Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Tyvärr har det strulat med programmeringen för nästa tävling, och jag har inte fått den att fungera än. Då jag varit bortrest på konferens med jobbet i några dagars tid har jag heller inte haft någon tid på sistone att undersöka saken; men nu när jag är hemma igen jobbar jag febrilt med att få ordning på nästa tävling och hoppas att den ska gå att publicera inom de närmaste dagarna.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 augusti 2018 kl. 13:08:47
Tyvärr har det strulat med programmeringen för nästa tävling, och jag har inte fått den att fungera än. Då jag varit bortrest på konferens med jobbet i några dagars tid har jag heller inte haft någon tid på sistone att undersöka saken; men nu när jag är hemma igen jobbar jag febrilt med att få ordning på nästa tävling och hoppas att den ska gå att publicera inom de närmaste dagarna.

Av ren nyfikenhet, har de senaste tävlingarna genererat fler tävlande än de första, eller är det fortfarande bottensiffror?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 27 augusti 2018 kl. 18:31:13
Av ren nyfikenhet, har de senaste tävlingarna genererat fler tävlande än de första, eller är det fortfarande bottensiffror?  ???
Jag har inte räknat eller kollat mer ordentligt än, i och med att jag inte hunnit gå igenom tävlingsbidragen för de senare tävlingarna för att utse vinnarna. Men min känsla är att de senaste tävlingarna, som baserats på spel istället för frågor (d.v.s. Maze Runner, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri och Shape of Water), har resulterat i fler tävlingsbidrag än de tidigare; precis som jag hade hoppats på.

Så fort som den tävlingen jag just nu försöker få att fungera kan läggas ut ska jag försöka gå igenom tävlingsbidragen till de tävlingar som väntar, för att kunna utse vinnarna, och i samband med det kan jag lämna mer specifik information om antalet tävlingsbidrag. :)

Daniel Hofverberg

Nu är den nyaste tävlingen äntligen klar, och den här gången handlar det om Steven Spielbergs Ready Player One. Även den här gången fortsätter vi med speltemat, och den här gången går tävlingen ut på att spela Pac-Man och få så höga poäng som möjligt. Enkelt och koncist...!
http://www.dubbningshemsidan.se/readyplayerone-tavling.php

Det är alltså inga frågor, motiveringar eller något annat än bara en webbversion av Pac-Man som hela tävlingen går ut på. Spelet ska fungera bra på både datorer, mobiltelefoner och surfplattor.

För er skull hoppas jag att inte den svenska mästaren i Pac-Man besöker Dubbningshemsidan, för då misstänker jag att alla andra är chanslösa... ;)

saintetienne

Jag hitta hit tack vare tävlingarna.
Three Bilboards och Shape of water.
Roligare med spel än att man ska svara på frågor.
Vore kul om man fick reda på hur man låg till efter att man spelat.

Varsågod

Det är i mitt tycke inte alls någon bra idé att avslöja hur resultatet preliminärt står sig.  Jag tycker den sortens ovisshet och spänning är en del av tävlingsmomentet när det kommer till en sådan här spelform.
Om man med relativt enkla medel kan ringa in det resultat som för tillfället behöver slås, tror åtminstone jag att fusket kommer öka. Det kan räcka med att veta att man inte erhöll bästa resultat för att lockelsen ska bli för stor. Kalla mig cynisk.

Daniel Hofverberg

Ni har en bra poäng båda två, och därför har jag länge velat fram och tillbaka huruvida det hade varit klokt att avslöja hur ens resultat för närvarande ligger till.

Som experiment har jag därför på den senaste tävlingen om Ready Player One faktiskt lagt till så att man kan se vilket som är det i nuläget bästa poängresultatet. På så sätt kan man senare utvärdera huruvida det verkar vara en bra idé eller inte, så vet jag det för framtida tävlingar. Det visas överst på spelskärmen under rubriken "Bästa", där man kan se den bästa poängen i dagsläget.

Observera dock att den poängen tas automatiskt från databasen utan någon mänsklig kontroll, och det säger således ingenting om att just den poängen faktiskt kommer att godtas - just det tävlingsbidraget kan komma att diskvalificeras av en eller annan anledning, eller så kan det vara jag som fått den poängen under mina tester. Eller så kan det ju vara du själv som fått poängen under någon tidigare spelomgång. Det säger ju heller inget om vilken poäng som 2:an och 3:an ligger på, och egentligen är ju tredjeplatsens poäng det mest intressanta i och med att de 3 bästa resultaten kommer att vinna (om man hamnar på 1:a eller 3:e plats är ju egentligen helt ovidkommande, då man får samma vinst i vilket fall som helst). Men poängen som visas där ger i alla fall en viss fingervisning om hur man ligger till just nu, även fast det ju inte betyder att det kommer att se likadant ut ens om fem minuter.

Citat från: saintetienne skrivet  2 september 2018 kl. 19:14:52
Jag hitta hit tack vare tävlingarna.
Three Bilboards och Shape of water.
Roligare med spel än att man ska svara på frågor.
Roligt att du hittat hit, och trevligt att du tycker om de senaste tävlingarna. Jag hoppas att du ställer upp även i den nya Ready Player One-tävlingen som bygger på Pac-Man.

saintetienne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2018 kl. 02:06:20
Ni har en bra poäng båda två, och därför har jag länge velat fram och tillbaka huruvida det hade varit klokt att avslöja hur ens resultat för närvarande ligger till.

