Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frilans eller via agentur?

Startat av LaZzOo, 7 februari 2006 kl. 18:47:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LaZzOo

Vilken form är att föredra tycker ni?
Jag är en novis på området, men är i startgroparna för att lansera mig egen röst för speakeruppdrag efter flera år inom radion. Vilka för- eller nackdelar innebär det att köra sitt eget "race" eller tillhöra en agentur? Jag tänker arbetsmöjligheter, ersättning etc.

Tacksam för svar!

PAAATE

Jag har ingen aning om för- eller nackdelar, men jag hade personligen föredragit frilans, eftersom jag vill känna mig så självständig som möjligt.  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: LaZzOo skrivet  7 februari 2006 kl. 18:47:26
Vilken form är att föredra tycker ni?
Jag är en novis på området, men är i startgroparna för att lansera mig egen röst för speakeruppdrag efter flera år inom radion. Vilka för- eller nackdelar innebär det att köra sitt eget "race" eller tillhöra en agentur? Jag tänker arbetsmöjligheter, ersättning etc.

Tacksam för svar!

hejsan!

Startade eget i jan efter att ha speakat sen 2003.

Att köra sitt eget race innebär ofta många små jobb som är dpligt betalda.
Att gå via agentur genererar lite jobb men bra betalda sådana.

Själv kör jag bägge två ..

Kika gärna in på www.1man20voices.com

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elios

Hade gärna velat jobba lite själv så ibland och köra sitt eget "race" men att köra via agentur är ju inte fel det heller. Då får man ju bättre betalt.