Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Toy Story 3

Startat av Elios, 16 oktober 2009 kl. 00:40:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Såg på Youtube en trailer med Toy Story 3 och jag undrar när ska den ha svensk bioprämiär?


Här är klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=v_FfHA5whXc&feature=popular

Daniel Hofverberg

Enligt Disneys nuvarande releaseplan kommer Toy Story 3 att få svensk biopremiär den 3 september 2010, d.v.s. om knappt ett år.

Den amerikanska premiären ska enligt uppgift ske i juni 2010.

Elios

Såg att inte Björn Skifs längre inte kommer göra rösten åt Woody utan han ersätts av Jan Mybrand men Anna Book ska tydligen fortfarande vara rösten som Jessie. :o

SwedishKuriboh

Citat från: Elios skrivet 10 juli 2010 kl. 00:13:11
Såg att inte Björn Skifs längre inte kommer göra rösten åt Woody utan han ersätts av Jan Mybrand men Anna Book ska tydligen fortfarande vara rösten som Jessie. :o
Jo... jag hade gärna sett att Anna Book byttes ut jag med...  :-\

Daniel Hofverberg

#4
För ett par månader sedan skrev jag följande i gästboken om det här:

"Disney brukar inte offentliggöra röstuppgifter förrän ganska sent, så någon komplett creditlista kan vi nog inte förvänta oss förrän tidigast 2 - 3 veckor innan premiären, som är den 27 augusti.

Det jag vet så här långt är att minst en tidningsartikel från TT (som publicerats i en rad svenska dagstidningar) har klargjort att Björn Skifs inte kommer att spela Woody i trean - om man läser mellan raderna i det som sagts i intervjun, så får man intrycket att han inte längre är godkänd av Disney i USA. Woody kommer istället att spelas av Jan Mybrand.

Övriga röster vet jag tyvärr ingenting om, men eftersom det inte stått något om det i samma artiklar så är det väl troligt att de flesta andra större rollfigurer kommer att få behålla sina tidigare röster."

I alla trailers som visats på bio verkar i alla fall resterande karaktärer förutom Woody ha samma röster som i de två första filmerna, men det behöver ju i och för sig inte betyda så mycket då det är mer regel än undantag att tidiga trailers har tillfälliga "skräp"-röster.

Som Elios säger är det som sagt klart att Anna Book fortfarande spelar Jessie - hon pratade om dubbningen av Toy Story 3 när hon gästade Hannah Montana Spotlight på Disney Channel häromveckan.

TonyTonka

något nytt om rösterna i Toy Story 3? om ett par veckor är det premiär.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Disney har nu färdigställt pressmaterialet till filmen, och där har de större rösterna offentliggjorts. Det här är de uppgifter som återfinns där:

Woody: JAN MYBRAND
Buzz Lightyear: FREDRIK DOLK
Jessie: ANNA BOOK
Hamm: OLLI MARKENROS
Rex: STEFAN FRELANDER
Slinky: GUY DE LA BERG
Mr. Potato Head: THOMAS ENGELBREKTSSON
Mrs. Potato Head: GUNNEL FRED
Kramgoa Teddybjörnen alias Teddy: BENGT JÄRNBLAD
Andy: LEO HALLERSTAM
Unga Andy: AMADEUS SÖGAARD HÄGGQVIST
Ken: RICKARD OLSSON
Barbie: ELLEN FJÆSTAD
Bonnie: ALICE SJÖBERG BRISE
Andys mamma: MYRRA MALMBERG
m.fl.

Dialogregissör: JOAKIM JENNEFORS

Det är väl en inte alltför vågad gissning att det är SDI Media som gjort dubbningen.

Jag skulle tro att det dröjer nån vecka till innan jag kan få kompletta dubbcredits från Disney, men jag ska försöka få fram det så fort som möjligt.

