Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Barbie filmerna

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 11:32:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Jag gillar dessa barbie filmer. Många av dom har fin animation och fin musik.
Har alla filmer dubbats av samma bolag ?

Lilla My

Citat från: Disney_Princess skrivet 27 december 2012 kl. 11:32:09
Många av dom har fin animation och fin musik.

Haha, du är den första jag hört som tycker om animationen i Barbie-filmerna.

Daniel Hofverberg

Ärligt talat har väl animationen av Barbie-filmerna hållit en lite ojämn klass. En del av filmerna har varit ganska snyggt animerade, medan en del andra har sett ganska simpla ut med enkel och billig datoranimation.

Citat från: Disney_Princess skrivet 27 december 2012 kl. 11:32:09
Har alla filmer dubbats av samma bolag ?
Tekniskt sett, nej. I praktiken, ja. De tidigare Barbie-filmerna dubbades av Sun Studio, medan de senaste gjorts av SDI Media efter sammanslagningen av SDI Media (f.d. Mediadubb International) och Sun Studio. Men i praktiken innebär det ju samma dubbningsbolag och samma studio.

moviefan

Gillar Prinsessan och Tiggarflickan, Barbie som öprinsessan, Pegasus förtrollning m.fl. Gillar mest dom
tidigare filmerna. Har ni sett dom senare filmerna ? Te.x Barbie som prinsessan och popstjärnan.
Musiken i en del av dom är mycket fin. Många av sångerna är mycket fina.
Som dom i Prinsessan och Tiggarflickan. Arnie Roth skrev mycket bra musik
till en del av filmerna.

Linnzy

Om man tar den första filmen (nötknäpparen) och jämför med en utav de senare så ser man en klar förbättring men det är långt ifrån toppklass tyvärr...Mini-serien har nästan bättre animation än filmerna....

Men jag gillar barbie ändå :)

Lilla My

Jag vill vara så fräck och droppa en video som talar om mycket väl vad jag anser om alla Barbie-filmer:


http://www.youtube.com/watch?v=lWlWPbWwdzw

Linnzy

Citat från: Fantasygold skrivet 27 december 2012 kl. 23:08:18
Jag vill vara så fräck och droppa en video som talar om mycket väl vad jag anser om alla Barbie-filmer:


http://www.youtube.com/watch?v=lWlWPbWwdzw


haha...jag råkade se den häromdagen.....fast jag höll på at hoppa in i datorn och strypa honom XD

Lilla My

Citat från: Linnzy skrivet 27 december 2012 kl. 23:25:04
haha...jag råkade se den häromdagen.....fast jag höll på at hoppa in i datorn och strypa honom XD

Varför? Han har ju rätt i allt ;)

Linnzy

Citat från: Fantasygold skrivet 28 december 2012 kl. 17:43:50
Varför? Han har ju rätt i allt ;)

Med tanke på att han hatar barbie och musikaler tycker jag han är lite för opartisk att recensera den....och allt ligger i besökarens öga  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Linnzy skrivet 28 december 2012 kl. 18:32:55
Med tanke på att han hatar barbie och musikaler tycker jag han är lite för opartisk att recensera den....och allt ligger i besökarens öga  ;D
Du menar väl partisk, inte opartisk...? För det bör ju vara en fördel att vara opartisk, inte en nackdel...

moviefan

Varför har nya dvd utgåvorna nummer på ryggen ?

Lilla My

Citat från: Linnzy skrivet 28 december 2012 kl. 18:32:55
Med tanke på att han hatar barbie och musikaler tycker jag han är lite för opartisk att recensera den....och allt ligger i besökarens öga  ;D

Är väl snarare att han avskyr med att dem riktad filmen åt små flickor med tanken att "äh, släng på något rosa glitter och så kommer dem köpa vårt skit". Hade det vart en BRA gjord Barbie-film tror jag inte han hade tyckt den vart dålig bara för att den är Barbie. Som jag. Jag älskade Barbie som liten och tycker det är en intressant produkt, men filmerna är något av det sämsta jag har sett av anledningar som jag inte ska dra här.

Och jag älskar musikaler, men även jag tycker att låtarna är rent av (ursäkta) förjävliga, i alla fall i den filmen ;) Och så har dem alldeles för många låtar som inte leder någonstans och som inte passar någonstans.

Mysan

Barbie and the rockstars dubbades av KM

Daniel Hofverberg

Citat från: Mysan skrivet  3 januari 2013 kl. 11:16:21
Barbie and the rockstars dubbades av KM
Verkligen? Finns det mer än en VHS-film med Barbie and the Rockstars? För den filmen jag har (med den svenska titeln Barbie och hennes band) känns i alla fall definitivt inte som KM Studio, även fast det inte står utsatt några dubbcredits.

Den filmen jag har är i alla fall lektordubbad (med originalljudet i bakgrunden) - Barbie spelas utan tvekan av Annelie Berg, och därutöver känner jag igen Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk. Vilket bolag som kan ha gjort den vet jag inte, då lektordubbningar känns för amatörmässigt för alla de välkända dubbningsbolagen.

Men jag borde förstås i mitt tidigare svar ha tydliggjort att jag syftade på de nyproducerade Barbie-filmerna av Mattel som släppts på DVD; d.v.s. ej medräknat tidigare generationers filmer som bara släppts på VHS. Med andra ord Barbie och nötknäpparen och framåt. Där gäller mitt tidigare svar.

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 januari 2013 kl. 12:03:46
Verkligen? Finns det mer än en VHS-film med Barbie and the Rockstars? För den filmen jag har (med den svenska titeln Barbie och hennes band) känns i alla fall definitivt inte som KM Studio, även fast det inte står utsatt några dubbcredits.

Den filmen jag har är i alla fall lektordubbad (med originalljudet i bakgrunden) - Barbie spelas utan tvekan av Annelie Berg, och därutöver känner jag igen Staffan Hallerstam och Fredrik Dolk. Vilket bolag som kan ha gjort den vet jag inte, då lektordubbningar känns för amatörmässigt för alla de välkända dubbningsbolagen.

Men jag borde förstås i mitt tidigare svar ha tydliggjort att jag syftade på de nyproducerade Barbie-filmerna av Mattel som släppts på DVD; d.v.s. ej medräknat tidigare generationers filmer som bara släppts på VHS. Med andra ord Barbie och nötknäpparen och framåt. Där gäller mitt tidigare svar.

Jag förstod att det var de nyare Barbiefilmerna som det gällde, men ville ändå nämna denna film. Ja, KM har dubbat Barbie and the rockstars (1987?).  Monica Forsberg, Bertil Engh, Peter Wanngren, Ulf Källvik, Christel Körner mfl.