Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Leda: The Fantastic Adventure of Yohko

Startat av gstone, 14 mars 2024 kl. 23:13:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Anime filmen Leda: The Fantastic Adventure of Yohko ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 23:13:52Vilka är dom svenska rösterna i Anime filmen Leda: The Fantastic Adventure of Yohko ?
Leda är Zelda utan Z, måste nog se den då en kvinnlig hjälte verkar vara huvudrollen som jag älskar så mycket

gstone

Citat från: MOA skrivet 14 mars 2024 kl. 23:33:24Leda är Zelda utan Z, måste nog se den då en kvinnlig hjälte verkar vara huvudrollen som jag älskar så mycket
Dem verkar cool.

Mem lite för vuxen för att dubbas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Har inte sett Leda på flera år, men vill minnas bl. a. Beatrice Järås, Staffan Hallerstam och Gunnar Ernblad var med.

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 23:51:38Dem verkar cool.

Mem lite för vuxen för att dubbas.
Minns den som en helt okej film, och vill även minnas att den är mer för ungdomar än vuxna. Kan minnas fel, dock.

gstone

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2024 kl. 06:12:37Har inte sett Leda på flera år, men vill minnas bl. a. Beatrice Järås, Staffan Hallerstam och Gunnar Ernblad var med.
Minns den som en helt okej film, och vill även minnas att den är mer för ungdomar än vuxna. Kan minnas fel, dock.
Verkar cool
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2024 kl. 06:12:37Har inte sett Leda på flera år, men vill minnas bl. a. Beatrice Järås, Staffan Hallerstam och Gunnar Ernblad var med.
Minns den som en helt okej film, och vill även minnas att den är mer för ungdomar än vuxna. Kan minnas fel, dock.
Klassiska röster från videobolaget, tror detta kan vara rätt badass, hoppas jag får se det någon dag

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2024 kl. 09:04:45Verkar cool
Citat från: MOA skrivet 15 mars 2024 kl. 11:11:48Klassiska röster från videobolaget, tror detta kan vara rätt badass, hoppas jag får se det någon dag
Hmm, jag undrar om jag kanske har DVD-utgåvan...? Jag ser nämligen i Svensk Mediedatabas att Leda ingick i DVD-samlingen 4 animé klassiker, och jag är nästan hundra på att jag har en samlings-DVD med den titeln - om det nu inte funnits mer än en DVD-samling med samma titel...?

Anledningen till att jag så väl kommer ihåg det är nämligen att jag köpte denna samlings-DVD på en second hand-affär, och i kassan var det någon besserwisser som gjorde stort väsen av att "bara en av de fyra filmerna är bra, och resten är i bästa fall halvdana och i sämsta fall rena rama skräpet".
(Även om så vore fallet tycker jag ändå att 10 kr är ett bra pris även om bara en av de fyra filmerna skulle vara bra...)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2024 kl. 11:30:40Hmm, jag undrar om jag kanske har DVD-utgåvan...? Jag ser nämligen i Svensk Mediedatabas att Leda ingick i DVD-samlingen 4 animé klassiker, och jag är nästan hundra på att jag har en samlings-DVD med den titeln - om det nu inte funnits mer än en DVD-samling med samma titel...?

Anledningen till att jag så väl kommer ihåg det är nämligen att jag köpte denna samlings-DVD på en second hand-affär, och i kassan var det någon besserwisser som gjorde stort väsen av att "bara en av de fyra filmerna är bra, och resten är i bästa fall halvdana och i sämsta fall rena rama skräpet".
(Även om så vore fallet tycker jag ändå att 10 kr är ett bra pris även om bara en av de fyra filmerna skulle vara bra...)
Undrar om det var Leda han åsyftade, ladda gärna upp på archive.org om du hittar den

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2024 kl. 11:30:40Hmm, jag undrar om jag kanske har DVD-utgåvan...? Jag ser nämligen i Svensk Mediedatabas att Leda ingick i DVD-samlingen 4 animé klassiker, och jag är nästan hundra på att jag har en samlings-DVD med den titeln - om det nu inte funnits mer än en DVD-samling med samma titel...?

