Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Köper gärna avsnitt med Batman TAS - Säsong 3 & Säsong 4 avsnitt

Startat av Jabberjaw, 28 augusti 2017 kl. 20:38:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Har nu sett färdigt alla avsnitten av Batman The Animated Series från 1992 som avser säsong 1 och säsong 2 med några avsnitt hoppade som jag tyvärr inte lyckats få tag på.

Jag minns ärligt talat inte om jag någonsin har sett på säsong 3 och säsong 4 på tv... men jag skulle gärna sett så många som möjligt. Så är det någon som har några avsnitt med Batman TAS inspelade eller digitalt från säsong 3 & 4 med svenska röster hör gärna av dig. Kan tänka mig att lägga en slant som tack för besväret  :)

Har även köpt boxarna på engelska för att förhandstitta med orginalrösterna om ingen är väldigt snabb på att trolla fram dom svenska avsnitten :P'


Om jag inte misstar mig så har jag säkert några avsnitt från säsong 3 redan på köp VHS (Batman & Robin Adventures) men bortsett från det har jag bara enstaka Kanal Fem och TV4 avsnitt som de flesta är från Säsong 1. Följde Batman slaviskt när serien gick på TV4 vet jag men har aldrig sett den på TV1000.

Cobra

Hejsan!
Jag tycker också det är bedrövligt att den svenska dubben inte finns utgiven i sin helhet.
Jag har 6 st avsnitt från säsong 3 inspelade från Kanal 5, kring slutet av 90-talet.

Jag har listat dem här;
Second Chance
Riddler's Reform
Harley's Holiday
Make Em' Laugh
Lock-Up
Showdown

Hör av dig om du är intresserad!
Med vänlig hälsning
Cobra

Jabberjaw

Skickade dig ett privat meddelande (PM) Cobra och välkommen till Dubbningshemsidans Forum  :D

Förespråkar inte fildelning men för enskilt privat bruk och i en liten krets brukar det som oskriven regel vara tillåtet. Trots allt är det ju endast avsnitt ur Säsong 1 och 2 som gavs ut på DVD-boxar här i Sverige 2005.

jimstrom

instämmer, det finns ju väldigt begränsade möjligheter att få tag på avsnitten annars.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Richardo

Tja, synd att pliktexemplar inte är så noggrant följt av Staten, annars att mycket varit arkiverat.

Jabberjaw

Citat från: Richardo skrivet 16 juli 2018 kl. 18:56:10
Tja, synd att pliktexemplar inte är så noggrant följt av Staten, annars att mycket varit arkiverat.
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=batman+tecknad+kanal+5+typ%3Atv&x=0&y=0

Fast tja.  :P Det finns arkiverat. Men inte för vem som helst som vill fildela utan till forskning och recensioner osv.

Richardo

Citat från: Jabberjaw skrivet 16 juli 2018 kl. 19:56:11
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=batman+tecknad+kanal+5+typ%3Atv&x=0&y=0

Fast tja.  :P Det finns arkiverat. Men inte för vem som helst som vill fildela utan till forskning och recensioner osv.

Då är det väl dags att bli forskare och/eller journalist. :)

Jabberjaw

Citat från: Richardo skrivet 16 juli 2018 kl. 20:04:07
Då är det väl dags att bli forskare och/eller journalist. :)

Som sagt var jag föredrar gamla videoinspelningar från orginalsändningarna  :) Så även om jag kan få avsnitt från KB så vill jag inte det. Mig veterligen så stämplas alla digitala kopior med deras logga i hörnet vilket gör att hela inspelningen är förstörd  ::)

Reklamer, loggos och allt sådant vill jag ha intakt av intresse. Och samlandet skulle inte vara lika intressant om man bara kunde beställa allting man sökte.  ;) Dessutom saknas mängder av mängder av tecknade serier från arkiven mellan 1980-talet och 1999 från TV3 och inte minst från TV1000 & Cartoon Network.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet 16 juli 2018 kl. 20:14:03
Som sagt var jag föredrar gamla videoinspelningar från orginalsändningarna  :) Så även om jag kan få avsnitt från KB så vill jag inte det. Mig veterligen så stämplas alla digitala kopior med deras logga i hörnet vilket gör att hela inspelningen är förstörd  ::)


Alla tv-kanaler har ju redan tv-kanalens logga i hörnet, så då borde väl det vara förstört redan där? ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D