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2010 kl. 15:20:15
Disney har nu färdigställt pressmaterialet till filmen, och där har de större rösterna offentliggjorts. Det här är de uppgifter som återfinns där:

Woody: JAN MYBRAND
Buzz Lightyear: FREDRIK DOLK
Jessie: ANNA BOOK
Hamm: OLLI MARKENROS
Rex: STEFAN FRELANDER
Slinky: GUY DE LA BERG
Mr. Potato Head: THOMAS ENGELBREKTSSON
Mrs. Potato Head: GUNNEL FRED
Kramgoa Teddybjörnen alias Teddy: BENGT JÄRNBLAD
Andy: LEO HALLERSTAM
Unga Andy: AMADEUS SÖGAARD HÄGGQVIST
Ken: RICKARD OLSSON
Barbie: ELLEN FJÆSTAD
Bonnie: ALICE SJÖBERG BRISE
Andys mamma: MYRRA MALMBERG
m.fl.

Dialogregissör: JOAKIM JENNEFORS

Det är väl en inte alltför vågad gissning att det är SDI Media som gjort dubbningen.

Jag skulle tro att det dröjer nån vecka till innan jag kan få kompletta dubbcredits från Disney, men jag ska försöka få fram det så fort som möjligt.

Lite fler!

Bonnies mamma: Malin Berghagen

Trixie: Martina Haag

Herr Kotten: Björn Gedda

Skrattis: Björn Granath

Lifer: Bengt Magnusson

Daniel Hofverberg

GaBBe: Tack för informationen. Var har du fått de uppgifterna ifrån? Jag hittar inget sådant i pressmaterialet eller någon annanstans som offentliggjorts.

Jag har tyvärr ännu inte fått fram någon komplett creditlista till Toy Story 3. Tyvärr är Ellen Fjaestad tjänstledig från Disney, och det är hon som hittills hjälpt mig med creditlistor. Hennes ersättare har ännu inte behagat sig att svara, och jag vet inte vem annars som skulle kunna ordna sådant. Men jag hoppas få fram lista innan premiären nu på fredag i alla fall.

TonyTonka

varför står det ingen lista på creditssidan på dubbningshemsidan?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr ännu inte fått creditlista till Toy Story 3. Den nya pressansvarige på Disneys bioavdelning som ersatt Ellen Fjaestad (som är tjänstledig) verkar tyvärr inte alls ha lika fin service, och har än så länge inte svarat på något av mina mail. Men jag ska fortsätta försöka, då jag också gärna vill få ut credits.

TonyTonka

Undrar bara, vem gör rösten till Andys syster Molly i Toy Story 3?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Det här är visserligen ett gammalt ämne, men jag såg Toy Story 3 idag, och lyckades identifiera följande:

Stenis (Chunck) - Fredrik Hiller
Flugan (insektsfiguren) - Göran Berlander
Bläckis (Stretch) - Monica Silverstrand
Sid (Sopgubben som trummar på soptunnorna) - Johan Halldén
Segreanten - Fredrik Hiller
Kuggis (Bookworm) - Charlie Elvegård

Jag är inte 100% på Strechs röst, men i övrigt är jag rätt säker på att det stämmer, särskilt i fallet med Charlie Elvegård, vars röst inte går att ta miste på. Charlie gör för övrigt också rösten till en Gubben-i-Lådan liknande figur med en replik. ^^

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elias Prenbo

Är du säker? Jag trodde att det var Mikael Roupé som gjorde Sergeantens röst, han stod tom med i creditlistan.

Hursomhelst så vet jag att Bert-Åke Varg var med i creditlistan och jag undrar vem han spelade.

Vilka gjorde Rymdisarna och Molly?

Charlie Elvegård kan man känna igen om man utgår ifrån Kanin i Nalle Puh

Elias Prenbo

Förresten så tror jag att de tog in Johan Halldén och Leo Hallerstam för att man skulle kunna höra att de var äldre.

Vem gjorde förresten dockan Dolly?

