Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sealab 2020

Startat av gorehound, 8 mars 2013 kl. 21:03:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Här har ni ett avsnitt från den svenska dubben av Sealab 2020, en väldigt ostig amerikansk animerad 70-talsserie. Tyvärr verkar Warner Bros. ha stenkoll på avsnitten eftersom den hyfsat nyligen släpptes på amerikansk DVD med alla kompletta avsnitt. Så det fick bli Dailymotion istället. Jag har ärligt talat ingen aning om vilka som gör rösterna, den enda som jag känner till just nu är Jan Koldenius som spelar Larry. (Ganska säker iaf.)

Avsnittet som jag har lagt upp är det fjärde av tretton; The Singing Whale.
Här har ni länken till den: http://tinyurl.com/bqqagkq

Notera 9:22. Bästa animationen någonsin. Hahaha!

Erika

Visst är Jan Koldenius som gör Larrys röst.

Det där med att identifiera rösterna i "Sealab 2020" gick inte bättre för mig, men dessa är jag säker på:

Sten Carlberg - Kapten Michael Murphy
Peter Wanngren - Dr. Paul Williams
Ulf Peder Johansson - Ed
Sten Carlberg - Mr. Brock
Ulf Peder Johansson och Peter Wanngren - Besättningsmän på Mr. Brocks båt
Peter Wanngren och Ulf Peder Johansson - Diverse personal på Sealab

Jag är osäker på Hals röst medan jag känner igen Robert "Bobby" Murphys röst (påminner lite om en av de två killarna som gjorde Villes röst i de avsnitt av "Luftens hjältar" som KM Studio dubbade i början av 90-talet). Även Rogers röst är bekant, men jag kan inte minnas vart jag har hört rösten. Gail säger tyvärr inte så mycket i avsnittet, men även hennes röst låter bekant.

Christer

Hals röst görs i alla fall av samma person som gav röst till Man-at-Arms i KMs dubbnings av He-Man. Ett namn jag varit på jakt efter länge, min egen blåval kan man väl säga.

gstone

Sten Carlberg är jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gorehound skrivet  8 mars 2013 kl. 21:03:17
Här har ni ett avsnitt från den svenska dubben av Sealab 2020, en väldigt ostig amerikansk animerad 70-talsserie. Tyvärr verkar Warner Bros. ha stenkoll på avsnitten eftersom den hyfsat nyligen släpptes på amerikansk DVD med alla kompletta avsnitt. Så det fick bli Dailymotion istället. Jag har ärligt talat ingen aning om vilka som gör rösterna, den enda som jag känner till just nu är Jan Koldenius som spelar Larry. (Ganska säker iaf.)

Avsnittet som jag har lagt upp är det fjärde av tretton; The Singing Whale.
Här har ni länken till den: http://tinyurl.com/bqqagkq

Notera 9:22. Bästa animationen någonsin. Hahaha!
Förutsåg 70-Talet framtiden?2020 var för 2 år sen