Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario World

Startat av TonyTonka, 3 september 2016 kl. 00:49:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 13:35:43
Om han inte blandar ihop den med någon av de andra Mario serierna förstås.
Ja för Super Mario Bros 3 släpptes bara på VHS

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 28 december 2020 kl. 12:08:13
Vad jag vet och känner till, har inte Super Mario World dykt upp alls i Sverige (ingen aning om resten av Norden, dock). Jag minns att den gick på TCC (en gammal och klassisk brittisk barnkanal), dock. Det enda Mario-relaterade (bortsett från reportage om spelen) SVT har visat är filmen från 1993.
Jag hittar heller inget som tyder på att Super Mario World har släppts eller visats alls i Sverige, även om jag i och för sig inte har hundraprocentig koll.

Men SVT har i alla fall definitivt inte visat serien - SVT kan man ju hålla koll på ganska väl, då Svensk Mediedatabas har med allt som SVT sänt från 1979 och fram tills nu. Det enda jag hittar när jag söker på "Super Mario" i SMDb är spelfilmen från 1993.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2020 kl. 19:23:33
Jag hittar heller inget som tyder på att Super Mario World har släppts eller visats alls i Sverige, även om jag i och för sig inte har hundraprocentig koll.

Men SVT har i alla fall definitivt inte visat serien - SVT kan man ju hålla koll på ganska väl, då Svensk Mediedatabas har med allt som SVT sänt från 1979 och fram tills nu. Det enda jag hittar när jag söker på "Super Mario" i SMDb är spelfilmen från 1993.
Undra varför detta program int sändes i Sverige

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 13:35:43
Om han inte blandar ihop den med någon av de andra Mario serierna förstås.

Nä troligen inte, den stod brevid super mario bros. 3 kasseterna som hade gula omslag, och jag minns klart och tydligt en bild på Mario ridandes på Yoshi med lila omslag.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Sabelöga

Citat från: jimstrom skrivet 30 december 2020 kl. 00:18:04
Nä troligen inte, den stod brevid super mario bros. 3 kasseterna som hade gula omslag, och jag minns klart och tydligt en bild på Mario ridandes på Yoshi med lila omslag.
Du tänker inte på spelet nu?
Houba !

Erika

Helt omöjligt är det inte att det kan ha släppts en vhs-volym i Sverige. Svensk mediedatabas är ju (som bekant) inte komplett, och det saknas flera svenska vhs-utgåvor där...

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 30 december 2020 kl. 00:18:04
Nä troligen inte, den stod brevid super mario bros. 3 kasseterna som hade gula omslag, och jag minns klart och tydligt en bild på Mario ridandes på Yoshi med lila omslag.
Ok då finns de en chans att Super Mario World funnits i Sverige men de enda vi behöver ta reda på e om VHS:en var dubbad

jimstrom

Sun Studio stod ju för dubbningen för Super Mario Bros. 3, så helt omöjligt är det ju inte att dom även gjorde World.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 31 december 2020 kl. 12:55:35
Sun Studio stod ju för dubbningen för Super Mario Bros. 3, så helt omöjligt är det ju inte att dom även gjorde World.
Återstår att se