TonyTonka

Citat från: Elias Prenbo skrivet  6 november 2016 kl. 23:09:51
Är du säker? Jag trodde att det var Mikael Roupé som gjorde Sergeantens röst, han stod tom med i creditlistan.

Hursomhelst så vet jag att Bert-Åke Varg var med i creditlistan och jag undrar vem han spelade.

Vilka gjorde Rymdisarna och Molly?

Charlie Elvegård kan man känna igen om man utgår ifrån Kanin i Nalle Puh

Jag tror (är inte säker dock) att Bert-Åke Varg gör rösten till *SPOLIER* en av figurerna på motorhuven där Teddy/Lotso hamnar i slutet *SPOLIER*

Vad gäller sergeantens röst så skrev Daniel Hofverberg i någon tråd att Mikael Roupé endast medverkar i filmen via en arkivinspelning av "Jag är din bäste vän" från den första filmen, detta tydligen utan Mikael Roupés vetskap. Därför är jag rätt så säker på att det inte är han som spelade Sergeantens röst.

Mollys röst gissar jag är antingen Sally Martin eller Saga Sjöberg, då de är de två kvinnliga barnskådespelarna listade under Övriga röster, och jag vet att Sally Martin spelade Unga Merida i Modig och att Saga Sjöberg spelade Unga Rapunzel i Trassel, men jag har tyvärr ingen erfarenhet av deras röst, så jag kan tyvärr inte avgöra vem av dem som kan tänkas spela Molly. Det skulle också kunna vara Madeleine Aringberg, men jag har tyvärr ingen koll på vem hon är eller hur gammal hon är, så där är jag mycket osäker.

Några av figurerna som inte nämns på Dubbningshemsidans creditslista är:


Myrra Malmberg - Andys mamma
Jessica Liedberg - Dolly
Lars Dejert - Smulan (Enhörningsdockan)
Martina Haag - Trixie
Björn Gedda - Herr Kotten
Björn Granath - Skrattis

Jag måste erkänna att jag inte direkt lyssnade särskilt noga på Rymdisarnas röster, så därför vet jag inte vilka som gör deras röster, men jag kan snabbtitta på filmen imorgon för att identifiera deras röster. Det bör i alla fall inte vara Håkan Mohede eller Kristian Ståhlgren som gjorde rösterna till Rymdisarna i de andra Toy Story-filmerna eftersom att de inte nämns i creditslistan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elias Prenbo skrivet  6 november 2016 kl. 23:09:51
Är du säker? Jag trodde att det var Mikael Roupé som gjorde Sergeantens röst, han stod tom med i creditlistan.
Nej, det är det definitivt inte. Mikael Roupé har själv sagt att han inte medverkar överhuvudtaget i Toy Story 3.

Det är dock en sanning med modifikation, då Mikael ju fortfarande sjunger ledmotivet "Jag är din bäste vän", men det är bara en återanvändning av inspelningen från första Toy Story. Faktum är att Mikael inte ens visste om att Disney hade använt hans sånginspelning från ettan förrän jag berättade det för honom.


Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 november 2016 kl. 22:45:26
Det här är visserligen ett gammalt ämne, men jag såg Toy Story 3 idag, och lyckades identifiera följande:

Stenis (Chunck) - Fredrik Hiller
Flugan (insektsfiguren) - Göran Berlander
Bläckis (Stretch) - Monica Silverstrand
Sid (Sopgubben som trummar på soptunnorna) - Johan Halldén
Segreanten - Fredrik Hiller
Kuggis (Bookworm) - Charlie Elvegård

Jag är inte 100% på Strechs röst, men i övrigt är jag rätt säker på att det stämmer, särskilt i fallet med Charlie Elvegård, vars röst inte går att ta miste på. Charlie gör för övrigt också rösten till en Gubben-i-Lådan liknande figur med en replik. ^^

Jag vet att Monica Silverstrand varit med i Aladdin som en del av kören, men mer än så vet jag tyvärr inte...

