Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Prinsessor (Röster och annat)

Startat av Elias Prenbo, 10 december 2015 kl. 20:42:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 januari 2019 kl. 17:08:12
Tyvärr så spelar Mikaela Tidermark inte någon här. Det är minst 2 olika tjejer som gör prinsessorna.

Hör direkt att det är iallafall Anna Isbäck som Ariel, kommer inte på de andra just nu.  :)

Så då har alltså Ariel sammanlagt haft nio svenska röster totalt...

gstone

Citat från: Alexander skrivet 29 januari 2019 kl. 17:08:12
Tyvärr så spelar Mikaela Tidermark inte någon här. Det är minst 2 olika tjejer som gör prinsessorna.

Hör direkt att det är iallafall Anna Isbäck som Ariel, kommer inte på de andra just nu.  :)

Jag skickade ett Mail till Tidermark. Där jag utrycket min uppskattning  för en av hennes roller och min Theori on karatärern.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 april 2018 kl. 22:52:50
Nej, det kan jag inte, men jag vill det... Min TV har nämligen bara plats för ett enda format, antingen VHS eller DVD/Bluray, så medan jag använder min TV till VHS så tänker jag att jag kan använda min dator till DVD och Bluray, alltså ha en Bluray-läsare så att jag kan se på både DVD och Bluray, men just nu har jag ingen och nackdelen med dessa är att de är dyra...

Idag har jag äntligen köpt en Bluray-spelare och kopplat in den!  :)

Disneyfantasten

Igår kväll såg jag äntligen de två Prinsess-Sagor DVD-volymerna!  :D

Nu när jag hört Trötters, Blygers och Prosits röster kan jag säga att de var mycket bra! (och Anders Öjebo är i mitt tycke rentav bättre än Mille Schmidt - som också var duktig i rollen - då Anders tolkning ligger närmare Blygers originalröst och andemening, nu har jag bara Charlie Elvegård ur musiksagan "Snövit och Den Magiska Stenen" kvar att höra, bara någon kunde lägga upp den på YouTube...)

Idag såg jag äntligen DVD-filmen "Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar" och har bildat mig en riktig uppfattning om Sandra Caménisch och tycker att hon är lysande som Törnrosa...

Jag har också sett "Sofia Den Första Volym 8" där Merida var med, hennes namn var tyvärr inte med i rollistan, men däremot var Amy Diamond med under "övriga röster", vilket betyder att hon repriserade sin roll som Merida!  :D

Disneyfantasten

Det är förresten synd att "Prinsess-Sagor Volym 3", samt båda volymerna av "Prinsess-Party" inte givits ut i Sverige... (samt att de återstående volymerna av "Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr" aldrig släpptes, trots att berättaren sa att det skulle komma mer...  :( )

gstone

Jag har nu sett Ralf Krashar Internet och jag tycker själv att Myrra Malmberg passasd väldigt bra som Ariel.

Om det kommer fler Lilla Sjögfrun media tycker jag hon ska försätta göra rösten.

Hon är bättre än Johanna Ljungberg.

Askungen var också bra dubbade Lisette passar rollen.

Jag tycker också att Myrra borde göra Barbie om hon är med i Toy Story 4. För jag vet inte om Ellen Fjæstad forfrande dubbar.

Men om jag hade fått välja skulle Gunila Beckman dubbat Barbia i all Toy Story filmerna(och Sanna Ekman skulle varit Andys mamma).


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2019 kl. 17:40:38
Jag har nu sett Ralf Krashar Internet och jag tycker själv att Myrra Malmberg passasd väldigt bra som Ariel.

Om det kommer fler Lilla Sjögfrun media tycker jag hon ska försätta göra rösten.

Hon är bättre än Johanna Ljungberg.

Askungen var också bra dubbade Lisette passar rollen.

Jag tycker också att Myrra borde göra Barbie om hon är med i Toy Story 4. För jag vet inte om Ellen Fjæstad forfrande dubbar.

Men om jag hade fått välja skulle Gunila Beckman dubbat Barbia i all Toy Story filmerna(och Sanna Ekman skulle varit Andys mamma).

Jag tycker att Johanna Ljungberg var bra som Ariel, likaså Myrra Malmberg och Lizette Pålsson...

Jag tror också att Gunilla Backman hade varit en jättebra Tummelisa...

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 12 augusti 2018 kl. 10:15:51
Jag har inget emot Elin Bemarks insats som Tiana, men jag föredrar också om prinsessorna inte har för grov dialekt. Men hennes skånska är helt okej. Men hennes röst hade jag kunnat se passa mer till Tianas mamma.

Som jag skrivit tidigare på forumet så är jag övertygad att Vanna Rosenberg hade gjort en mycket bättre tolkning!  :)

Hur tror ni att följande hade varit i rollen;
(kanske inte bland bästa förslag, men det är iallafall de första som dyker upp i mitt huvud)
- Jennie Jahns
- Malin Berghagen
- Cecilia Wrangel Schoug
- Linda Olsson
- Sanna Nielsen
- Ayla Kabaca
- Anna Book
- Pernilla Wahlgren
- Marie Kühler-Flack
- Anna Norberg
- Elin Abelin
- Annika Rynger
- Ellen Fjæstad
- Louise Raeder
- Jasmine Wigartz
- Lena Ericsson
- Helen Sjöholm
- Charlotte Ardai Jennefors
- Åsa Bjerkerot
- Åsa Bergfalk
...

Elios

Ayla Kaabaca hade definitivt gjort ett skitbra jobb.  8)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 februari 2019 kl. 17:44:48
Jag tycker att Johanna Ljungberg var bra som Ariel, likaså Myrra Malmberg och Lizette Pålsson...

Jag tror också att Gunilla Backman hade varit en jättebra Tummelisa...

Jag råkade skriva fel, Tummelisa spelas ju redan av Gunilla Backman i verkligheten och gör en bra prestation!  ;D

Jag menade att Tummelisa hade passat jättebra som Ariel, vilket hade varit en bra referens till originalrösten Jodi Benson!  :)

clara liljeberg

vilka filmer var det då människor blir förvandlade till djur?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 februari 2019 kl. 17:44:48
Jag tycker att Johanna Ljungberg var bra som Ariel, likaså Myrra Malmberg och Lizette Pålsson...

Jag tror också att Gunilla Backman hade varit en jättebra Tummelisa...

Vem gör faktiskt Bsrbie i Toy Story 4 .

Det bra två ord hon har tror så spelar ingen roll engntilgen. Men jag är nyfiken ändå ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 november 2019 kl. 01:55:21
Vem gör faktiskt Bsrbie i Toy Story 4 .

Det bra två ord hon har tror så spelar ingen roll engntilgen. Men jag är nyfiken ändå ?

Hon är inte med alls vad jag har förstått det som. Var kanske med i någon scen vid början och hade en replik.
;en inget jag märkte iallafall. :P

Disneyfantasten

Fick en ny idé i helgen; någon mer än jag som tror att Anki Albertsson hade kunnat fungera som Tiana? Iallafall om man tänker på hennes insats i Herkules; www.youtube.com/watch?v=Jpv0NpKe20g