Som experiment har jag därför på den senaste tävlingen om Ready Player One faktiskt lagt till så att man kan se vilket som är det i nuläget bästa poängresultatet. På så sätt kan man senare utvärdera huruvida det verkar vara en bra idé eller inte, så vet jag det för framtida tävlingar. Det visas överst på spelskärmen under rubriken "Bästa", där man kan se den bästa poängen i dagsläget.

Observera dock att den poängen tas automatiskt från databasen utan någon mänsklig kontroll, och det säger således ingenting om att just den poängen faktiskt kommer att godtas - just det tävlingsbidraget kan komma att diskvalificeras av en eller annan anledning, eller så kan det vara jag som fått den poängen under mina tester. Eller så kan det ju vara du själv som fått poängen under någon tidigare spelomgång. Det säger ju heller inget om vilken poäng som 2:an och 3:an ligger på, och egentligen är ju tredjeplatsens poäng det mest intressanta i och med att de 3 bästa resultaten kommer att vinna (om man hamnar på 1:a eller 3:e plats är ju egentligen helt ovidkommande, då man får samma vinst i vilket fall som helst). Men poängen som visas där ger i alla fall en viss fingervisning om hur man ligger till just nu, även fast det ju inte betyder att det kommer att se likadant ut ens om fem minuter.
Roligt att du hittat hit, och trevligt att du tycker om de senaste tävlingarna. Jag hoppas att du ställer upp även i den nya Ready Player One-tävlingen som bygger på Pac-Man.

Jag kan förstå att man inte vill veta alla platser men som det är nu med bästa resultatet så tycker jag det är kul för det är ju ändå liten fingervisning även om det var stort hopp mellan det som stod idag och det som stod i Söndags.

Ser fram emot fler tävlingar och hoppas att man kanske kan vinna någon av dem om inte tidigare så i framtiden.
Tycker jag hade rätt bra resultat på Tetris men man vet inte vad andra hade.

Richardo

Då var Ready Player One tävlingen klar.

Hur står det till med den opublicerade tävlingen?

Daniel Hofverberg

På fredag reser jag på semester till Spanien, så därför har jag just nu ganska fullt upp. Jag ska försöka hinna få klar nästa tävling innan dess, så att den kan publiceras, men då jag av förståeliga skäl har fullt upp med packning och dylikt, så kan jag inte lova något.

Tyvärr har det varit svårare än beräknat att få allting att fungera för nästa tävling, som därför har dragit ut på tiden. Det ber jag om ursäkt för. Jag ska i alla fall göra allt jag kan för att få klar den tävlingen innan jag åker, men det beror på hur mycket mer tid det tar och hur mycket tid jag har att lägga på det.

I och med semesterresan har jag också valt att förlänga Ready Player One-tävlingen (Pac-Man) tills jag kommer hem igen - jag har ändå ingen chans att hinna gå igenom tävlingsbidragen eller göra något annat med tävlingen innan jag åker, och jag vet inte om jag kommer ha tillgång till stabilt Internet på resande fot, så då är det lika bra att göra vad som går för att få in ännu fler tävlingsbidrag.

Daniel Hofverberg

Som ni säkert redan listat ut hann jag alltså inte få klar nästa tävling innan jag reste bort - det var helt enkelt för fullt upp med packning och dylikt, så att det inte fanns en chans att hinna med allt som återstod med tävlingen. :(

Således kommer alltså den tävlingen att dröja till tidigast nästa måndag, men det kan dröja ännu längre beroende på hur mycket jobb det är med tävlingen.

Sen blir det troligen fler tävlingar framöver, men det är inget som är spikat än.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2018 kl. 02:52:53
Som ni säkert redan listat ut hann jag alltså inte få klar nästa tävling innan jag reste bort - det var helt enkelt för fullt upp med packning och dylikt, så att det inte fanns en chans att hinna med allt som återstod med tävlingen. :(

Således kommer alltså den tävlingen att dröja till tidigast nästa måndag, men det kan dröja ännu längre beroende på hur mycket jobb det är med tävlingen.

Sen blir det troligen fler tävlingar framöver, men det är inget som är spikat än.

Någon aning när du kommer ha tid med rättningen? Det börjar bli ganska många tävlingar nu för dig.

Daniel Hofverberg

Jag ska försöka prioritera att gå igenom befintliga tävlingsbidrag när jag kommit hem från Spanien, så med lite tur bör jag hinna gå igenom någon eller några av tävlingarna nästa vecka. :)

Men som du säger är det många tävlingar att gå igenom, så det kommer ta lite tid att beta sig igenom samtliga...

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2018 kl. 12:05:15
Jag ska försöka prioritera att gå igenom befintliga tävlingsbidrag när jag kommit hem från Spanien, så med lite tur bör jag hinna gå igenom någon eller några av tävlingarna nästa vecka. :)

Hur går det? :)

Är det meningen att The Ready Player One-tävlingen vara kvar eller glömde du bara bort den?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  7 oktober 2018 kl. 08:28:58
Är det meningen att The Ready Player One-tävlingen vara kvar eller glömde du bara bort den?
Jag är rädd att jag totalt glömt bort den tävlingen...  :-[ Det har varit så stressigt med allt jag ligger efter med sen jag kom hem från Spanien att jag ärligt talat inte haft en tanke på tävlingarna. Jag tar bort den nu.

Nu är i alla fall nästa tävling snart klar, och bör kunna publiceras ikväll eller imorgon. Tyvärr alldeles för sent, då det handlar om en film som redan haft release, men filmbolaget hade inget emot det och ville att jag ändå skulle arrangera tävlingen.

Sen är det ytterligare en tävling som är i relativt nära antågande.