TonyTonka

Jag läste den här tråden igen för att kolla vad jag identifierat hittils, och insåg då att jag faktiskt identifierade rösten till rymdisarna, men glömde skriva ut den.

Det är Peter Sjöquist som dubbar Rymdisarna i Toy Story 3. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2017 kl. 18:19:11
Jag vet att Monica Silverstrand varit med i Aladdin som en del av kören, men mer än så vet jag tyvärr inte...

Hon har väl varit med i en del live action-serier från Disney, typ Hanna-Montana och sånt skräp. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Gustavsson

Gammalt ämnemen jag hittade den här trailern till Toy Story 3


https://youtu.be/7fonXMiuW2E


Jag tycker att sergeanten låter som Mikael Roupé men det är inte han i filmen vad kan detta bero på skulle han  göra rösten men fick förhinder tacksam för svar




Gustav Jonsson

#20
Citat från: Gustavsson skrivet 26 mars 2019 kl. 22:02:56
Gammalt ämnemen jag hittade den här trailern till Toy Story 3


https://youtu.be/7fonXMiuW2E


Jag tycker att sergeanten låter som Mikael Roupé men det är inte han i filmen vad kan detta bero på skulle han  göra rösten men fick förhinder tacksam för svar



Som du kanske vet är väldigt många trailers dubbade tidigare än själva filmen, vilket innebär att de vanligtvis har helt olika röster.

Alexander

Citat från: Gustavsson skrivet 26 mars 2019 kl. 22:02:56
Gammalt ämnemen jag hittade den här trailern till Toy Story 3


https://youtu.be/7fonXMiuW2E


Jag tycker att sergeanten låter som Mikael Roupé men det är inte han i filmen vad kan detta bero på skulle han  göra rösten men fick förhinder tacksam för svar



Det är Mikael Roupé som sergeanten i trailern. Nu var det länge sedan jag såg de två första filmerna, men möjligheten finns att det är tidigare inspelningar.

Elios

Såg precis den spinoffen filmen med Buzz Lightyear och där i början när dem skojar med varandra så fattade jag aldrig att det var Jan Mybrand som spelade Woody där då jag alltid trott att det var Johan Hedenberg. Men det var nog bara i reklamen.  8)

Elios

Jag undrar dock bara lite vilka från trean som vi träffade först då som kommer att vara med i fyran.  ;D

gstone

#24
Jag såg den här filmen idag. Den var jätte bra l
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 23 april 2019 kl. 20:16:36
Jag såg den här filmen idag. Den var jätte bra l

Fyran? Nej jag bara skämtade. Men kunde du lista ut några av rösterna vi har försökt klura ut tidigare i den här tråden?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 26 april 2019 kl. 16:44:03
Fyran? Nej jag bara skämtade. Men kunde du lista ut några av rösterna vi har försökt klura ut tidigare i den här tråden?^^

Jag såg den på engelska. Utan text till och med. Jag är superbra på engelska !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Gustav Jonsson


När Buzz pratar på spanska är det dubbat eller använder dem M&E

Elios

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 20 maj 2019 kl. 23:04:48
När Buzz pratar på spanska är det dubbat eller använder dem M&E

Har du testat lyssna på den på originalversionen eller i den spanska dubbningen??  :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 20 maj 2019 kl. 23:04:48
När Buzz pratar på spanska är det dubbat eller använder dem M&E
Jag skulle gissa att de spanskspråkiga replikerna antingen ligger i M&E-spåret eller är "lånade" från den engelskspråkiga versionen i den svenska dubbningen - d.v.s. hursomhelst inte dubbade i Sverige - men jag har faktiskt inte jämfört och lyssnat.

Men det bör ju som sagt vara enkelt att jämföra de spanska replikerna mellan det svenska och det engelska ljudspåret på DVD eller Blu-Ray, så hör man ju snabbt om det låter identiskt eller inte.

