Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tarzan (2014)

Startat av Elios, 28 september 2015 kl. 00:45:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Såg att det finns en animerad film om Tarzan från 2014 och undrar vilka som gör de svenska rösterna i den filmen?

Daniel Hofverberg

Om du syftar på den tyska filmen från 2013, så har den mycket riktigt dubbats till svenska på DVD-utgåvan av Nordisk Film. Tyvärr har jag i skrivande stund inte lyckats få tag i någon creditlista. Inte heller har jag tillgång till utgåvan just nu, så jag kan se om det mot förmodan råkar finnas utsatta credits; men det kanske någon annan har?

Elios

Hade ingen aning om att det var tysk. 
Sant att det är inget jag tänker på direkt men jag tänkte mig att oftast har ju dem i Nederländerna eller Belgien väldigt många såna här animerade filmer då jag bland annat tänker på Sammys Äventyr och så. Dem här är ju ändå väldigt uppskattade och dubbas ju här och kanske visas på någon biograf ibland. Kanske i Ängelholm. 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle vilja veta vilka rösterna är den här filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2023 kl. 19:38:40Jag skulle vilja veta vilka rösterna är den här filmen !
Jag med. När jag såg den för några år sedan så vill jag minnas att jag kände igen några röster. Men inte riktigt vilka!? Ett svagt minne av Jacob Stadell men kan ha fel.  8)