Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

CinePost Studios AB

Startat av gstone, 30 december 2020 kl. 17:53:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Förresten så är detta väl samma studio som tidigare hette Filmmixarna (som dubbade Disneyklassikern Aladdin och producerade Lady och Lufsen (omdubbningen, som dock i övrigt utfördes av Doreen Denning och Sonet Studio)

Som jag förstått så var det 1996 som företaget döptes om till CinePost Studios?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2020 kl. 12:05:08
Förlåt men är inte KM Studios Stockholms-filial sedan länge nedlagd?  ???
Såvitt jag vet är KM Studios studio i Stockholm sedan länge nedlagd, så nuförtiden tror jag bara de spelar in i Karlskoga - om de nu inte startat upp den igen under senare år...?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 december 2020 kl. 12:12:48
Såvitt jag vet är KM Studios studio i Stockholm sedan länge nedlagd, så nuförtiden tror jag bara de spelar in i Karlskoga - om de nu inte startat upp den igen under senare år...?

Det är ganska tvärtom, deras studio på Kungsgatan i Stockholm går varm och den på Häsängsvägen i Karlskoga är mer eller mindre på sparlåga och besöks inte alls i samma utsträckning som förr. Men används när de tar in personer från regionen samt mixning av projekt och mest agerar huvudkontor. Detta är ett medvetet val gjort av VD:n av effektiva och ekonomiska skäl som jag fick förklarat för mig vid mitt senaste möte med honom.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 31 december 2020 kl. 12:43:35
Det är ganska tvärtom, deras studio på Kungsgatan i Stockholm går varm och den på Häsängsvägen i Karlskoga är mer eller mindre på sparlåga och besöks inte alls i samma utsträckning som förr. Men används när de tar in personer från regionen samt mixning av projekt och mest agerar huvudkontor. Detta är ett medvetet val gjort av VD:n av effektiva och ekonomiska skäl som jag fick förklarat för mig vid mitt senaste möte med honom.
Jaså, det var mycket intressant - när startade de upp sin studio i Stockholm igen?

För jag vet att de för många år sedan berättade att deras studio i Stockholm var nedlagd, men mycket har tydligen hänt sedan dess...

Christian Hedlund

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2020 kl. 12:05:08
Förlåt men är inte KM Studios Stockholms-filial sedan länge nedlagd?  ???

Nopp, den är i allra högsta grad aktiv.
Anders Öjebo jobbar där nuförtiden.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet  2 januari 2021 kl. 07:10:29
Nopp, den är i allra högsta grad aktiv.
Anders Öjebo jobbar där nuförtiden.

Okej, det förklarar ju varför många Stockholms-boende jobbar där nuförtiden också ibland (som jag sett i några rollistor på Dubbningshemsidan har jag för mig)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Christian Hedlund skrivet  2 januari 2021 kl. 07:10:29
Nopp, den är i allra högsta grad aktiv.
Anders Öjebo jobbar där nuförtiden.
Vad jobbar han som där? Har han blivit tekniker igen?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 januari 2021 kl. 07:20:56
Vad jobbar han som där? Har han blivit tekniker igen?
Har han int varit de hela tiden?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2021 kl. 12:44:28
Har han int varit de hela tiden?
Han flyttade till Stockholm 2001 så han borde ha slutat på KM Studio.

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 januari 2021 kl. 12:49:43
Han flyttade till Stockholm 2001 så han borde ha slutat på KM Studio.
I början av 2000 expanderade KM Studio till Stockholm och delade en filialstudio med Cinepost Studios (som senare brann ner), där jobbade Anders Öjebo några år med tyvärr var den filialen inte så aktiv och det fanns inte så mycket för honom att göra, utan då valde han att gå över till Eurotroll.

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 januari 2021 kl. 13:01:52
I början av 2000 expanderade KM Studio till Stockholm och delade en filialstudio med Cinepost Studios (som senare brann ner), där jobbade Anders Öjebo några år med tyvärr var den filialen inte så aktiv och det fanns inte så mycket för honom att göra, utan då valde han att gå över till Eurotroll.
Så nu är Anders Öjebo tekniker på KM Studio?

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 januari 2021 kl. 13:04:25
Så nu är Anders Öjebo tekniker på KM Studio?
Vad jag försåt så är det inte så hemskt längesedan Anders Öjebo började jobba på KM Studio i Stockholm igen.

Erik Friman

Enligt Andreas Nilssons beskrivning från han hemsida:
CitatKM-studio i Karlskoga som alltså hade Disney innan Sun, ville också expandera och startade en en filial i Stockholm på Cinepost Studios. Den studion togs ett tag över av Dubberman som är ett bolag som växer i hela Norden. De startade en studio vid Hornstull som brann ner och nu har de istället studios nere i Frihamnen.
KM-studio har återtagit sin filialstudio på cinepost.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 januari 2021 kl. 12:49:43
Han flyttade till Stockholm 2001 så han borde ha slutat på KM Studio.

Var det verkligen så tidigt som Anders flyttade till Stockholm? Jag trodde det inte var förräns 2005...

Disneyfantasten

Förlåt om jag drar upp ett månader gammalt ämne men ungefär eller exakt när under 1996 var det som FilmMixarna döptes till CinePost Studios?