Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Dubbningshemsidan ?

Startat av ddubbning, 10 december 2007 kl. 18:43:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2010 kl. 09:46:57
Tack för att du sa till. Än en gång var det den automatiska säkerhetskopieringen (som körs via schemalagd aktivitet) som spökade, då databaserna var så stora så att serverns minne inte räckte till. Genom att tömma onödvändiga loggfiler och dylikt lyckades jag att få ner storleken så mycket så att det fungerade att köra, så nu ska allt funka igen.


Varsågod, jättebra att allt fungerar som det ska igen!

Elios

Jag tror det blivit ett litet fel på Lejonkungen 3: Hakuna Matata det står att Zazu spelas av Daniel Bergfalk men Anders Aldgård spelade Zazu i dem två första filmerna och Anders Aldgård står precis före honom att han spelar Flin.

ddubbning

Det verkar vara fel på själva Dubbningshemsidan. När man försöker gå till www.dubbningshemsidan.se möts man bara av en tom, vit sida.

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till. Det var samma strul som tidigare - den automatiska säkerhetskopieringen av databaserna (som sker en gång i veckan) fungerade inte, eftersom databaserna blivit så stora att serverns minne inte kunde hantera det. Därför funkade inte sidan, då säkerhetskopieringen hela tiden försökte köras utan framgång.

Nu är det i alla fall löst igen.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2010 kl. 15:38:34
Tack för att du sa till. Det var samma strul som tidigare - den automatiska säkerhetskopieringen av databaserna (som sker en gång i veckan) fungerade inte, eftersom databaserna blivit så stora att serverns minne inte kunde hantera det. Därför funkade inte sidan, då säkerhetskopieringen hela tiden försökte köras utan framgång.

Nu är det i alla fall löst igen.


Varsågod! Bra att allt funkar som det ska igen.

Elios

Det verkar lite fel igen när man kommer in på hemsidan så möts man först på startsidan av en tom sida där det först där uppe står script sen när man kommer till svenska röster och credits är det bara en blank sida.

Daniel Hofverberg

Verkligen? Det ser normalt ut för mig. Kanske var det bara något tillfälligt...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2010 kl. 22:18:41
Verkligen? Det ser normalt ut för mig. Kanske var det bara något tillfälligt...


Ja aså det är en pil riktat åt vänster där det står script och när jag kommer in på andra avdelningar så kommer inget fram. Får väll hoppas det bara är en tillfällighet.

Elios

Nu började det funka för mig igen, än så länge i alla fall. :D

Daniel Hofverberg

Så märkligt - jag fattar inte hur det kunnat hända. Nåja, om det händer igen så uppskattar jag om du kan göra en skärmdump på hur det ser ut och posta, så blir det lättare för mig att hitta felet.

ddubbning

Det verkar vara något slags fel på Dubbningshemsidan.se. När man går till den adressen möts man bara av en tom sida.

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till. Jag är inte helt frisk än (har varit sjuk i två och en halv vecka), och därför kollar jag inte sajten lika ofta som vanligt.

Det var i alla fall samma fel som tidigare, med att den schemalagda säkerhetskopieringen misslyckades i och med att databaserna börjar vara för stora. Nu är det åtgärdat, så nu fungerar det åtminstone en vecka till (säkerhetskopieringen sker nämligen natten till måndag varje vecka).

ddubbning

Nu är det återigen bara en tom sida när man går till Dubbningshemsidan.

Daniel Hofverberg

Mycket irriterande, det här... Det var samma problem som senast, men nu är det åtminstone åtgärdat för stunden.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2011 kl. 19:16:51
Mycket irriterande, det här... Det var samma problem som senast, men nu är det åtminstone åtgärdat för stunden.


Tack för att du åtgärdade problemet! Hoppas att det inte inträffar igen! :)