Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Släppningen - svensk introvinjett Ducktales TV-serie

Startat av TBT_STR_QR, 29 maj 2017 kl. 07:14:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Känner någon till huruvida intorvinjetten för den svenska dubbninen av TV-serien Ducktales, någonsin har släppta på t.ex Spotify? Jag känner redan till att introvinjetten för långfilmen har släppts.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

På just Spotify vet jag inte, men ledmotivet till DuckTales med KM Studios sångtexter har släppts på CD på CD-skivan Disneydags under 1990-talet. Det var dock inte med autentiskt ljud från KM Studios dubb utan var nyinspelat, i och med att ledmotivet var förlängt med extra verser. CD-skivan är utgången sedan länge, men brukar dyka upp då och då på Tradera och på loppisar och dylikt.

Ännu tidigare släpptes ett par musiksagor ("band och bok") på kassett med DuckTales som innehöll ett nyinspelat svenskt intro med Media Dubbs (Gunnar Ernblads) sångtexter.

Det är nog så nära man kommer i dagsläget. Jag känner inte till att det orörda svenska introt från vare sig Media Dubbs eller KM Studios dubbning har släppts i musikform; varken på CD eller digitalt (Spotify, m.fl.).