Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gamla dubbningen av ”Oliver och gänget”

Startat av FabulousSloth, 4 april 2023 kl. 13:33:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Tror att jag växte upp med gamla dubbningen (tidigt 2000-tal) eftersom Olivers röst låter annorlunda och att några repliker inte är exakt samma.
Det är egentligen smådetaljer, men sånt som jag kommer ihåg.
Tror att jag fick låna filmen av en kompis som hade den eller att vi hyrde VHS:en från biblioteket/bensinmacken, som man gjorde på den tiden. ;D
Lite tråkigt att de dubbade om den och att inte den första dubbningen finns på t.ex Disney+ eller AppleTV.
Kan ibland sakna att kolla om den, men de låter "fel". :(
Självklart har de gjort ett utmärkt jobb att dubba om den, så jag klagar inte på det.
Profilbild av SundaysPlayzone.

BPS

Citat från: FabulousSloth skrivet  4 april 2023 kl. 13:33:52Tror att jag växte upp med gamla dubbningen (tidigt 2000-tal) eftersom Olivers röst låter annorlunda och att några repliker inte är exakt samma.
Som att Tito avslutar meningarna med "va?" istället för "man?".
Det är egentligen smådetaljer, men sånt som jag kommer ihåg.
Tror att jag fick låna filmen av en kompis som hade den eller att vi hyrde VHS:en från biblioteket/bensinmacken, som man gjorde på den tiden. ;D
Lite tråkigt att de dubbade om den och att inte den första dubbningen finns på t.ex Disney+ eller AppleTV.
Kan ibland sakna att kolla om den, men de låter "fel". :(
Självklart har de gjort ett utmärkt jobb att dubba om den, så jag klagar inte på det.
Här kan du få återse originaldubbningen.

https://archive.org/details/oliver-och-ganget-originaldubbningen