Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bluffarna på svensk DVD möjligt? OZON MEDIA AB/CARTOON

Startat av Jabberjaw, 19 januari 2018 kl. 20:32:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Såg att Ozon Media gett ut filmer med Bluffarna. Och Ozon Media är ju även samma som gav ut Oxtales/Djur-Gården på DVD/VHS. Men varför har dom inte gett ut även Bluffarna och finns fortfarande Ozon Media kvar  :P

Djur-Gården och Bo-Ko / Livet på landet tex ansvarig utgivare christer hagström Ozon Media AB / Cartoon



Daniel Hofverberg

Ozon Media heter numera Zoron Media, men företaget finns fortfarande kvar och ägs fortfarande av Christer Hagström. Dock verkar de släppa ytterst lite nytt, och jag hittar inte en enda DVD som de lanserat de senaste två åren...

Jag hade också gärna sett att Bluffarna kunnat släppas på DVD, men det finns tyvärr knappast något som talar för att det skulle vara realistiskt. Ozon Media/Zoron Media släpper som sagt väldigt lite nuförtiden, och såvitt jag vet var det väl bara två VHS-utgåvor (med två avsnitt vardera) som de någonsin släppte av Bluffarna. Ganska liten andel av de 10 avsnitt som TV4 sände och som såvitt jag vet är allt som dubbades på svenska (det producerades 13 avsnitt av serien, men jag hittar inget som tyder på att 3 av avsnitten dubbades till svenska).

Jag tror heller inte att Ozon Media/Zoron Media äger några rättigheter till den svenska dubbningen, och såvitt jag vet var det heller inte de som ursprungligen släppte Bluffarna på VHS utan återlanserade bara VHS-utgåvor som andra distributörer tidigare gett ut.