Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Frost

Startat av TonyTonka, 30 januari 2014 kl. 18:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Kommer det någon recension på Disneys nya film Frost som har biopremiär imorgon (2014-01-31)?


Den verkar riktigt bra för övrigt. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, det kommer. Jag såg Frost igår, och håller på att skriva recension just nu. Med lite tur kommer både recension och creditlista ikväll eller i natt, men det kan tänkas dröja lite ifall jag inte hinner med allt.

Och jag tyckte för övrigt att filmen var väldigt bra.  :)

moviefan

Jag hittar inte recensionen. Har du gjort någon än ?  Undrar en sak ang  intro sången. Är den dubbad ? (kör sången i början)

Lilla My

Citat från: Disney_Princess skrivet 19 december 2015 kl. 15:50:12
Jag hittar inte recensionen. Har du gjort någon än ?  Undrar en sak ang  intro sången. Är den dubbad ? (kör sången i början)



Menar du denna?

moviefan


Lilla My

Citat från: Disney_Princess skrivet  4 januari 2016 kl. 21:45:15
Nej, menar körsången.


Vilken körsång?
Denna
? Isåfall nej, den är inte dubbad. Inte var jag minns i alla fall.

moviefan

Har ni sett kortfilmen Frostfeber ? Vad tycker ni om den ?  Jag gillar långfilmen bättre.

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 17 januari 2017 kl. 19:08:05
Har ni sett kortfilmen Frostfeber ? Vad tycker ni om den ?  Jag gillar långfilmen bättre.

Jag minns att jag såg Berättelsen om Askungen enbart för att kunna se Frostfeber som gick som förfilm, och jag vill minnas att jag tyckte att det var en rätt trevlig kortfilm, som nästan kom upp i samma höga klass som långfilmen. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 januari 2017 kl. 19:08:05
Har ni sett kortfilmen Frostfeber ? Vad tycker ni om den ?  Jag gillar långfilmen bättre.

Jag gillar Frostfeber, men jag håller med dig, långfilmen är bättre (liksom hos de flesta Disneyfilmer), fast kortfilmen var inte heller dålig.

Förresten så har jag läst att Frost 2 är på gång att göras framöver, men någon datum är ej bestämt än...

moviefan

Det märks att denna film är populär. Med tanke på dessa prylar kring denna film.

moviefan

Denna populära film måste ha dragit in en massa pengar världen över, med tanke på hur populär den har blivit. Beror det på det nordiska temat eller ? En midsommar stång syns till början.  Kläderna är säkert inspirerat av folkdräkter.  I kommande kortfilmen så kan man se luciatåg. 

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 26 juli 2017 kl. 20:49:06
Denna populära film måste ha dragit in en massa pengar världen över, med tanke på hur populär den har blivit. Beror det på det nordiska temat eller ? En midsommar stång syns till början.  Kläderna är säkert inspirerat av folkdräkter.  I kommande kortfilmen så kan man se luciatåg.

Svårt att säga, men det är säkert en av anledningarna. Tillsammans med sångerna och karaktärernas utseenden.  :)

TBT_STR_QR

#12
Glöm inte filmens enorma reklam och individualistiska drag.

I och för sig är det inte så specielt, med tanke på att samma sak hände med "Den lilla sjöjungfrun", men Disney vill hova in pengar. D.v.s en prinsessa vill ha något mer än vad hon är (blir inte Frost den femte Disney-filmen som följer den formeln?):)

Store friheter med storyn, som Fredrik Stagge hävdar? Jag hävdar att den inte följer någon del av den ursprungliga berättelsens story alls. Åtminstone gjorde filmerna från Disneys Renässans det till viss del.

Rent finansiellt är nog den enda likheten mellan Lejonkugen och Forst, men rent tematiskt är de inte det. Dess uppföljare visar t.o.m fyre scener där 4 karaktärer dör (även fast två scener utspelar sig i en dröm, men rent visuellt är filmen tuff) och handlar i huvudsakligen om hämnd. Simba själv stred på Scar i form av självförsvar och inte hämnd i föregångaren, vilket gör uppföljaren mörkare än föregångaren när det gäller handlingne. Rent psykologiskt skullle jag säga att Frost inte kommer i närheten av Lejonkungen.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

#13
Sven är lite lik tuppen i Vaiana.

moviefan

Jag har nu sett Olofs Frozen Adventure, och tyckte den var mycket bättre än Frost feber. Den nya, har mer koppling till långfilmen.  :D :D