Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneys Godnattsagor

Startat av Alexander, 1 juli 2018 kl. 11:08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Råkade skriva fel i ämnet: Godnattsånger ska det vara.  :)
Hej!
Är det någon som skulle kunna ge lite info  var några av sångerna i Spotify albumet "Disney Godnattsånger" kommer från början ifrån?
Sånger som:
"Babyn min" med Monica Forsberg, "Somna nu", "Blinka lilla stjärna", Blommor i drömmarnas land", "Lilla önskebarn", "Sov pappa sov", "Slumra sött", "Ho ho hum" m.m.

Många bra KM Studio skådespelare i albumet som Monica Forsberg, Karin Glenmark, Myrra Malmberg, Roger Storm, Haakon Pedersen, Åsa Johnson, Bertil Engh och Anna Nylén m.fl.  :)


Oscar Isaksson

De flesta sångerna kommer ursprungligen från CD/kassetten Disney BABIES: Barnens bästa godnattsånger utgiven 1990. Producent var Monica Forsberg som även skrev många av sångtexterna.


Alexander

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 juli 2018 kl. 16:22:46
De flesta sångerna kommer ursprungligen från CD/kassetten Disney BABIES: Barnens bästa godnattsånger utgiven 1990. Producent var Monica Forsberg som även skrev många av sångtexterna.

Tack Oscar för din expertis. Intressant.  ;D

Daniel Hofverberg

Lustigt att ni skulle ta upp det här just nu, då jag i fredags faktiskt fick mail från Universal Musics promotionchef om just det här albumet. Det här var vad han skrev om saken:

CitatVille bara säga idag att vi släppt albumet "Barnens bästa godnattsånger" (från 1988) digitalt idag! Vi har uppdaterat skivan och kallar den för "Disney Godnattsånger" och inkluderat ytterligare 5 låtar från filmer som Peter Pan, Nalle Puh och Pocahontas.

"Disney Godnattsånger" finns på Spotify och alla låtar kan ni hitta på denna spellista:
https://open.spotify.com/user/digster.se/playlist/6WJNQJffGyRJ8p7tKaFye2?si=Kfy479UqTjyEa_S97uqzrw

Han skrev alltså 1988 och inte 1990, men det var kanske då skivan producerades i hemlandet...?

I och med Stadsfesten i Skellefteå har jag inte haft tid att själv kolla upp eller lyssna på albumet än...

TonyTonka

Jag köpte faktiskt en liknande skiva kallad "Disney Babies: Barnens bästa sånger" på ett Second Hand när jag besökte Skåne för några veckor sedan. Det spelades tydligen in 1992 enligt skivans baksida. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Är Monica Forsberg utbildad inom språk och litteratur, i och med att hon översätterar?

Disneyfantasten

När släpptes skivan egentligen?

Jag menar, Åsa Jonsson började väl inte dubba förräns 1995?