Däremot kan man ju utifrån det inte vara säker på att det faktiskt ligger i M&E-spåret - det kan ju ligga i dialogspåret men att man i den svenska versionen har "klippt in" replikerna från det engelska dialogspåret ändå - så för att kunna veta om det faktiskt ligger i M&E-spåret behöver man ju egentligen lyssna igenom varenda dubbning som finns i världen (för att höra om det låter identiskt överallt)...

Men det låter väl spontant mer troligt att det ligger i dialogspåret, men lånas från den engelskspråkiga versionen i de flesta länders dubbningar - för om det faktiskt ligger i M&E-spåret skulle det ju ärligt talat bli ganska märkligt i de spanskspråkiga dubbningarna av Toy Story 3 (i vanlig ordning finns det både en sådan från Spanien och en från Mexiko)...

Henrik Karlsson

Toy Story 3 kommer att visas på Svt klockan 16:15 Den 25 December Med Svenskt tal på Svt Barn (barnkanalen) och engelska tal på Svt1

Elios

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  3 december 2019 kl. 10:53:19
Toy Story 3 kommer att visas på Svt klockan 16:15 Den 25 December Med Svenskt tal på Svt Barn (barnkanalen) och engelska tal på Svt1

Har någon av dem andra Toy Story nånsin visats på Svt eller så förut!?^^

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet  3 december 2019 kl. 14:29:54
Har någon av dem andra Toy Story nånsin visats på Svt eller så förut!?^^

Vet inte vad du menar med "eller så", men Toy Story visades på SVT1 den 27/12 2003 och den 23/5 2004.
Toy Story 2 visades på SVT1 den 8/1 och 27/8 2006.

Båda filmerna har även visats på TV3 under 2010.

Kanal 5 har visat Toy Story 3 flera gånger.


Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 december 2019 kl. 15:24:50
Vet inte vad du menar med "eller så", men Toy Story visades på SVT1 den 27/12 2003 och den 23/5 2004.
Toy Story 2 visades på SVT1 den 8/1 och 27/8 2006.

Båda filmerna har även visats på TV3 under 2010.

Kanal 5 har visat Toy Story 3 flera gånger.

På några av dem andra kanalerna menar jag.

Elios

Är det då Fredrik Dolk, Stefan Frelander, Olli Markenros och Thomas Engelbrektsson som alla har varit med i samtliga Dubbningar utav Toy Story?^^

Elios

Det var skönt att dem behöll Leo Hallerstam som en lite vuxnare Andy. Jag vet dock inte om jag har nämnt detta tidigare men i tvåan när han får Jessie och Bulls-Eye så är det första han säger att han döper Jessie till Bazooka Jane och nu där i trean så säger han ju rätt namn Jessie. Hmm!? Han måste väl då ha fåtr de rätta uppgifterna i efterhand då.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 24 december 2019 kl. 12:28:44
Det var skönt att dem behöll Leo Hallerstam som en lite vuxnare Andy. Jag vet dock inte om jag har nämnt detta tidigare men i tvåan när han får Jessie och Bulls-Eye så är det första han säger att han döper Jessie till Bazooka Jane och nu där i trean så säger han ju rätt namn Jessie. Hmm!? Han måste väl då ha fåtr de rätta uppgifterna i efterhand då.  ;D

Bazooka Jane?! Det har jag inget minne av att han kallat Jessie i någon av Toy Story-filmerna
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TonyTonka

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 december 2019 kl. 12:55:35
Bazooka Jane?! Det har jag inget minne av att han kallat Jessie i någon av Toy Story-filmerna

Han gör det i slutet av Toy Story 2.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2019 kl. 13:19:24
Han gör det i slutet av Toy Story 2.  :)

Den har jag inte sett på väldigt länge, så det är ju förståeligt att jag inte minns det
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Undrar vad som hände med pingvinen Slinky?
Kanske gör en kortfilm om vart han tog vägen. Hehe!  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  4 januari 2020 kl. 00:44:41
Undrar vad som hände med pingvinen Slinky?
Kanske gör en kortfilm om vart han tog vägen. Hehe!  ;D

Pingvinen Slinky? Slinky är väl ändå hunden?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 januari 2020 kl. 01:21:06
Pingvinen Slinky? Slinky är väl ändå hunden?

