Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dumbo (Tim Burton, 2019)

Startat av gstone, 4 mars 2019 kl. 20:46:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Figge Norling låter inte alls like Fredrik Dolk så det vore kontigt om dom blev ihop blade.

Fråga till Daniel. Brukar listorna du för alltid stämma ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2019 kl. 21:10:49
Figge Norling låter inte alls like Fredrik Dolk så det vore kontigt om dom blev ihop blade.

Isåfall måste det här vara första gången, jag tyckte mig känna igen Buzz Lightyear i rösten...

Daniel Hofverberg

Jag förutsätter att creditlistan måste stämma - att det skulle bli fel på nya biofilmer från Disney med helt fel namn låter högst osannolikt, i och med att ansvariga personer måste skriva under dokument för Disney om att alla namn stämmer i samband med att de skickar in de slutgiltiga uppgifterna till Disney.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2019 kl. 20:58:21
Jag antar att Miss Atlantis spelas av Sanna Martin eftersom det var hon som sjöng sången i filmen...
Jag har dragit samma slutsats.

gstone

Fråga till Daniel. Vem lätt det som gjord rösten till Vandevere ? Fredrik Dolk eller Figge Norling ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Figge Norling brukar annars vara ganska lätt att känna igen, framförallt i och med hans insats som Kuzco i Kejsarens Nya Stil... (han lät ungefär likadan som Duke Weaselton), isåfall måste han nog ha förställt rösten så att man aldrig tänker på hans mer ikoniska roller...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2019 kl. 22:34:59
Fråga till Daniel. Vem lätt det som gjord rösten till Vandevere ? Fredrik Dolk eller Figge Norling ?
Ärligt talat var det för länge sedan jag såg filmen för att jag ska minnas hur Vandeveres röst lät. :(

Om jag hade haft tillgång till creditlistan innan jag såg filmen hade jag förstås tänkt på det på ett helt annat sätt, och hade kunnat tänka över om det lät som Figge Norling eller inte; men i och med att jag såg filmen innan någon creditlista fanns tillgänglig och jag inte kunde se rösterna förrän efter sluttexterna så var det tyvärr ingenting som jag reagerade över.

Elios

Spoila nu inget här för jag har inte sätt filmen ännu.  ::)

gstone

Det här var årets tredje bästa film så här långt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2019 kl. 20:15:52
Visst syns tre möss i en enda scen, men ingen av dem namnges, så det är ju inte direkt solklart att det faktiskt ska föreställa vara Timothy.
Jag publicerade creditlistan samtidigt som recensionen i torsdags kväll. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/dumbo-2019/

Hurra! 🥰
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 april 2019 kl. 19:46:14
Hurra! 🥰

Du stod med under "övriga röster", tyvärr kunde jag dock inte lista ut vem du spelade där, vem spelade du där?  :)

Disneyfantasten

Förresten intressant att du för första gången medverkar i en Disney-dubbning...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 april 2019 kl. 19:51:00
Förresten intressant att du för första gången medverkar i en Disney-dubbning...

Första film. Han var med i en Disney junior vampyr serie.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 april 2019 kl. 20:25:10
Första film. Han var med i en Disney junior vampyr serie.

Menar du Vampyrina? Det är en av de serier som jag tycker fördärvar Disney och jag räknar aldrig den, har knappt sett mycket av den (har inte längre tillgång till Disney-kanalerna)

I vilket fall som helst så hade jag ingen aning att Christian Hedlund medverkade i Vampyrina...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 april 2019 kl. 20:28:58
Menar du Vampyrina? Det är en av de serier som jag tycker fördärvar Disney och jag räknar aldrig den, har knappt sett mycket av den (har inte längre tillgång till Disney-kanalerna)

I vilket fall som helst så hade jag ingen aning att Christian Hedlund medverkade i Vampyrina...

Du verkar tycka en hel del serier fördärvar Disney .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 april 2019 kl. 20:55:09
 

Du verkar tycka en hel del serier fördärvar Disney .

Ja, det är tyvärr många Disney-serier som inte alls är särskilt Disney-aktiga, utan känns mer som Nickelodeon eller Cartoon Network skräp...