Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbar du om 2 år?

Startat av Christian Hedlund, 21 oktober 2004 kl. 16:06:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

SwedishKuriboh

Ja, jag vill verkligen syssla med dubbning! Jag har till och med varit i kontakt med Eurotroll för en period sedan.
Under tiden så hobby-dubbar jag för att bli bättre på att agera och använda rösten!  :)

Elios

Hade förstås varit jätte roligt att få dubba någon gång, fast har knappt hunnit öva in mig i det håller ju på med film och så och skådespelar och så i sånt som kallas videoanimering men visst hade det absolut varit kul att dubba. Det vore härligt.  :P

Daniel Hofverberg

Citat från: SwedishKuriboh skrivet 18 november 2010 kl. 21:39:28
Jag har till och med varit i kontakt med Eurotroll för en period sedan.
Och vilket svar fick du av dem?

Elios

Verkar vara enklare för vissa influencer eller andra dylikna yrken att få dubba nuförtiden till och med en ynka replik bara. Hade hoppats med få kunna dubba om två år men vet inte om jag orkar satsa på det?!

JRL

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 04:37:00
Verkar vara enklare för vissa influencer eller andra dylikna yrken att få dubba nuförtiden till och med en ynka replik bara. Hade hoppats med få kunna dubba om två år men vet inte om jag orkar satsa på det?!

Sånt tycker nog ingen på det här forumet om, men om det är någon tröst så går det inte att bygga sig en karriär som dubbare på att dubba en enstaka replik bara för att man ska kunna vara affischnamn. Med 99,99 % sannolikhet blir det den personens enda inhopp inom den branschen. Det är bättre att försöka bygga en karriär genom att visa sig vara en bra röstskådespelare, snarare än att bli anlitad för namnet.

Influencers blir ett nytt tillskott till min gamla Udda fåglar som dubbar-tråd, men någon karriär som röstskådespelare lär det troligen inte bli för dem. Du har alla möjligheter att göra karriär på riktigt!

Adam

#95
Jag har slitit och kämpat för att bli röstskådespelare i snart 5 år nu.
Först började jag som hobby att lägga upp fan-dubs på YouTube, och i början av 2020 försökte jag skicka CV och röstprov till SDI Media.
När jag väl fick kontakt med dem runt ett halvår senare sade dem att jag skulle ladda ner appen ProDub, så gjorde jag det och lade upp ca 6 st röstprov där (därefter försökt hålla mig uppdaterad, även om det gått segt). För några månader sedan tog jag kontakt med studion igen, och de sade då att jag återigen skulle sända iväg CV och röstprov som de därefter skulle skicka till castare...
...och än idag har jag inte fått något svar.

(vet annars att det är jättesvårt att komma in i branschen i dagsläget, och jag vet att studion numera ägs av IYUNO Media Group)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 24 oktober 2021 kl. 11:29:32
Jag har slitit och kämpat för att bli röstskådespelare i snart 5 år nu.
Först började jag som hobby att lägga upp fan-dubs på YouTube, och i början av 2020 försökte jag skicka CV och röstprov till SDI Media.
När jag väl fick kontakt med dem runt ett halvår senare sade dem att jag skulle ladda ner appen ProDub, så gjorde jag det och lade upp ca 6 st röstprov där (därefter försökt hålla mig uppdaterad, även om det gått segt). För några månader sedan tog jag kontakt med studion igen, och de sade då att jag återigen skulle sända iväg CV och röstprov som de därefter skulle skicka till castare...
...och än idag har jag inte fått något svar.

(vet annars att det är jättesvårt att komma in i branschen i dagsläget, och jag vet att studion numera ägs av IYUNO Media Group)
Har du prövat Eurotroll?

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 oktober 2021 kl. 14:28:22
Har du prövat Eurotroll?
Nope, men jag vet inte riktigt om det gör någon skillnad..
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 24 oktober 2021 kl. 18:10:16
Nope, men jag vet inte riktigt om det gör någon skillnad..
Jag tycker du ska pröva... Citat från deras hemsida "Vi letar alltid efter nya begåvningar i alla åldrar."

https://eurotroll.se/sv/rostprov/

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 oktober 2021 kl. 18:20:40
Jag tycker du ska pröva... Citat från deras hemsida "Vi letar alltid efter nya begåvningar i alla åldrar."

https://eurotroll.se/sv/rostprov/
Oke

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2021 kl. 19:38:51
För att jag är en kändis :D
Jaha, en till historia kanske man ska sluta ta dig seriöst överhuvudtaget.