Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney filmer, favoriter?

Startat av Zenon88, 3 augusti 2015 kl. 08:39:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zenon88

Tänkte kolla vilka filmer som är dina / barnens favoriter, samt vilka som är helt värdelösa o går fett bort!
Mvh :)

moviefan

#1
Jag gillar:

Lejonkungen
Den Lilla Sjöjungfrun
Frost
Snövit
Micke och Molle
Atlantis
Bambi
Mulan
Lilo och Stich
Bernad och Bianca i Australien
Frost


Mindre Bra

Kejsarens Nya Stil
Familjen Robinsson
Vilddjuren
Aladdin (Gillar den, men är ingen favorit)
Pongo (Mysig men ingen favo direkt)
Svärdet i Stenen
Basil Mus
Fantasia
Fantasia 2000 (Lite bättre än ettan)








Cadpig

#2
Vilken som är den absolut bästa Disney-filmen är, enligt mig, en svår fråga. Det finns så många bra att väga mot varandra.
På rak arm skulle jag säga att min favorit är The Lion King och att den bästa är The Hunchback of Notre Dame.


Det finns nog ingen av alla 50+ Disney-"klassiker" jag skulle säga att jag hatar eller avskyr men några som definitivt är mindre bra.


Topp 5 i bottenlistan:


Atlantis: The Lost Empire (Intressant och modigt tag av Disney att göra en bullrig actionfilm, MEN saknar i stort sett både charm och en vettig handling. Synd!)

Home on the Range (Inte fullt så kass som många Disney-fans vill påskina. Men inte speciellt bra.)
Meet the Robinsons (Steril och oinspirerad trots en småkul idé.)
Wreck-it-Ralph (Fint budskap tappas bort bland högljudd och korkad tv-spels-racing.)
Frozen (Den mest överskattade filmen sedan The Dark Knight. Att den jämförs med The Lion King är fan-i-mig SJUKT!)

gstone

Min tre favorit Disney animerade filmer är Kejsarens nya stil, Skönheten och Odjuret och Den lilla Sjöjungfrun. Men jag gillar även Vaiana, Snövit och dom sju Dvärgarna , Aristocats och Törnrosa JÄTTEMYCKET  ;D ;D :D :D :D :D!

Jag älskar även Mästerdetektiven Basil Mus och Kogänget är den mest underskattad animerad film Disney i min åsikt ;D ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

det var när styvmoder och gabriella blir grodor.