Anledningen till att jag så väl kommer ihåg det är nämligen att jag köpte denna samlings-DVD på en second hand-affär, och i kassan var det någon besserwisser som gjorde stort väsen av att "bara en av de fyra filmerna är bra, och resten är i bästa fall halvdana och i sämsta fall rena rama skräpet".
(Även om så vore fallet tycker jag ändå att 10 kr är ett bra pris även om bara en av de fyra filmerna skulle vara bra...)
Håller med om folk inte borde lägga sig i vad andra köper för filmer,

Det är väldigt oförskämt,

Om någon i en kassa kommenterade på att jag köpte en"dålig film" skulle jag bli upprörd.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2024 kl. 12:08:41Håller med om folk inte borde lägga sig i vad andra köper för filmer,

Det är väldigt oförskämt,

Om någon i en kassa kommenterade på att jag köpte en"dålig film" skulle jag bli upprörd.
Jag håller med. Även om det är på en second hand-affär, så borde inte personalen blanda sig i vad kunderna köper om ingen uttryckligen har bett dem om hjälp eller frågat om deras åsikt (vilket jag förstås inte hade)...

Jag argumenterade dock inte för det där och då, utan nöjde mig med att säga till killen bakom disken att det ju faktiskt är ett bra pris även om nu bara 1 av de 4 filmerna i paketet var bra.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2024 kl. 13:14:12Jag håller med. Även om det är på en second hand-affär, så borde inte personalen blanda sig i vad kunderna köper om ingen uttryckligen har bett dem om hjälp eller frågat om deras åsikt (vilket jag förstås inte hade)...

Jag argumenterade dock inte för det där och då, utan nöjde mig med att säga till killen bakom disken att det ju faktiskt är ett bra pris även om nu bara 1 av de 4 filmerna i paketet var bra.
Tog du dig en titt på någon av filmerna för att ta reda på om Mr Bighead hade rätt?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2024 kl. 14:11:15Tog du dig en titt på någon av filmerna för att ta reda på om Mr Bighead hade rätt?
Nej, jag tror faktiskt inte ens att jag har spelat någon av filmerna... Ser jag något som verkar intressant på second hand-affärer, så brukar jag köpa det; även om jag inte tror att jag kommer ha tid att se filmerna i närtid - i synnerhet om priset är rätt och det rör sig om utgångna filmer som inte längre säljs i affärerna.


MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2024 kl. 14:43:59Nej, jag tror faktiskt inte ens att jag har spelat någon av filmerna... Ser jag något som verkar intressant på second hand-affärer, så brukar jag köpa det; även om jag inte tror att jag kommer ha tid att se filmerna i närtid - i synnerhet om priset är rätt och det rör sig om utgångna filmer som inte längre säljs i affärerna.
Måste vart ett tag sen nu, äger man så många filmer som Daniel kan det nog ta mer än 1 år innan filmresan avslutas

Erika

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2024 kl. 11:11:48Klassiska röster från videobolaget, tror detta kan vara rätt badass, hoppas jag får se det någon dag
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2024 kl. 11:30:40Hmm, jag undrar om jag kanske har DVD-utgåvan...? Jag ser nämligen i Svensk Mediedatabas att Leda ingick i DVD-samlingen 4 animé klassiker, och jag är nästan hundra på att jag har en samlings-DVD med den titeln - om det nu inte funnits mer än en DVD-samling med samma titel...?
Citat från: MOA skrivet 15 mars 2024 kl. 11:52:41Undrar om det var Leda han åsyftade, ladda gärna upp på archive.org om du hittar den
Moa, din helg är räddad - Leda (med svenskt tal) finns på archive.org.

Har bara tittat snabbt på filmen, men upptäckte att även Irene Lindh är med.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2024 kl. 17:46:43Moa, din helg är räddad - Leda (med svenskt tal) finns på archive.org.

Har bara tittat snabbt på filmen, men upptäckte att även Irene Lindh är med.
Tack SkySwimmer(Vem du än är)För att du räddade mig!Tar mig en titt senare