Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

filmer med BRA skådisar.

Startat av clash, 10 februari 2006 kl. 12:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle säga att dom flesta dubbningar gjorda av Barrefelt Produktion  har bara skådisar.  Jag tycker också att det är fallet med många äldre dubbningar.

Några filmer med Bara bra Skådisar jag kan nämna är

Disneys Snövit och de sju dvärgarna

BABE - DEN MODIGA LILLA GRISEN

Bernard och Bianca

Sagan om Heidi( som jag verkligen tycker borde komma på dvd med svensk talk)

ROCK-A-DOODLE

SMURFARNA OCH DEN FÖRTROLLADE FLÖJTEN

Disney's Törnrosa

PÅ ÄVENTYR MED SMURFERNA , DET VÅRAS FÖR SMURFAN och SMURFERNA OCH DEN FIFFIGE TROLLKARLEN( Alla tre jag också verkligen tycker borde släppas på DVD !)

Hjälp! Jag är en fisk

Sigurd Fafnersbane( som jag också tycker borde släppas på dvd)

Tintin i Hajsjön

Djungelboken

Svärdet i Stenen och Flåklypa Grand Prix.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag kan också nämna filmrm KATY från 1986. Jag tycker verkligen att det inte finns någon dålig skådspelare i den filmen. Jag tycker också för övrigt att Katy borde släppas på dvd.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2018 kl. 17:10:47
Jag kan också nämna filmrm KATY från 1986. Jag tycker verkligen att det inte finns någon dålig skådspelare i den filmen. Jag tycker också för övrigt att Katy borde släppas på dvd.
Jag håller fullständigt med. Katy är en mycket bra film, och har en fantastisk dubbning.

Tyvärr verkar dock Katy i det närmaste vara bortglömd världen över nuförtiden, sorgligt nog. :( Såvitt jag vet har både den filmen och dess uppföljare Katy på nya äventyr bara släppts på DVD i Mexiko och Tyskland som de enda länderna i världen - inte ens i Spanien, som trots allt var ett av produktionsländerna, har någon av filmerna släppts på DVD (filmerna var ju mexikansk-spanska samproduktioner). De mexikanska utgåvorna är dessutom utgångna sedan länge, och det enda som fortfarande finns i handeln är alltså de tyska utgåvorna av filmerna.

Och att Katy någonsin skulle släppas på Blu-Ray någonstans i världen kan vi nog bara drömma om...

Richardo

Aldrig hört om den förut. Kommer nog se den om den finns på Youtube (och om den blockerad där, då vet jag genuint inte hur jag ska få tag på serien).

Richardo

Inga träffar på Youtube eller övriga internet. Någon som vet var man kan se filmen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 24 februari 2018 kl. 18:26:46
Inga träffar på Youtube eller övriga internet. Någon som vet var man kan se filmen?
Att få tag på någon av VHS-utgåvorna, som varit utgångna i minst ett par decennier, är nog tyvärr enda sättet. Brukar dyka upp lite då och då på second hand-affärer eller Tradera.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2018 kl. 18:45:23
Att få tag på någon av VHS-utgåvorna, som varit utgångna i minst ett par decennier, är nog tyvärr enda sättet. Brukar dyka upp lite då och då på second hand-affärer eller Tradera.

En trailer skulle räcka, men inte ens det finns uppe på internet.  :-\

Jag tycker att själva internet är lite spretigt, och under de gångerna där internet är organiserat kallas det för att man inte "support the industry".

Såna här saker som man verkligen inte kan fåtag på är något som borde finnas på internet, och inte den senaste Fifty shades of grey-filmen eller vad det nu som är trendigt. 

Alexander

Citat från: Richardo skrivet 24 februari 2018 kl. 19:11:56
En trailer skulle räcka, men inte ens det finns uppe på internet.  :-\

Jag tycker att själva internet är lite spretigt, och under de gångerna där internet är organiserat kallas det för att man inte "support the industry".

Såna här saker som man verkligen inte kan fåtag på är något som borde finnas på internet, och inte den senaste Fifty shades of grey-filmen eller vad det nu som är trendigt.

Om man söker på Katy la oruga får man upp resultat på Youtube.  :)

gstone

Det är tråkigt att så många bra filmer som Rock A Doodle ,Katy och Bröderna Daltons hämnd inte finns på dvd i Sverige. När Skärp som Tre Rövare har släpps på dvd. Det är så många bra filmer som inte har släppets på svensk dvd. Jag tycket verkligen att det är tråkigt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Richardo skrivet 24 februari 2018 kl. 18:25:12
Aldrig hört om den förut. Kommer nog se den om den finns på Youtube (och om den blockerad där, då vet jag genuint inte hur jag ska få tag på serien).

Den finns säkert att ladda ner på någon Torent site. Det gör dom flesta filmer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Om man letar på nätet kan man säkert hitta åt Katy på nätet i spanskspråkig originalversion; knappast med svenskt tal.

Vill man bara se filmen på något mer lättbegripligt språk (om man inte förstår spanska obehindrat) har den tyska DVD-utgåvan även den engelskspråkiga dubbningen, som annars är ganska sällsynt. Den tyska DVD:n finns på de flesta Amazon-sajter och är relativt billig, så trots att bildkvaliteten inte är superbra är den ändå ett bra köp.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2018 kl. 23:32:09
Om man letar på nätet kan man säkert hitta åt Katy på nätet i spanskspråkig originalversion; knappast med svenskt tal.

Vill man bara se filmen på något mer lättbegripligt språk (om man inte förstår spanska obehindrat) har den tyska DVD-utgåvan även den engelskspråkiga dubbningen, som annars är ganska sällsynt. Den tyska DVD:n finns på de flesta Amazon-sajter och är relativt billig, så trots att bildkvaliteten inte är superbra är den ändå ett bra köp.

Om en dubbning har släppets på VHS är det stor chanes att man kan hitta den och ladda ner på nätet. Så jag råder Richardo att försöka. Någon hag säkert laddat up det mesta på nätet som går.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag kan också nämna Askungen som en till filmen som bara har bra skådisar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

#28
Citat från: gstone skrivet  1 februari 2018 kl. 22:37:40
Sigurd Fafnersbane( som jag också tycker borde släppas på dvd)
Vad är Sigurd Fafnersbane för film, och var har du sett den?

Jag känner förstås till karaktären Sigurd Fafnesbane från nordisk mytologi, men känner inte till någon film om denne; än mindre någon dubbad sådan... Om nu titeln åsyftar samma person, trots en viss annan stavning.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2018 kl. 09:21:26
Vad är Sigurd Fafnersbane för film, och var har du sett den?

Jag känner förstås till karaktären Sigurd Fafnesbane från nordisk mytologi, men känner inte till någon film om denne; än mindre någon dubbad sådan... Om nu titeln åsyftar samma person, trots en viss annan stavning.

Är en dansk kortfilm från 1981. Doreen Denning regiserade den svenska dubbningen. Jag har inte sett den och jag vet heller inte om den ennes har släppets på vhs. Men när jag kollar igenom rollistan ser jag bara bra skådisar.  Jag är oskär på om den gick på tv eller bio. Leif Östling stog för översättning och Krister Rosenberg för ljudbearbetning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.