Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varghunden (2018) - värd att se?

Startat av TBT_STR_QR, 4 juni 2018 kl. 17:01:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Någon som kommer se CGI-filmen Varghunden (2018)? I och med att motivet av en varghund i animerad långfilm redan har behandlats i filmen Balto, tycker jag i första anblick att det känns redundant att se ännu en film med samma motiv och teman. Balto i sin tur lånade motivet av varghunden från Jack Londons roman White Fang (sv. Varghunden), men den filmen är ingen regelrätt adaption av berättelsen som jag antar Varghunden (2018) är. 

Någon som vet hur trogen filmen Varghunden är till romanen med samma namn? Romanen Varghunden av Jack London är en allegori om hur man överlever i ett kapitalistiskt samhälle, även fast författaren själv har sagt att han bara ville skriv en berättelsen om hunddjur, alltså en "dogstory".

Jag kanske är gammalmodig, men jag tycker vid första anblick att Varghunden (2018) inte är lika vackert animerat som Balto, eller för den delen Zootopia

Länk till trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=25XCwldakyk
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet  4 juni 2018 kl. 17:01:41
Någon som kommer se CGI-filmen Varghunden (2018)? I och med att motivet av en varghund i animerad långfilm redan har behandlats i filmen Balto, tycker jag i första anblick att det känns redundant att se ännu en film med samma motiv och teman. Balto i sin tur lånade motivet av varghunden från Jack Londons roman White Fang (sv. Varghunden), men den filmen är ingen regelrätt adaption av berättelsen som jag antar Varghunden (2018) är. 

Någon som vet hur trogen filmen Varghunden är till romanen med samma namn? Romanen Varghunden av Jack London är en allegori om hur man överlever i ett kapitalistiskt samhälle, även fast författaren själv har sagt att han bara ville skriv en berättelsen om hunddjur, alltså en "dogstory".

Jag kanske är gammalmodig, men jag tycker vid första anblick att Varghunden (2018) inte är lika vackert animerat som Balto, eller för den delen Zootopia



Länk till trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=25XCwldakyk

Jag gillar första Balto filmen, samt Varghunden från 90 talet. Jag har bägge, jag kanske kommer att se nya Varghunden. Den verkar ha fin animation. Har ni sett Alfa och Omega ? 

gstone

Så Jack London skrev två böcker om cains bland en massa snö ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.