Exakt! Pingvinen heter Wheezy!  ;)

Disneyfantasten

Idag lyckades jag genom att se filmen lista ut att Bert-Åke Varg spelar både Vaktmästaren och Grod-Dockan på motorhuven!  :)

Genom att googla deras åldrar lyckades jag dessutom lista ut att Pontus Hotti, Philip Hedén Hotti och Madeleine Aringberg spelar några barn...

Tyvärr vet har jag ingen koll på hur Henrik Ohlsson (enligt min uppsökning son till Siw Malmkvist), André Ferrari eller Hanna Norman låter...

Vem spelar Andreas Rothlin Svensson i filmen?

Skulle gissa att två av de tre nämnda männen spelar de två sopgubbarna som plockar upp Teddy...

Möjligen kan Hanna Norman ha spelat Dagis-Fröken...

I övrigt vet jag också (utöver tidigare nämnda fall i tråden) att Sally Martin spelar Ärtorna, det står nämligen angivet i kortfilmen Semester På Hawaii...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2020 kl. 10:05:39

Idag lyckades jag genom att se filmen lista ut att Bert-Åke Varg spelar både Vaktmästaren och Grod-Dockan på motorhuven!  :)


Tyckte mig höra Bert-Åke Varg där ja. Visste det.  ;D

gstone

JÄVLIGT TRIST ATT Guy del la Berg dog innan Toy Story 4 kom ut !!!!!!!!! :-\ :-\ :-\

Ole  är för un för rollen  !! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 25 april 2020 kl. 17:19:38
JÄVLIGT TRIST ATT Guy del la Berg dog innan Toy Story 4 kom ut !!!!!!!!! :-\ :-\ :-\

Ole  är för un för rollen  !! >:(

Fast det finns ju inte direkt någon angiven ålder för Slinky.

gstone

Citat från: Elios skrivet 25 april 2020 kl. 17:21:42
Fast det finns ju inte direkt någon angiven ålder för Slinky.

Jag tycker jag borde låta äldre !!!!!!!!!!!!!!!! >:(  >:(

Jag tycker Ole var ett dåligt val >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 25 april 2020 kl. 17:39:32
Jag tycker jag borde låta äldre !!!!!!!!!!!!!!!! >:(  >:(

Jag tycker Ole var ett dåligt val >:(

Dem hittade ingen bättre kanske.   ???

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 25 april 2020 kl. 17:21:42
Fast det finns ju inte direkt någon angiven ålder för Slinky.
Kanske det men både på engelska och på svenska så har han ju bara spelats av äldre män

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 april 2020 kl. 19:46:46
Kanske det men både på engelska och på svenska så har han ju bara spelats av äldre män

Inget jag reagerat särskilt mycket på dock.
Han bör kanske ha spelats av någon äldre men Ole kan låta lite äldre tycker jag med.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 april 2020 kl. 20:55:35
Inget jag reagerat särskilt mycket på dock.
Han bör kanske ha spelats av någon äldre men Ole kan låta lite äldre tycker jag med.  ;D
Rune Ek var 66 när han spelade Slinky
Guy de la Berg var 63 när han spelade Slinky första gången och Ole Ornered var runt 49 när han spelade Slinky första gången som dock inte var i Toy Story 4

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 april 2020 kl. 21:20:04
Rune Ek var 66 när han spelade Slinky
Guy de la Berg var 63 när han spelade Slinky första gången och Ole Ornered var runt 49 när han spelade Slinky första gången som dock inte var i Toy Story 4

Rune Ek (som enligt min uppsökning fortfarande är i livet) är också 8 år äldre än Guy De La Berg var när han levde, Guy blev bara 77 (skulle ha fyllt 78 bara fyra månader senare)...

