Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Masken

Startat av TecknatÄlskare, 2 januari 2018 kl. 20:39:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Samlaren

Det funkar  för mig har frågat om de kan visa serier som de visat men får inget svar.

Jabberjaw

Har heller inte haft någon positiv uppfattning om Cartoon Network Sverige via e-post. Däremot är Boomerang väldigt trevliga liksom Viaplay och en gammal kontakt på Warner Bros SE svarade också mig minns jag för 3 år sedan.

Tror ingen kommer att vilja satsa på att släppa denna serien på DVD.  :-\

TecknatÄlskare

Masken är väl redan släppt på DVD så vitt jag vet!

Daniel Hofverberg

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 14 januari 2018 kl. 22:26:26
Masken är väl redan släppt på DVD så vitt jag vet!
Nej, Masken har inte släppts på DVD i Skandinavien; eller i något annat land med svenskt ljudspår. Jag känner inte till några DVD-utgåvor i världen, förutom av lösryckta avsnitt i USA, men det är möjligt att serien kan ha släppts på DVD i något obskyrt land - men definitivt inte med svenskt tal eller text i alla fall.

Däremot har förstås långfilmen från 1994 med Jim Carrey, som serien bygger på, släppts på DVD.

TecknatÄlskare

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2018 kl. 23:11:38
Nej, Masken har inte släppts på DVD i Skandinavien; eller i något annat land med svenskt ljudspår. Jag känner inte till några DVD-utgåvor i världen, förutom av lösryckta avsnitt i USA, men det är möjligt att serien kan ha släppts på DVD i något obskyrt land - men definitivt inte med svenskt tal eller text i alla fall.

Däremot har förstås långfilmen från 1994 med Jim Carrey, som serien bygger på, släppts på DVD.


Aa vet att den är baserad på en långfilm, men är nästan hundra på att jag såg en som hade slängt upp intro och allt på serien från en DVD som han skrev själv i kommentarerna att de fanns att köpa.
Men kanske har tolkat fel, tur att man har en hel del bevarat från TV3 av denna serien då, serien är ju så himla bra!

Richardo

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 14 januari 2018 kl. 22:26:26
Masken är väl redan släppt på DVD så vitt jag vet!

Betyder det att den är släppt på VHS?

Richardo

Det vore ju bra om den som har filmen inspelad kan ge den till de som är intresserade.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 15 januari 2018 kl. 10:38:36
Betyder det att den är släppt på VHS?
En del avsnitt av Masken har släppts på VHS, men långt ifrån alla. VHS-utgåvorna gavs ut av Scanbox, och jag tror att de hade samma dubbning som på TV men jag är inte 100% säker.

Jag har tyvärr inte hundraprocentig koll på exakt vilka avsnitt som har släppts på VHS och på vilka utgåvor, men det hoppas jag att någon annan har.

Kust

#23
är detta samma person ? låter som olika personer.


https://www.youtube.com/watch?v=lm-WZeW1is4


https://www.youtube.com/watch?v=tpjGwe8T0G8


dessa avsnitt jag tror gavs ut på vhs kan ha fel men.  en är när ipkiss ska passa ett barn och barnet får tag i masken.
ett annat är när masken delas.
och en annan är när ipkiss dejtar och hon får tag i masken och pretorius försöker kidnappa henne.

The Mask Is Always Greener on the Other Side
Spit Personality
Bride of Pretorius

TrondM

#24
Så vidt jeg vet, er det gitt ut 6 kassetter, med to episoder hver.

vol1: The Mask Is Always Greener on the Other Side (1 & 2)
vol2: The Terrible Twos (4) / Baby's Wild Ride (3)
vol3: Shadow of a Skillit (6) / Sister Mask (5)
vol4: Split Personality (15) / Shrink Rap (9)
vol5: How Much Is That Dog in the Tin Can (12) / Martian Mask (11)
vol6: (vet ikke)

EDIT: vol6 inneholder sannsynligvis Mayor Mask (10) og Double Reverse (8). Da vil de 6 skandinaviske utgivelsene være lik de australske vhs-utgivelsene.

Christer


TonyTonka

Vet inte om det sagts förut, men jag kan i alla fall intyga att VHS-filmerna från Scanbox i alla fall har samma dubbning som visades på TV3 för en massa år sedan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Kust

#27
Citat från: TonyTonka skrivet 15 januari 2018 kl. 19:08:55
Vet inte om det sagts förut, men jag kan i alla fall intyga att VHS-filmerna från Scanbox i alla fall har samma dubbning som visades på TV3 för en massa år sedan. ^^

Det är väl ganska positivt att både tv och vhs har samma dubbning? fast det kanske tyder på att dubbningen inte ägs av warner brothers utan scanbox
kanske dubbningen inte finns sparad?

TecknatÄlskare

Det var VHS:er jag menade inte DVD:er :)

Har några avsnitt inspelade av serien inte filmer från TV3 otroligt bra serie må jag ju säga!

Kust

#29
Är det scanbox som äger dubbningen eller är scanbox bara en distrubutör? om scanbox äger dubben varför använder tex tv3 samma dubb och inte dubbat sin egen?

tv3 borde väl ha fått tillstånd av New line cinema att få visa the mask. Så varför inte bara dubba sin egen för att slippa betala och ordna tillstånd för att få visa scanbox dubbning?