Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dan Ekborg ;D

Startat av Akilles, 30 juni 2006 kl. 16:14:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Akilles

Dan Ekborg som Hades i Herkules är nog en av de bästa och mest roligaste rösterna jag hört på länge!
Han är ju hur bra som helst och är jävligt mycket bättre än orginalet James Woods.
´Några andra som tycker samma sak?

/Anders

clash

Dan är verkligen en bra skådis, och visst han passar som Hades, men har han gjort mer?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Han har varit med i bl. a. Magnus och Myggan, Quakpack, Aladdin, W.I.T.C.H, Spindelmannen, Kalle och chokladfabriken (långfilmen från 1971), Juniper Lee och mycket annat.

Förövrigt gillar även jag Dan Ekborg och tycker han är mycket duktig.

Christer

Han är ganska otrevlig privat, händer att han är på lokala krogen här där jag bor. Har hört en del skoj..

Igthorn

Lokala krogen...? Wow, varsta spy-bar? ;)
Han har val spelat i Aladdin ocksa om jag inte minns fel.

Daniel Hofverberg

Och så var han med i den gamla långfilmen Trollet i parken. Finns en hel del andra exempel också.

Jag håller med att han är en mycket bra skådis.

Igthorn

Visst ja, den kommer jag ihag. Jo, tycker han har valdigt behaglig rost ocksaa. Men hade inte hort det dar om att han skulle vara otrevlig privat tidigare. Var har ni hort det?

Carl Barks lover

Jag tycker mycket om Dan Ekborg, jag tycker att han är mycket bättre än Robin Willihams som Anden i Aladdin och han är överlägset bättre än Dan Castanalla som anden i Tv-serien

gstone

Även om rollen görs av Fredde Granberg i den Svenska dubbning av Gås pappan tror jag Dan Ekborg hade passat bättre som Peng.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.