Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2018 kl. 10:53:16
På Alien-tävlingen fanns ingen utslagsfråga, utan istället dataspelet med Alien som man spelade via spelhallen.

Just det. Jag menade highscoren på data-spelet.

Richardo



Richardo


Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet  3 mars 2018 kl. 07:52:09
Undrar hur lång tid kommer det att ta.  ;)

Du menar innan du registrerar dig som medlem här på forumet? :)

Daniel Hofverberg

Det undrar jag också... ;)

Vad gäller tävlingarna har jag haft det väldigt hektiskt på jobbet den senaste veckan, och igår var jag bortrest hela dagen på grund av sjukvårdsbesök.

Jag har dock preliminärt utsett vinnarna i Baywatch-tävlingen, men vill dubbelkolla resultatet innan jag offentliggör någonting. Alien-tävlingen hoppas jag hinna med under helgen.

Inom kort kommer också ett par nya tävlingar, som jag innerligt hoppas kommer få fler tävlingsbidrag än de tidigare...

Daniel Hofverberg

Tyvärr har det tagit längre tid än beräknat, då jag haft privata förhinder. Men nu är äntligen alla gamla tävlingar rättade, och vinnarna har fått mail om det. Vinnarna och de rätta svaren har även publicerats på Dubbningshemsidan:

http://www.dubbningshemsidan.se/alien-tavling.php
http://www.dubbningshemsidan.se/baywatch-tavling.php

Så har ni väl inte missat den nya tävlingen om Justice League, som publicerades för några dagar sedan. Jag rekommenderar alla att ställa upp i den - svarar ni rätt på de tre grundfrågorna vill jag rentav påstå att vinstchansen är mycket stor...

Fler tävlingar är på gång. :)

Daniel Hofverberg

Ikväll eller imorgon hoppas jag kunna publicera en ny tävling; håller på att finslipa det sista med programmeringen nu. Det är nämligen lite bråttom, då 20th Century Fox har riktlinjer för när de vill att tävlingar ska inledas och avslutas.

Justice League-tävlingen har hittills fått in 28 tävlingsbidrag, så bättre än de tidigare i alla fall. Dock kan jag avslöja att hittills är det inte en enda person som svarat rätt på alla tre grundfrågorna. För de som inte redan skickat in tävlingsbidrag är det alltså ett gyllene tillfälle att göra det nu - svarar man rätt på de tre grundfrågorna har man en mycket stor vinstchans, och jag kanske inte behöver bry mig om utslagsmomentet...

Händer inget drastiskt innan tävlingen avslutas skulle jag tro att man nästan är garanterad att vinna Blu-Ray-filmen om man svarar rätt på de tre frågorna. :)

Daniel Hofverberg

Justice League-tävlingen är nu inne på sin sista vecka, och avslutas nu på söndag (1 april). Märkligt nog är det fortfarande inte en enda person som svarat rätt på de tre frågorna i tävlingen, utan alla som ställt upp har svarat fel på minst en fråga.

För att ge ytterligare incitament till de som ännu inte varit med i tävlingen ger jag nu därför ett generöst löfte: Härmed lovar jag att ALLA som svarar rätt på de tre grundfrågorna i tävlingen kommer att vinna något, oavsett resultatet av eventuellt utslagsmoment. Skulle det bli fler än tre som svarar rätt på de tre frågorna kommer jag i så fall att ordna något fint tröstpris till resterande personer, så att alla som svarar rätt vinner någonting. :)

Richardo

Då var den näst sista tävlingen över, såvida inte jag har missat något.

Hur står det till med den allra sista tävlingen (såvida inte något oväntat inträffar)?

Daniel Hofverberg

Mordet på Orientexpressen-tävlingen skulle egentligen ha avslutats i natt, men tyvärr krånglar webbhotellet just nu, så jag kommer inte åt att uppdatera sajten för närvarande. Därför tar jag fortfarande emot bidrag på den tävlingen tills vidare, men jag hoppas att webbhotellet löser sina problem så jag kommer åt allting som vanligt snart - då kommer tävlingen att avslutas.

En ny tävling är preliminärt klar, och läggs upp så fort som webbhotellet fungerar som det ska igen. :)

Daniel Hofverberg

Nu är problemen med webbhotellet lösta, och därmed är även Mordet på Orientexpressen-tävlingen avslutad.

Precis samtidigt som det har jag även publicerat en ny tävling, som handlar om HBO-serien Westworld:
http://www.dubbningshemsidan.se/westworld-tavling.php

Jag ser gärna att så många som möjligt är med i den tävlingen, så att det blir lite fart på tävlingarna - hittills är det alldeles för få som ställt upp; framförallt i jämförelse med de "gamla" tävlingarna för några år sedan.

I dagarna har det också blivit klart med två nya tävlingar tillsammans med en av de större distributörerna i Skandinavien, som jag ska försöka få klara så fort som möjligt. Upplägget på de tävlingarna är för närvarande inte fastställda. En av de tävlingarna gäller äntligen en animerad och svenskdubbad film, så det ska bli spännande att se om det ökar intresset och leder till fler tävlingsbidrag...

Richardo

Nionde och en tioende tävling. Tar det någonsin slut? :)

Jaha. En motiverings-fråga. Jag trodde vi skulle avstå från dem. :(

Daniel Hofverberg

Varför håller du koll på antalet tävlingar...?

Citat från: Richardo skrivet 15 april 2018 kl. 07:13:36
Jaha. En motiverings-fråga. Jag trodde vi skulle avstå från dem. :(
Jag har velat undvika motiveringsfrågor i möjligaste mån, men i det här fallet kände jag att det var det enda rätta och logiska, i och med de teman som serien tar upp. För alla som sett Westworld bör det vara ganska uppenbart varför jag valt en motiveringsfråga, just för att serien som sådan är en sådan som man faktiskt funderar kring länge i efterhand och som är ganska djupsint.

Men observera att jag till skillnad från de flesta tävlingar runt om i världen inte behöver eller ens nödvändigtvis vill ha några fyndiga svar eller poesi/rim. Det jag vill komma åt är hur alla ser på de moraliska och etiska aspekterna; inte hur väl man lyckas formulera sig språkmässigt eller hur tjusigt man lyckas få svaret.

Har ni inte redan sett serien rekommenderar jag att ni ser åtminstone något avsnitt innan ni skickar in tävlingsbidrag - då bör det bli tydligare vad jag egentligen syftar på. Säsong 1 finns på HBO Nordic, och har man inte abonnemang där kan man som sagt teckna gratis provabonnemang på en månad.

Richardo

Kommer de två uppkommande tävlingarna att publiceras under april månad, eller i början av maj?