Det vore förresten intressant att veta varför Rune Ek byttes ut i 2an, hade han förhinder, hamnade han i komflikt med Disney, valde han att sluta frivilligt eller var han inte längre godkänd av Disney för rollen? (han har nämligen varit med i Toy Story som enda dubbning)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2020 kl. 21:22:48
Rune Ek (som enligt min uppsökning fortfarande är i livet) är också 8 år äldre än Guy De La Berg var när han levde, Guy blev bara 77 (skulle ha fyllt 78 bara fyra månader senare)...

Det vore förresten intressant att veta varför Rune Ek byttes ut i 2an, hade han förhinder, hamnade han i komflikt med Disney, valde han att sluta frivilligt eller var han inte längre godkänd av Disney för rollen? (han har nämligen varit med i Toy Story som enda dubbning)

Jag gillar verkligen Rune Ek som Slinky. Tror att jag har röstat på honom som den bäste i rollen.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 27 april 2020 kl. 14:42:56
Jag gillar verkligen Rune Ek som Slinky. Tror att jag har röstat på honom som den bäste i rollen.  ;D

Ole var inte bra i rollen i mitt tycke

Men jag har bara gilla om mycket i en roll, så knappast förvånande !

Men alla röster i en film är sällan helt bra  :(

Och sådan tur var har Slinky inte allt fört mycket att göra i Fast i forntiden !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 april 2020 kl. 14:53:27
Ole var inte bra i rollen i mitt tycke

Men jag har bara gilla om mycket i en roll, så knappast förvånande !

Men alla röster i en film är sällan helt bra  :(

Och sådan tur var har Slinky inte allt fört mycket att göra i Fast i forntiden !!
Vem är din favorit Slinky?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 april 2020 kl. 14:54:53
Vem är din favorit Slinky?

Guy och Rune är lika bra, Men Rune låter mer lik originalet, men bra minimalt mer  :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar varför inte Gabriel Odenhammar längre fick göra Andy eller om han bara inte ville längre!?  ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  5 maj 2020 kl. 21:47:16
Undrar varför inte Gabriel Odenhammar längre fick göra Andy eller om han bara inte ville längre!?  ???

Han var väl i målbrottet!  ;)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Vilka spelar Henrik Ohlsson, Andreas Rothlin Svensson och André Ferrari i filmen?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:23:14
Vilka spelar Henrik Ohlsson, Andreas Rothlin Svensson och André Ferrari i filmen?
Andreas är Robban

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:25:31
Andreas är Robban

Vilken karaktär är Robban? (jag sökte nyss upp på Google men lyckades inte få fram vem den karaktären är)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:28:40
Vilken karaktär är Robban? (jag sökte nyss upp på Google men lyckades inte få fram vem den karaktären är)
Roboten på förskolan👍🏻 Han har bara en replik

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:25:31
Andreas är Robban
Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:31:22
Roboten på förskolan👍🏻 Han har bara en replik

Så jag antar att det betyder att de två Sopbils-chaufförerna måste vara Henrik Ohlsson och André Ferrari...

Marcusen

Vem spelar bert-åke varg i den här filmen?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet  1 juli 2023 kl. 02:04:50Vem spelar bert-åke varg i den här filmen?
Han spelar mannen som ser Woody i en toalettspegel om jag inte missminner mig.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2023 kl. 02:37:09Han spelar mannen som ser Woody i en toalettspegel om jag inte missminner mig.
Åh minns inte riktigt den scenen tyvärr. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  1 juli 2023 kl. 03:36:48Åh minns inte riktigt den scenen tyvärr.
Det är när han försöker rymma från dagiset.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2023 kl. 16:30:07Det är när han försöker rymma från dagiset.
Aha. Ska försöka leta upp det på Disney Plus.  ;D ;D

Elios

Tänkte med på den inspirationen till scenen från Mission Impossible där Woody fastnar med snöret på trädet och faller sakta ner utan att nudda marken.  8)