Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

David Bowie

Startat av Elios, 14 januari 2016 kl. 18:33:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är er favoritlåt av David Bowie?

Fame
0 (0%)
Ziggy Stardust
0 (0%)
Life On Mars?
3 (60%)
Space Oddity
3 (60%)
Heroes
1 (20%)
Golden Years
0 (0%)
Suffragette City
0 (0%)
Young Americans
0 (0%)
Modern Love
0 (0%)
Let's Dance
2 (40%)
The Jean Genie
0 (0%)
Changes
0 (0%)
Rebel Rebel
1 (20%)
I'm Afraid Of Americans
0 (0%)
China Girl
0 (0%)
This is not America
0 (0%)
Underground
0 (0%)
Starman
1 (20%)
John i'm only dancing
0 (0%)
Under Pressure
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

Elios

Legendaren och sångaren David Bowie gick som sagt bort här om dagen, 69 år gammal. Han hade ju en liten karriär som skådespelare också där han var med i filmer som The Labyrinth och även i The Prestige. Man hörde honom med som rösten Malthazard i Arthur & Minimojerna. För att inte tala om hans cameo i Zoolander. Må han vila i frid. :'(

Men det jag tänkte fråga är vilken är er favoritsång med David Bowie? Själv så gillar jag ju Life On Mars? och Rebel Rebel väldigt mycket även Ziggy Stardust är väldigt bra.

jimstrom

Det mesta i hans låtskatt var ju guld, men bland mina favoriter hör:

Ziggy Stardust
Life on Mars
China Girl
This is not America
Underground
Starman
John i'm only dancing

också förståss Under Pressure

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erika

Jag gillar filmmusik, så jag väljer låtarna från filmen "Labyrinth". 

Conan

Väldigt tråkig att han dog i förtid. En sån dutkig musiker borde ha fortsatt levt typ 20-25 år till. RIP Bowie :'(

...och förresten är "Let's Dance" och "Changes" två av hans låtar jag gillar mest.