Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Jokern?

Startat av TonyTonka, 5 april 2017 kl. 01:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som brottets clownprins?

Gunnar Ernblad
0 (0%)
Per Sandborgh
10 (100%)
Thomas Engelbrektson
0 (0%)
Adam Fietz
0 (0%)
Jonas Bane
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

TonyTonka

Egentligen känner jag redan på mig vem som kommer bli populärast, men vem tycker ni är bäst som Jokern? :)

Per Sandborgh har spelat Jokern i ett antal produktioner, att lista dem alla skulle ta mycket lång tid.
Gunnar Ernblad gjorde rösten till Jokern på vhs-filmen "Scooby-Doo - Den dynamiska Scooby-affären".
Thomas Engelbrektson gjorde rösten till Jokern i Justice Leauge.
Adam Fietz gjorde rösten till Jokern i Scooby-Doo möter Batman, som i praktiken är en omdubbning av det avsnittet där Gunnar Ernblad gjorde rösten till Jokern.
Jonas Bane spelar Jokern i den nya filmen The Lego Batman Movie.

Självklart kan jag inte utesluta att det finns fler skådespelare som gjort den svenska rösten till Jokern, vet ni någon mer så är det bara att säga till. :)

Själv väljer jag Per Sandborgh, då han passar perfekt i rollen, talar med utmärkt inlevelse, vilket gör att Jokern blir lika rolig på svenska som på engelska. :D

Glöm inte att motivera era svar. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Själv tycker jag att Gunnar Ernblad var fullt godkänd som Jokern, även om han inte får lika mycket uppmärksamhet som Sandborgh i den rollen. Dessa gör dock två helt olika jokrar, då Ernblands joker är snäppet mer barnvänlig. Jag hade VHS-kassetten där Scooby-Doo och gänget möter Läderlappen och Robin när jag var liten, och det var första gången jag hade äran att se skurken och höra hans röst. Jag fick inte höra Sandborghs version förrän flera år senare. Det var Ernblads röst jag ofta föreställde mig hos Jokern när jag läste serietidningarna till en början. :-)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

114d

Tänker bara på berättarrösten i Buzz Monster Rumble när jag hör Per Sandborgh...

Elios

Trodde jag röstade på detta ämne men nu ser jag att jag fått göra om det. 

Disneyfantasten


gstone

Thomas Engelbrektson är väldigt bra i rollen faktiskt.

På sätt och vis är Jokern och Den Röda Killen rätt lika.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.