Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Orlando Corradi

Startat av moviefan, 27 januari 2015 kl. 18:51:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hej

Har fler serier av Corradi visats i Sverige,förutom Simba ?

Daniel Hofverberg

Jag känner på rak arm inte till några fler serier av Orlando Corradi utöver Simba - lejonkungen som sänts i Sverige.

Dock måste jag medge att jag inte är helt säker på vilka serier han har gjort. All information jag hittat på nätet är väldigt ofullständig, och t.o.m. IMDb listar i stort sett inga TV-serier alls om man söker på honom (bara några långfilmer). Så om du har någon information om titlar på TV-serier som han varit inblandad i, så kanske jag eller någon annan kan ge ett mer pålitligt svar.

moviefan

Det finns två serier som är uppföljare på Simba The King Lion.  Den ena heter Simba Junior och den andra heter Winner and the golden Child. Bägge utspelar sig efter Simba the king lion.

Daniel Hofverberg

Jag är ganska säker på att dessa båda serier inte har visats eller släppts i Sverige överhuvudtaget; varken i dubbad form eller originalversion.

Erika

#4
Han var även inblandad i italiensk-japanska tv-serien "Shirayuki Hime no Densetsu". Jag vet inte om den tv-serien har visats i svensk tv, men några avsnitt släpptes på video under titeln "Legenden om Snövit och de sju dvärgarna".

Tillägg: Han har visst även varit inblandad i två andra italiensk-japanska tv-serier som även dykt upp här med (visserligen bara på video, men...), nämligen "Djungelboken" ("Jungle Book Shonen Mowgli") och "Columbus" ("Boukensha: The Man Was from Spain").

moviefan

Karaktärerna i anime Djungelboken, är väl nästan samma som i Simba ?