Pirater i mörka vatten inspelade från FilmNet/K-TV. Jag tror att de hade samma dubbning som TV3, men har ingen inspelning därifrån och kan därför inte bekräfta detta till 100%. Det var i alla fall FilmNet som beställde dubben, som gjordes av Eurotroll; som på den tiden för övrigt höll till i FilmNets lokaler.

Bravestarr har såvitt jag vet inte visats på TV i Skandinavien, utan bara släppts på VHS, varför det förstås bara lär vara en bråkdel av alla avsnitt som faktiskt har dubbats till svenska - vet dock inte exakt hur många volymer, eller vilka avsnitt som finns med på dessa.

Richardo

Det finns redan personer som arkiverar dubbade filmer och tv-serier för privat bruk.

En som jag kommer ihåg på rak arm är qnorsten (med förväntage dig inte att få några serier från honom, eftersom min upplevelse är att det är svårt att ta kontakt med honom angående filmer och tv-serier).

En annan är Samlaren.

Christer

Citat från: sickstew skrivet  1 december 2017 kl. 07:18:20
He-man 2002 serien (Avsnitt S02E10)

Det känns tungt att hela internet får lida för att jag försov mig när det avsnittet sändes. :(

TecknatÄlskare


sickstew

#5
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2017 kl. 08:45:49
Vad exakt menar du med att bevara, som du skriver i rubriken...? Är det du själv som söker serierna för privat bruk, eller har du tänkt dig att synka om dessa till bättre bildkällor eller något annat som gagnar fler personer än dig? Du får nog förklara lite mer vad du egentligen har tänkt dig med ditt "projekt".

Jag har dock alla avsnitt av Pirater i mörka vatten inspelade från FilmNet/K-TV. Jag tror att de hade samma dubbning som TV3, men har ingen inspelning därifrån och kan därför inte bekräfta detta till 100%. Det var i alla fall FilmNet som beställde dubben, som gjordes av Eurotroll; som på den tiden för övrigt höll till i FilmNets lokaler.

Bravestarr har såvitt jag vet inte visats på TV i Skandinavien, utan bara släppts på VHS, varför det förstås bara lär vara en bråkdel av alla avsnitt som faktiskt har dubbats till svenska - vet dock inte exakt hur många volymer, eller vilka avsnitt som finns med på dessa.

1) Projekt: Tänker mig att det är en gemensam insats ifrån flera olika håll för att samla ihop alla avsnitt av äldre serier, nån har inspelat två avsnitt, en annan kanske tre, osv. Så projekt/åtagande. Synka till annan bildkälla, har tillhandahållit Swat Kats avsnitt till en som börjat synka den. :)

2) Pirater i mörka vatten, skicka gärna pm om du kan tänka dig att dela denna på något sätt. Vet fler än jag som vore glad att ha hela serien.

3) Bravestarr, ok, bra veta, jag såg en trailer på en Transformers VHS om serien och blev nyfiken på just denna. Kul hitta lite äldre serier.

sickstew

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2017 kl. 08:45:49
Jag har dock alla avsnitt av Pirater i mörka vatten inspelade

Kan man kanske få njuta av dessa avsnitt ?  ;D
Vet fler som skulle gilla att sätta tänderna i dessa avsnitt.