Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fler roller av Charlie Elvegård

Startat av E, 18 juni 2018 kl. 08:50:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Charlie Elvegård gör ju den svenska rösten till Kanin i Nalle Puh och här är några andra roller han gjort:

Laban i Pelle Svanslös
Farbror Gustafsson i Pippi Långstrump (tecknade)
Budbäraren i Den lilla Sjöjungfrun
Sportkommentator i En exremt långbent film
Piggsvin i Micke och Molle
Casey Junior i 1972-års omdubb av Dumbo (också en av kråkorna och en av clownerna)

Men jag undrar om han har gjort några fler dubbningsroller ??? ??? Nån som vet

Disneyfantasten

Han gör även Kuggis (Bookworm) och Gubben-i-Lådan i Toy Story 3!  :)

För övrigt tror jag att han gjorde debut i 1972-års (betydligt bättre) omdubbning av Dumbo!

Alexander

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 juni 2018 kl. 08:50:50
Charlie Elvegård gör ju den svenska rösten till Kanin i Nalle Puh och här är några andra roller han gjort:

Laban i Pelle Svanslös
Farbror Gustafsson i Pippi Långstrump (tecknade)
Budbäraren i Den lilla Sjöjungfrun
Sportkommentator i En exremt långbent film
Piggsvin i Micke och Molle
Casey Junior i 1972-års omdubb av Dumbo (också en av kråkorna och en av clownerna)

Men jag undrar om han har gjort några fler dubbningsroller ??? ??? Nån som vet

Charlie Elvegård har även gjort skurken Blom i Pippi Långstrump-Starkast i världen (1988).  :)

https://m.youtube.com/watch?v=6iiOIz_alrM

Disneyfantasten

#3
Jag kom på en sak; i 1972-dubbningen av Dumbo gör han faktiskt flera Clowner (liksom Gunnar Ernblad och John Harryson också gör flera Clowner) och faktiskt två av Kråkorna (dels han med Halmhatt och dels han med Glasögon, de två andra görs av Gunnar Ernblad (han med Kostym) och John Harryson (den Tjocke))

Han fyller dessutom 75 detta år! Jag hoppas att han i år får göra Kanins röst igen i "Christoffer Robin & Nalle Puh", det blir isåfall ett perfekt 75-jubileum för honom!  :)

Jag hoppas dessutom att han får leva i flera år till så att han kan vara med i dubbning då och då!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 juni 2018 kl. 09:36:46
Roligt att han var med i dom också ;D ;D ;D Hoppas också att han dubbar igen nån gång :) Han har inte gjort det sen 2011

Jag håller med, det var senast i "Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen (2011)" som han var med (utöver det var han väl även med i "Små Äventyr med Nalle Puh (2011-2012)", som nog bör ha dubbats till svenska ungefär vid samma tidsperiod!)

Anders

Vill även minnas att han var med i Top Cat. Jag är dock dålig på namnen där.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Han gjorde Ko-ko och Klo i Top-Cat.

Han gjorde också flera roller i Mediadubbs Transformers.

Soundwave
Huffer
Rumble
Sparkplug Witwicky
Teletran-1

med flera.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 juni 2018 kl. 17:44:52
Nu kom jag på att han också är Kvalrossen i Noaks Ö

Justé, det hade jag ju nästan glömt... (i samma serie tror jag att han även gör lejonet; www.youtube.com/watch?v=nZ_v5xM5yCo )

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 juni 2018 kl. 17:53:14
Jag hoppas att Charlie återigen spelar Laban i den kommande Pelle Svanslös filmen som har premiär julen 2019

Och glöm inte som Kanin i "Christoffer Robin & Nalle Puh" som har svensk premiär 12 oktober 2018!  :)

Påtal om det där med Pelle Svanslös, så har jag för mig att Charlie i musiksagan "Pelle Svanslös På Nya Äventyr" (som jag hade på kassett som liten och som jag personligen föredrar framför filmerna) spelade Kattpolisen Tusse Batong... (jag har karaktärens röst i huvudet, men är ändå inte helt 100% på om hans röst tillhör Charlie, är dock säker på att Erik Lindgren, Ernst-Hugo Järegård, Carl Billquist, Björn Gustafsson, Åke Lagergren, Jan Sjödin och Nils Eklund där gjorde Pelle, Måns, Bill, Bull, Murre, Fritz och Rickard!)

Erika

#8
Om han är även, om jag minns rätt, med i ett par avsnitt av "Valpen Scooby-Doo". Han är även med i andra säsongen av den svenska animerade tv-serien Ulme.

Tillägg: Kom även på att Charlie Elvegård är även med i "Leksakernas hemliga liv".

Tillägg 2: Charlies rollfigur i Ulme heter Krake, om jag minns rätt. Han gör även ett par mindre roller. 

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 23 juni 2018 kl. 11:57:19
Om han är även, om jag minns rätt, med i ett par avsnitt av "Valpen Scooby-Doo". Han är även med i andra säsongen av den svenska animerade tv-serien "Ulme".

Tillägg: Kom även på att Charlie Elvegård är även med i "Leksakernas hemliga liv".

Leksakernas hemliga liv har jag aldrig hört talas om.

Har dock läst lite om Husdjurens hemliga liv och sett trailern, men har inte sett den än, men jag vill gärna göra det, likaså Sing och Storkarna (och säkert fler ICKE-Disneyfilmer där till...), men det är ju något helt annat...

Erika

Kom på en till svenskdubbad tv-serie han har varit med i, "Herkules" (Disney).

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 23 juni 2018 kl. 22:37:34
Kom på en till svenskdubbad tv-serie han har varit med i, "Herkules" (Disney).

Är du säker, det var längesedan jag såg den TV-serien, men jag kan inte minnas att han var med där, men jag kan mycket väl ha fel, dock var det ett tag sedan jag läste creditlistan, så jag undrar; vilken röst gjorde han i Herkules TV-serien?

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2018 kl. 22:43:23
Är du säker, det var längesedan jag såg den TV-serien, men jag kan inte minnas att han var med där, men jag kan mycket väl ha fel, dock var det ett tag sedan jag läste creditlistan, så jag undrar; vilken röst gjorde han i Herkules TV-serien?

Jag kan förstås minnas fel (jag har heller inte sett tv-serien på ett gäng år), men om jag minns rätt gjorde han rösten till Meleagros/Meleager.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 24 juni 2018 kl. 09:11:35
Jag kan förstås minnas fel (jag har heller inte sett tv-serien på ett gäng år), men om jag minns rätt gjorde han rösten till Meleagros/Meleager.

Vilken karaktär är det?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2018 kl. 09:14:05
Vilken karaktär är det?
Jag har för mig det är det är honom.  :)
http://disney.wikia.com/wiki/Nestor_%26_Meleager
Erika, får säga om det inte stämmer. För mig själv har jag inte sett avsnitt med honom på svenska så jag kan inte yttra mig om vem som spelar honom.